חוזרים לבשל: 6 עסקים קולינריים בצפון הנגב

שוקולד קפה של דביר קרפ ז"ל, יקב ותיק ואהוב, פודטראק של מאפים, מתחם אלכוהול ועוד שתי מסעדות ששווה להכיר • המקומות הללו הפסיקו לפעול עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל וכעת הם נפתחים מחדש • בואו לפרגן

מסעדת פטגוניה . צילום: ליעד לוין

שוקולד קפה

במתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר, איבד אורי שטינר את חברו ושותפו, השוקולטייר דביר קרפ ז"ל. יחד עם הובילו את "שוקולד קפה" במועצה האזורית אשכול, מקום שהפך במשך שש שנות פעילותו לחלק בלתי נפרד מהנוף המקומי באזור של עוטף עזה. כעת, לאחר קמפיין הדסטארט מוצלח, חוזר המקום לפעול. בשלב ראשון, הוא יפתח לקפה של בוקר, שתייה קלה ושייקים טבעיים, כריכים וסלטים. "בעתיד הקרוב, התקווה היא גם לחזור להגיש קינוחים וכמובן שוקולד, במטרה שיהיה הכי דומה לפרלינים האהובים שהכין דביר", מסבירים במקום.

ראשון עד חמישי 8:30-14:00
מועצה אזורית אשכול

דביר קרפ ז"ל בשוקולד קפה, צילום: אלבום פרטי

מסעדת פטגוניה

המסעדה הוותיקה נפתחה לראשונה בקיבוץ אור הנר בשנת 2006. מוסד של ממש המתמחה בבישול דרום אמריקאי מסורתי. לפני כשבועיים היא חזרה לראשונה לפעילות. פטגוניה שומרת על אותו הסגנון שהיה עד לחודש אוקטובר בו סגרה את שעריה עם מנות כמו אסאדו, אנטריקוט, צ'וריסו ועוד שלל בשרים שמוגשים לצד סלטים טריים, קינוחים ועוד - וכן, יש אופציות גם לצמחוניים. במקום מספרים כי הרבה ציוד נהרס או נגנב בחודשים האחרונים, לכן הרבה ציוד חדש נרכש. "המסעדה נראית טוב מאי פעם ומחכה למבקרים הרעבים", הם מוסיפים.

שישי 18:30-21:00, שבת 12:00-16:00
קיבוץ אור הנר

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎מסעדת פטגוניה- אסאדו ארגנטינאי‎‏ (@‏‎patagonia_restaurant‎‏)‎‏

גידולי רוני

במושב עין הבשור מסתתרת מסעדה קטנה שתזרוק אתכם ישירות לתאילנד. איתן נקר ואשתו נוי, שהגיעה משם ואחראית על המטבח, חזרו לעבוד בחודש אפריל האחרון לאחר שיפוץ המקום. בימים אלה הם מציעים בו שוב מנות תאילנדיות אותנטיות בכל מובן עם חומרי הגלם התאילנדים הייחודיים שהם מגדלים אצלם במשק, וכמעט שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר בארץ.

שני עד חמישי 12:00-20:00, שישי בערב (בתיאום מראש בלבד), שבת 11:00-20:00
מושב עין הבשור

אוכל תאילנדי מסורתי, צילום: איתן נקר

טאבון טראק

צמד החברים עמית ושלומי הרגישו תחושת מיצוי בתחומי החינוך והבניין בהם עסקו, והחליטו לפתוח פוד טראק של פיצות בטאבון, ומאפים נוספים. הם מכינים בו בעצמם את הבצק והרטבים של הפיצות, ומרבית התוספות מגיעות מחקלאי האזור.
את המקום בכפר מיימון הם פתחו כחודש לפני המלחמה, שקטעה את המגמה החיובית שהחלה מבחינת תנועת המבקרים. לפני כשבועיים הם פתחו מחדש, ושמחו לראות שתושבי המקום לא שכחו אותם, ומגיעים לאכול ולבלות קצת.

חמישי 20:00-00:00, שישי 10:00-14:00
כפר מיימון

טאבון טראק,

מיימונס

מתחם בילוי כפרי שנפתח כחודש וחצי לפני המלחמה וממש לאחרונה חזר לפעול. במקום מגישים קפה, שייקים, בירות וכמובן את "הליקרים של אילנה" - מותג הבית של המקום. רבים, אגב, מגיעים במיוחד עבורו והוא ומהווה את הבסיס לרוב הקוקטיילים במקום. לצד המשקאות אפשר למצוא גם קינוחים שווים, ג'חנונים ועוד.

חמישי 20:00-00:00, שישי 10:00-14:00
כפר מיימון

מיימונס,

יקב גלאי

היקב הוותיק ואהוב חזר לארח במקום ומציע טעימות יין מודרכות לצד לחם, סלטים גבינות, עלי גפן ועוד.
במקום אפשר גם להזמין סל פיקניק ולהתיישב לאכול במתחם או בטבע שמסביב.
היינות עטורי המדליות והפרסים של היקב מופקים אך ורק מענבים הגדלים במשק (כרם ליד היקב).

שישי 11:00-16:00, שבת 11:00-17:00, שני עד חמישי בתאום מראש.
מושב ניר עקיבא

אסף גלאי ביקב,
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר