עכשיו זה רשמי: גם לשומרי כשרות יש בר קוקטיילים מגניב בתל אביב

AT8 הוא בר-קפה שמגיש דרינקים מעולים לצד מנות קטנות ומדויקות • המקום מציע גם בראנץ' בשעות היום • בילוי מעולה באחד הספוטים הכי מרכזיים בתל אביב

AT8 ברחוב דיזנגוף בתל אביב. צילום: גיל אבירם

רחוב דיזנגוף בתל אביב, ובמיוחד האזור הסמוך לכיכר צינה דיזנגוף, הוא חלק כל כך אייקוני של העיר העברית הראשונה. עוד מימי בית הקפה המיתולוגי "כסית" - ברים ומסעדות גדשו את המדרכות הרחבות שלו בתל אביב, והתחלפו והשתנו בתדירות.

היום, האזור מלא להתפקע במסעדות, ברי יין, ברי קוקטיילים ובתי קפה אופנתיים. לאחרונה, בשקט תעשייתי מסוים ובלי הצהרות בומבסטיות, נפתח במקום גם בר-קפה לא גדול במיוחד עם שאיפה די אמביציוזית, לחלוש על ממלכת ארוחות הבראנץ' מבלי לוותר על חיי הלילה השוקקים. כל זה, באופן חריג למדי באזור, עם תעודת כשרות.

הבר של AT8 בתל אביב, צילום: גיל אבירם

AT8, בר ובית קפה נפתח ברחוב דיזנגוף 88, לא רחוק מהכיכר והסנטר במיקום שקשה לדמיין מרכזי ממנו כפרויקט של האחים אבידן, מסעדנים שעומדים מאחורי מוסדות וותיקים כמו ה"קונסיירז'" וה"רום סרביס". יחד עם השף נדב רז (הקולקטיב, ספארי סאן) הם עיצבו שני תפריטים, אחד לבוקר – צהריים והשני לערב – לילה. שני התפריטים לא גדולים וכוללים מנות בינוניות לחלוקה.

מנות הבראנץ' של AT8,

תפריט הבראנץ' כולל מנות כמו בנדיקט 88 - ביצים בסגנון בנדיקט מוגשות על בריוש טרי עם חמאת שאלוט וקרם פרמזן (59 ₪) והאש בראון (46 ₪), לביבת תפוח אדמה נפלאה ממולאת חלמון ביצה המוגש על גבינת שמנת לימונית. מדובר במנות שכמו נולדו עבור שתיית אלכוהול באמצע היום. למי שמצליח להנדס בוקר חופשי באמצע השבוע ומתחשק לו משהו מושחת יותר מבראנץ' של רשת בתי קפה, מדובר בהמלצה רותחת כמעט, כמו צהריים בחודש אוגוסט בתל אביב.

פסים של טיגריס, קרואסון ב-AT8,

המנה הפוטוגנית ביותר של תפריט הבראנצ' של AT8 הוא קרואסון טייגר (53 ₪), מאפה מגודל בעל פסים בצבעי ירוק או אדום המזכירים את החתולאי העצום ומילוי של תרד, ביצת עין, חמאת עשבים וגאודה.

לצד מנות הבראנץ' המקום מציע מגוון לא מאוד גדול אך איכותי של קוקטיילים שהיו אולי החלק המענג ביותר של הביקור במקום. "לבנדר הייז" (53 ₪), משקה המכיל ג'ין, תמצית לבנדר, סמבוק וגויאבה הוא לא רק קוטייל מהמם (חובבי הסטורי שבניכם לא יצליחו להתעלם ממנו) הוא גם אחד העדינים והכיפיים שניתן למצוא באזור רווי תחרות קשה.  גם הקוקטייל Rose for Mary (54 ₪), משקה מבוסס וודקה, רוזמרין, למון גראס, רימונים וליקר הדרים, היה מרענן, חזק מבחינת תכולת אלכוהול ומתאים מאוד לחום של הקיץ הישראלי.

קוקטייל Rose for mary ב-AT8,

בשעות הערב AT8 עובר מטמורפוזה מבית קפה שמגיש גם קוקטיילים לביסטרו בר אפלולי עם אווירה תוססת של מקום בילוי שמתרחש בו משהו. הגענו למקום ביום חמישי בערב ותור הממתינים על הספסל ממול העיד היטב על הביקוש למקום מהסוג הזה. תפריט האלכוהול מתרחב במהלך שעות הערב עם מבחר יינות ישראליים שמגיעים עם צלחת קטנה וחמודה של שקדים וקוביות גבינה (הברקה קטנה אך מענגת), תוספת של עוד שישה קוקטיילים קלאסיים כמו מרגריטה (53 ₪), נגרוני (48 ₪) ואפרול מרטיני (52 ₪).

טורטליני קאצ'ו א-פפה ב-AT8, צילום: גיל אבירם

לשפע השתייה מתלוות מנות בגודל בינוני עד קטן שנועדו לחלוקה. לא מדובר במנות של ארוחת ערב ממש, אלא אוכל שמתאים לארוחת שתייה או לצד כוס יין. הזמנו טרטר טונה, שהגיעה על לחמניות בריוש קלויות עם איולי טוגרשי ועירית (53 ₪), מנה טובה שנשענת על דג חי וטרי וכמות נדיבה ממנו. קרפצ'יו אינטיאס הגיע עם שברי פיסטוק וגרידת הדרים (53 ₪) והיה גם הוא מצוין. הסלט הירוק שהגיע עם גבינת סיינט מור, פקאן מסוכר ותפוח ג'וליין  התאפיין בטעם טיפה חמוץ מדי שלא החמיא לגבינה, מה שהפך את המנה כולה לפחות מאוזנת. לעומתה, מנת הטורטליני קאצ'ו אה פפה (58 ₪) הייתה פשוטה, אך טעימה במיוחד. כיסונים קטנים ממולאים בגבינות עם פיקורינו מגורדת ופלפל שהיו עשויים היטב, במרקם שהיה אל-דנטה במידה הנכונה מבחוץ ונימוך וחמים מבפנים.

האחים אבידן ב-AT8, צילום: גיל אבירם

האתגר שניצב בפני הצוות של  AT8כעת הוא לשמור על נקודת הפתיחה הטובה, להמשיך ולהשקיע בכל קוקטייל וקוקטייל על הבר ולשמור את הרמה הגבוהה של הכנת המנות. משמעות כישלון באתגר הוא מוכר, מסעדות וברים רבים בתל אביב חולפים מהעולם כמעט באותה מהירות שצצו בה, אך להצלחה עבור הביסטרו בר הקטן ברחוב דיזנגוף תהיה משמעות גדולה בהרבה, לספק לשומרי הכשרות שפוקדים את אזור הבילויים מקום שמצליח להיות מגניב מבלי להתאמץ במיוחד, עם סטנדרט גבוה שמספק גם תמורה למחיר וגם ערב של בילוי תל אביבי מצוין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר