קרן אגם, יהודית אביב ועדי מרום חושפות: כל האמת מאחורי צילומי האוכל המפתים

האם כל מה שמגרה באמת טעים? כמה זמן זה לוקח? כמה התמונה קריטית להצלחת המתכון ברשת? והאם המשפיעניות הבכירות מצלמות בעצמן? • שוחחנו עם שלוש בלוגריות מובילות בישראל • הן סיפרו הכל אודות הנעשה מאחורי הקלעים

כל האמת על צילומי האוכל. צילום: עדי מרום

קשה לכם לקום מהספה ולהכין לעצמכם ארוחה? תחשבו מה עובר על בלוגריות אוכל שנאלצות לבלות שעות ארוכות במטבח רק כדי לבשל לכם את הווידאו הבא שיגרום לכם לרייר על מסך הנייד.

בלוגרית האוכל, יהודית אביב (הלוחשת לאוכל), ביקשה השבוע להמתיק סוד עם רבע מיליון עוקביה. בסדרת סטוריז שהעלתה ברשת האינסטגרם, היא סיפרה להם על העבודה הקשה שהייתה לה בזמן שיצרה את הצילומים המרהיבים למתכון המופלטות שלה לרגל חג המימונה המתקרב. באופן חריג היא גם תיעדה את אינספור הניסיונות הקדחתניים שלה לתפוס בעדשת המצלמה בדיוק את הרגע הנכון והמוצלח ביותר, ניסיונות שהיו כרוכים בלכלוך רב שנוצר ותועד גם הוא.

המופלטה של יהודית אביב, צילום: מתוך עמוד האינסטגרם

"צילום ועריכה נכונים, הם שיגרמו לסרטון להפוך לוויראלי"

"תמיד, תמיד נשאר מלא בלגן אחרי צילומים", היא מסבירה לנו בשיחה שקיימנו איתה לאחר מכן. "יש המון כלים שמשתמשים בהם לשלבי הצילום, המון צלחות או כלים לצלחות. לפעמים הצלחות הולך חלק ולפעמים אני מחליפה מלא כלים עד שאני מרוצה מהתוצאה. בסוף יום הצילומים יש אצלי במרפסת, שם אני מצלמת, המון כלים מלוכלכים ומלא בלגן".

מי עוזר לך לנקות?

"רוב הזמן אני מנקה בעצמי. לפעמים בעלי בבית, אז הוא תופס פיקוד על הניקיון בזמן שאני עדיין מצלמת".

יהודית אביב, צילום: בלוג "הלוחשת לאוכל"

כמה חשוב לך ללכוד את הרגע המושלם?

"זה הכי חשוב! למשל - סיר שיוצא מהתנור או תבשיל שבישלתי על הגז - חשוב להראות את האדים שיוצאים כי זה מגרה. זה הסיר ברגע הכי מושלם שלו. אם אני לא מצליחה לתפוס את הפריים שאני אוהבת, אני מחממת שוב, ושוב, ושוב, עד שיוצא הצילום שהוא המושלם בעיני. יש המון סרטונים של מתכונים שנגנזים בגלל צילומים לא מוצלחים. צילום ועריכה נכונים, הם אלה שיגרמו לסרטון להפוך לוויראלי".

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎יהודית אביב‎‏ (@‏‎yehudit_aviv‎‏)‎‏

קורה שמנה עולה כי היא נראית מדהים אבל לא בהכרח טעימה?

"אצלי בחיים לא! לעולם לא אפרסם מנה רק כי היא נראית טוב. אם היא טעימה ממש ולא נראית טוב, יש סיכוי שאוותר עליה ואעלה רק לבלוג. אבל אם היא לא טעימה ומצטלמת מיליון דולר, היא לא תעלה. אצלי אין פייק. העוקבים לא מטומטמים ויודעים בדיוק מי אמיתי ואותנטי, ומי מזייף".

"יום עבודה שלם לצילום"

הווידוי של אביב שלח אותנו לבדוק גם עם קרן אגם ועדי מרום, בלוגריות מובילות אהובות נוספות, עד כמה סיזיפי לייצר את המתכונים הפוטוגניים.

"אצלי זה לוקח בדרך כלל בין חמש לשש שעות. זה לא פשוט בכלל!", קובעת קרן אגם. "יש המון עבודת הכנה וחשיבה מאחורי כל מתכון. הזמן שהושקע יהיה בדרך כלל גם לפי רמת הקושי של מתכון. יש המון יוצרי תוכן שמעבר לאוכל, רוב העבודה שלהם זה זווית וטכניקות צילום. אני מאמינה שאצל רוב האנשים, מדובר כמעט על יום עבודה שלם לצילום, לפעמים אפילו יותר מיום".

קרן אגם, צילום: נופר צור

איך הסתדרת לפני שנעזרת בצלמים מקצועיים?

"כבר מההתחלה צילמתי תמונות סטילס לבלוג ולרשתות לבד. בשלב מסוים התחלתי לעבוד עם צלמת חיצונית, אבל לא באופן גורף, אלא בעיקר לצילומי אוכל מסחריים. את כל צילומי הווידאו, שזה מה שבת'כלס הולך היום, אני מצלמת לבד עם האייפון. גם תמונות אני מצלמת כמעט רק בטלפון ועושה את זה לבד".

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎keren agam | קרן אגם‎‏ (@‏‎keren_agam‎‏)‎‏

האם לפעמים הצלחות המיוחד בא על חשבון הטעם?

"אצלי בחיים לא. וגם אם זה קרה, אני תמיד אתקן את זה. גם אם קורה דבר כזה, נגיד שהכנתי עוגה והיא מצטלמת מדהים ואז היא פחות טעימה, אני אתקן את המתכון. לפעמים אני יודעת להגיד: 'אוקיי, עוד רבע סוכר היה עושה פה את העבודה', ואז כשאני אכתוב את המתכון אני אוסיף עוד רבע כוס סוכר. אם יש משהו שמצטלם נורא טוב, אבל הוא פחות טעים אז, או שלא מפרסמים אותו, או שעושים בו שינוים כדי שיהיה סופר מוצלח. בסוף אני זו שעומדת מאחורי המתכונים. אין לי שום אינטרס שמישהו יכין עוגה שנראית יפה והיא לא טעימה. להיפך, זה בא לרעתי".

עדי מרום עם המתכון המנצח, צילום: משה בן שמחון

גם עדי מרום מאשרת. "צריך להיערך לזה מראש ולהכין את כל המצרכים. צריך לצלם כל דבר בנפרד - כל דבר קטן צריך לפרק, ככה שזה מאוד מעכב את תהליך ההכנה. אם לוקח שעה להכין מאכל מסוים, אז כשאני מצלמת, לוקח לי להכין אותו שעתיים. צריך ממש להיות מדויקים בצילום, מבחינת זוויות ותאורה. הרבה פעמים יש המון דברים שמפריעים ברקע, ככה שפתאום אני צריכה להפסיק את העבודה שלי, להפסיק לצלם. קורה גם, למשל, שהתאורה פתאום יורדת או שמשהו משתבש".

כמה זמן לוקח לך לצלם?

"תלוי מאוד מה אני מכינה, אבל פחות או יותר ארבע - ארבע וחצי שעות. יש דברים שלוקחים יותר".

את נעזרת בצלם מקצועי?

"אני לא מצלמת עם צלם מקצועי, אני מצלמת לבד. מהסיבה שאני יודעת איך אני רוצה שהכל יראה ואני כן מסתדרת לבד. אני אוהבת להיות בשליטה על הכל. אז אני אישית לא נעזרת בצלם".

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Adi Marom‎‏ (@‏‎adimarom5‎‏)‎‏

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר