1. את מנגינת הרקע הרועשת שליוותה את "קומדי סטאר" בוודאי זיהיתם. השיר "מהפכה של שמחה" הושמע שוב ושוב לאורך התוכנית מכיוון שהוא קופצני, מוכר ואהוב, וגם כדי לרמוז לנו לשמוח. בעניין המהפכה אין מה להרחיב, זה ממש לא מה שקורה בתוכנית החדשה של צביקה הדר.
• כל מה שצריך לדעת על כוכבי "קומדי סטאר"
למען הסדר הטוב, לזוכה בתום העונה מובטחת תוכנית ספיישל ברשת 13, אך לא לגמרי ברור מה הם כללי התחרות. תוכנית הבכורה בעיקר הורידה את רף הציפיות, והבהירה כי הבאזז על הכתרת הקומיקאי הבא של ישראל וניסיונות להגדיר אותה כריאליטי חדש, רק יזיקו לפורמט שהוא בסך הכל תחרות בין סרטונים.
אין שום קשר, למשל, לריאליטי המיתולוגי "האקדמיה לצחוק". בנקודת הפתיחה שלה, "קומדי סטאר" היא לא יותר מ"צחוק מעבודה" או "מועדון לילה", רק עם טוויסט קטן בסוף. ריאליטי זה ממש לא, גם אם נעשה ניסיון לקטלג כל אחד מהסטנדאפיסטים המתחרים בה למשבצת סטריאוטיפית (האבא של 2020, הרוסי, הדתייה המזרחית וכו').
"קומדי סטאר" היא תוכנית פאנצ'ים ומערכונים, ובמהותה היא ניסיון מעניין לעבד לפורמט טלוויזיוני את סוג ההומור שעובד ברשת ומייצר לייקים ושיתופים. החוקים מטושטשים, אף אחד לא מודח, הפרס השבועי הוא ברטר עם חברת שלטי פרסום, והכל גמיש ויכול להשתנות ככל שהעונה תתקדם. מצד שני, לא בטוח שיש לתוכנית הזו עוד לאן להתקדם.

2. וכשיש תחרות מתוסרטת ולא מגובשת, מה משמעות השופטים שם? עוד לפני ששודר פריים אחד של התוכנית, הליהוק של נטע אלחמיסטר כבר הסעיר את הרשתות החברתיות. שופטת של קומיקאים? למה מי היא שתדע מה מצחיק ומה לא.
"הייתי מצפה שייקחו לפאנל השופטים, אנשים ששנות הניסיון במקצוע מספיקות כדי לתת ביקורת בונה", כתבה עליה באינסטגרם מיה דגן, פאנליסטית ב"מועדון לילה". "יש לי תחושה שהבדיחה תהיה פה על חשבוננו, ועל חשבון האנשים שבאו להגשים את החלום שלהם".
ובאמת, בעוד שותפיה לשולחן השיפוט, חנן סביון וגיא עמיר, הוצגו אמש כך על ידי הדר: "הם קומיקאים, יוצרים, במאים, שחקנים, תסריטאים מהמוכשרים שיש לנו בארץ, וזה מה שהופך אותם לשופטים מושלמים לתוכנית שלנו"; את אלחמיסטר הוא הציג כ"כוכבת בינלאומית ואישה ששווה 1.6 מיליון עוקבים, שתוכל לעזור לנו להחליט מי הכין סרטון ויראלי, מי מדבר בשפה עכשווית, והכי חשוב - מי הכי מצחיק".
ובאמת, בחלקים מסוימים אלחמיסטר היתה שם רק כדי לחשוף כתף, לצחקק, למחוא כפיים, לחייך ולשמש יעד לפאנצ'ים ולרמיזות מיניות מהגברים סביבה. לאורך פרק של 68 דקות היו לה 285 מילים, חלקן בנאליות, חלקן מענה לאחרים, היו גם פאנצ'ים שהוכנו מראש, אבל היא גם דחפה כמה משפטים שהוכיחו כבר בתום תוכנית אחת שהיא בהחלט יושבת על הכיסא הנכון, אולי אפילו יותר מהשניים שלצידה.
בזמן שגיא עמיר, למשל, הודה כי נתקל בחלק מהקומיקאים בפעם ראשונה, אלחמיסטר הכירה אותם מהאינטרנט. את עידן ניידיץ העבירה שלב בזכות חיבתה לילד שלו, ואת הסרטון שהכינה מור חן פסלה מכיוון שהוא לא התקרב לרמה הסטנדרטית שחן מייצרת בסרטוני הרשת שלה.
אז מה זה בעצם אומר לשפוט בתוכנית הזאת, כשהפורמט לא ברור, תפקיד השופטים לא מפוענח והפרס האמיתי של האנשים שבאו להגשים את החלום שלהם הוא זמן האוויר העצום שהם מקבלים בפריים טיים? האם מיה דגן היתה עושה את זה טוב יותר מנטע אלחמיסטר? האם באמת הבדיחה היא על חשבוננו או על חשבון מיה דגן ושאר המבקרים?
"קומדי סטאר", רשת, 21:15
• אוהד שרגאי: "הכל מוטה בטלוויזיה"
• בריטניה: מנחת הריאליטי התאבדה
• מתה כוכבת "סקס והעיר הגדולה"
• נישואי הסלבס הקצרים בהיסטוריה
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו