כל סטריאטיפ אפשרי. "צומת מילר"

יש הרבה דרכים לצחוק על זוגיות אז למה אדיר מילר בוחר בדרך הכי סאחית ומיושנת?

העונה החדשה של "צומת מילר" ממשיכה את הקו הקומי שעליו רוכב מילר כבר 15 שנה: הנשים שתלטניות והגברים דבילים • יש לך את זה ביותר סטריאוטיפי?

אדיר מילר הוא קצת כמו גרסת המציאות של דני סביצ'ה: אותה דמות פארודית על סטנדאפיסט מיושן מתוכנית הרדיו של טייכר וזרחוביץ'. ממש כמו סביצ'ה, גם מילר עשה קריירה מפוארת הודות לבדיחות קרש, פאנצ'ים שטוחים ואינסוף עקיצות מבדחות על אשתו חובבת הגיהוץ (של כרטיס האשראי בקניון - לא גיהוץ בגדים. הבנתם את הפאנץ'? יופי).

יותר מ־15 שנה מילר תקוע על אותו השטנץ, מתלוצץ על מצבים שגרתיים מחיי משפחה רגילים ומדבר עם המיינסטרים בגובה העיניים. נוסחה מנצחת לא מחליפים, ובדיחות על הבנאליות שבזוגיות הכי קל למחזר. שוב ושוב, לאורך העלילות הקומיות בסדרות שלו, הוא מנתח את הבדלי המינים ומצביע על חלוקת תפקידים מוסכמת בין המגדרים. "גברים לעומת נשים" היה מוטיב מרכזי ב"רמזור" המיתולוגית, וזה נושא בולט גם ב"צומת מילר", שחזרה אמש (ראשון) לשידורי קשת בעונתה הרביעית.

בעולם ההומוריסטי של מילר, כמעט כל הנשים לובשות דמות של בלבוסטה. הן שתלטניות ונקמניות, מנהלות את הבית ומתגברות על משברים, רודות בבן הזוג, מחלקות הוראות, שולחות למשימות ומטילות מטלות, בעוד הגברים הדבילים למדי סובבים אותן, וחולמים להתמרח על הספה מול הטלוויזיה עם קפה וגרעינים.

מאוד פטריארכלי - אך מילר מודע לכך, ובפרק אתמול השתדל להפוך ל"גבר החדש". שזה אומר, מבחינתו, ללבוש סינר ולהשתלט על מטלות נשיות כמו ספונג'ה ובישולים, לנהל את סדר היום של בנותיו, להקפיד על מזון בריא ובעיקר - לחלק פקודות לכל השאר.

הסטריאוטיפים המגדריים נזלו מכל עבר, בסצנה שבה ניסה להסביר לחברו גולן על היתרונות שבגידול בנות לעומת בנים. "בנות יותר קלות לגידול כי הן מעסיקות את עצמן", אמר. "כאבא צעיר, אפילו קפה אתה לא יכול לשתות בשקט. אבל יש להן את המשחק הזה - מטבח. הן מכינות לך אוכל בכאילו, מוזגות אוויר, ולך יש שקט". התיאוריה התפתחה עוד, עד שהתנפצה כשגילה כי בתו התלבשה חשוף ויצאה לבלות עם בנים. אם כבר סטריאוטיפים פטריארכליים - אז עד הסוף.

הגברים על פי  "צומת מילר" נמצאים על סקאלה של עתיק, ישן וחדש, לפי מידת השתתפותם במטלות הבית. בקיצון - דוד ז'קו, שנהג לומר "תראו מה זה בית חכם", ואז מחא כף ואשתו רצה לכבות את האור. במרכז - מילר, שמוגדר בפי אשתו "הגבר הישן", ולעומתו - הגבר החדש, שמילר מעוניין להיות (מתוך מטרה להיות מי שעומד ליד הכיור במטבח ומחלק פקודות).

לצד הבנאליות הזו, מילר סיפק אתמול גם מחווה ארוכה שכללה חיקוי סצנות שלמות מ"אבא גנוב". מרתקת הבחירה בסרט הבורקס הספציפי הזה, שמציג היפוך תפקידים מכוון, של אבא המגדל לבד את בנו ואמא קרייריסטית שמעוניינת לחטוף את הילד לאמריקה. חילופי התפקידים אמש ב"צומת מילר" הובילו, כצפוי, להתנגשות בין עולמות הבנאליות, עד שלבסוף ייחל מילר להיות עתיק, ממש כמו דוד ז'קו.

אם "צומת מילר" ניסתה לאותת שהיא ניצבת על צומת שיוביל אותה לעולם חדש ורלוונטי - נדמה כי היא לא בשלה להתקדם לשם. "שוב ראית פאולה וליאון? אמרתי לך להפסיק עם זה. היא משפיעה עלייך לא טוב", ענה מילר לאשתו בסצנה שבה התמרמרה על היותו "גבר ישן". יש אינספור דרכים לצחוק על זוגיות ועל יחסי גברים ונשים. אדיר מילר ממשיך לבחור בדרך הכי סאחית, סטריאוטיפית, מיושנת וסתמית, ובבדיחות שאפילו דני סביצ'ה מתפדח לספר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...