מצאנו את אחד הבראנצ'ים הטובים בתל אביב

קפה אירופה מציעה תפריט ארוחת בוקר שמצליח להיות מושחת במידה הנכונה אך גם לשמור על קלילות שמתאימה לאקלים הישראלי • הדגש על מנות הדגים בתפריט לא רק מבדל אותו מבראנצ'ים אחרים בעיר אלא גם מעלה את הארוחה כולה ברמה עבור חובבי הז'אנר

הבראנץ' של קפה אירופה. צילום: אמיר מנחם

העיר תל אביב מציעה מגוון גדול של בראנצ'ים, ארוחות בוקר-צהריים שהפכו לשם נרדף לבילוי מושחת של שעות הבוקר המאוחרות ביום חופש, ומוסדות קולינריים רבים מציעים אותם, בסגנונות וצורות משתנות.

אחת המסעדות האהובות בעיר, שחוגגת 12 שנים אלגנטיות על שדרות רוטשילד, החלה לאחרונה להציע בראנץ' "א-לה קארט", כלומר מהתפריט, ללא עסקה כלשהי, מה שאתה מזמין - הוא שתקבל. תפריט הבראנץ' מגוון מאוד, כולל מנות מהן ניתן להרכיב את סוג הבראנצ' המתאים לסועד, מהקטן מאוד למושחת ומרמת ה"קפה ומאפה" לחגיגה אלכוהולית של פתיחת סוף השבוע.

הארוחה מוגשת בימים שישי ושבת החל מהשעה 12 וניתן ליהנות מהבראנץ' בחצר הנעימה של המסעדה או במרפסת הצופה לשדרות רוטשילד. קשה שלא להיות מוקסם מהאווירה העליזה אך המאופקת של המקום, מעין אי של שקט בלב אחד האזורים ההומים ביותר בישראל.

מעלה את הרף, צילום: אמיר מנחם

הזמנו קוקטייל אירופה שפריץ (52 שקלים), המורכב מלימונצ'לו, יין לבן וטוניק, והתחלנו את הארוחה. פתחנו עם חלק התפריט שמציע "כל מיני קטנות", נשנושים קטנים שהולכים נהדר ליד כוס משקה ויכולים להוות פתיחה לארוחה גדולה או ארוחת טעימות זעירה בפני עצמה. אכלנו ברזואלה עם קורנישונים וחרדל (44 שקלים), שהייתה מנה טובה מאוד של נקניק בקר איטלקי מעושן שהצליח להיות רב טעמים אך לא יבש מדי, כמו שקורה ביותר מדי מקומות שמגישים אותו בישראל.

לצד הברזאולה הזמנו מנה קטנה נוספת של ארטישוק חרוך, פרמזן ובלסמי (35 שקלים), שהייתה קצת פחות טובה ומעט סתמית כשהגבינה והבלסמי השתלטו על הארטישוק המעט חיוור. המשכנו לראשונות, שם, למרבה העונג, הושם דגש על מנות מהים. הזמנו סשימי המאצ'י (74 שקלים), דג ים לבן שמקורו ביפן והוא בעל בשר בהיר ושומני וטעם נהדר שמושלם למנות כמו סשימי או סביצ'ה. הסשימי היה מצוין וניכר שהדג היה טרי ומהאיכות הטובה ביותר.

הנאים הדגים בעינינו? נאים, צילום: אמיר מנחם

כחובבי דגים התקשנו לעמוד בפיתוי והזמנו גם קרודו דגים (92 שקלים), קרודו היא הגרסה האיטלקית לסשימי וכוללת קרעי דג נא ברוטב הכולל מיץ הדרים ושמן זית הכובש את הדג קלות ומעניק לו טעמים נוספים. גם הקרודו היה נפלא וניכר שדגים וטיפול בהם היא נקודה חזקה מאוד של המקום. 

המשכנו לחלק אחר בתפריט הבראנצ' המציע מנות של סמורברוד, כריך פתוח שמוצאו בארצות סקנדינביה ובקפה אירופה מכינים עם לחם אפריקאי. הזמנו כריך של עגבניות קלויות וגבינת סטרצ'טלה (42 שקלים) ולא יכולנו שלא לתהות לגבי השילוב של כריך בסגנון סקנדינבי על לחם אפריקאי בשילוב טעמים איטלקי. סוג של הסתבכות בין לאומית חוצת יבשות במקום שנקרא "קפה אירופה" בלב המזרח התיכון. עניין משונה מאוד, אך אין מה להגיד, המנה הייתה טעימה.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by CafeEuropa (@cafeeuropa)

מחלקת העיקריות של תפריט הבראנץ' מציעה מגוון מנות מושחתות כמו קרוק מאדם עם שורט ריב מפורק (68 שקלים) וסטייק אנד אגז (109 שקלים), אך גם הפעם העדפנו לדבוק באופציה מהים והזמנו אגז בנדיקט עם פורל ביצה עלומה, תרד ורוטב הולנדז (76 שקלים). הביצים היו ברמת העשייה הנכונה, הדג היה עסיסי והרוטב העשיר נתת את תוספת השחיתות שהיינו צריכים לצהריים של בטלה ביום שישי. ניתן היה לוותר על התרד במנה, אבל היא עדיין הייתה מהטובות מסוגה שדגמנו בתל אביב.

כשהצהריים כבר הפכו לאחר צהריים והמלצרית ניגשה לראות אם נרצה קינוח, לאחר הפצרות ממושכות, הסכמנו לנסות את הקרם ברולה הקפוא למחצה עם קרמבל פיסטוק וגלידה פיסטוק (52 שקלים), על אף שהיינו מלאים לגמרי טוב שנכנענו, מדובר בקינוח מעולה, לא מתוק מדי ואיכשהו עם כל הפיסטוק בשם, גם לא פיסטוקי מדי. עם הסיום המתוק הזה, התגלגלנו חזרה לשדרות רוטשילד ולתוך מנוחת סוף השבוע.

חשבון בבקשה: 467 שקלים, לפני טיפ. 

קפה אירופה,
שדרות רוטשילד 9, תל אביב, 03-5259987
הבראנץ מוגש בימים שישי ושבת, החל מ-12:00

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר