בצל המלחמה: מסעדה יפנית חדשה נפתחה בתל אביב

"וואט סאנג סושי & מור" נפתחת בזמן שמסעדות רבות ברחבי הארץ מתקשות להחזיק את הראש מעל המים • לדברי המקימים - באותה מידה, היא יכלה להיות ממוקמת באחת השכונות המעודכנות ביותר של טוקיו • התפריט בה "מושך לאותנטי, וכל הזמן מספק הפתעות", אומר אחד הבעלים

וואט סאנג סושי & מור. צילום: זוהר שטרך

בעוד שמסעדות רבות ברחבי הארץ נאבקות להחזיק את הראש מעל המים בזמן המלחמה, יש גם מסעדנים ומסעדניות שהשקיעו את מיטב כספם ומאמציהם בשאיפה לפתוח מקום חדש, אך נאלצו לדחות את התוכניות או לממש אותן במסגרת המציאות הקשה.

בצל מלחמת חרבות ברזל, נפתחת בימים אלה מסעדה יפנית חדשה בשכונת גן החשמל בתל אביב בשם "וואט סאנג סושי & מור". "שהייתה יכולה באותה מידה להתמקם באחת השכונות המעודכנות ביותר של טוקיו", מבטיחים המקימים שלה. את המקום פותחים וואט סאנג וזוהר שטרך. שטרך ניהל מסעדה של רשת הסושי בר "מון" למעלה מעשרים שנים, וסאנג שימש כשף של המקום בערך אותה תקופת זמן. השנים המשותפות והארוכות של השניים בעבודה זה לצד זה, הובילו אותם להחליט לפתוח מקום משלהם.

סושי טרי ומוקפד, צילום: זוהר שטרך

"חשבנו הרבה איך תיראה הדרך העצמאית שלנו והבנו שאנחנו רוצים מקום שלא יוותר על הזהות היפנית שלו, ושבמקביל לא ישכח את הזהות הישראלית", אומר שטרך. "מקום מוקפד ומושקע, אבל כזה שהכניסה אליו והבילוי בו לא יהיו פרויקט מיוחד, עם תפריט שמושך לאותנטי, וכל הזמן מספק הפתעות".

את הקונספט למסעדה החדשה, לדבריהם, הם גיבשו אחרי מחשבות רבות על מה העיר תל אביב צריכה עכשיו באמת, מה בדיוק חסר בה, ואיך הכי טוב להוציא את כל זה לפועל. "וואט סאנג סושי מושפעת ממזרח ומערב כאחד, אורז משם ואירוח מכאן, בר דומיננטי ושמח, אך גם פינות אינטימיות לדייטים, ושולחנות גדולים לחבורה שרוצה לטעום קצת מכל דבר", מסבירים במקום.

ראמן שבעבע 9 שעות, צילום: זוהר שטרך

האווירה במקום תהיה מוקפדת אבל גם נגישה - פיין דינינג שמאפשר לכל אחד למצוא את עצמו. המטבח נשען על מומחי סושי ועבודת מטבח מוקפדת, על דגים נאים טריים וגם על "רובאטה" - תנור הגריל היפני המפורסם.

התפריט נפתח במנות כמו מרק מיסו (22 שקלים), סלט מלפפונים (29 שקלים), אספרגוס צרוב ברוטב יוזו (41) או ראמן שבעבע במשך תשע שעות על האש (72-76 שקלים). משם, הוא עובר למנות סושי שונות שכולות גם קונוסים, ניגירי ורולים מיוחדים.

הבר מלווה את האוכל עם שתייה קלה, מיצים טבעיים וקמבוצ'ה, אך בעיקר עם בירה יפנית מהבקבוק או מהחבית, יינות מאירופה ומדרום אמריקה, קוקטיילים שעושים שימוש במאצ'ה ובתה סאקורה, ביוזו ובשמן שומשום, והיצע ענק של סאקה.

וואט סאנג סושי & מור (Wat Sang Sushi & More)
הרכבת 12 פינת לבונטין (מאחורי בית המכס הישן), תל אביב
שעות פתיחה (לאור המצב): 12:00-20:00
בהמשך יורחבו שעות הפעילות והמשלוחים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר