תוכניות הריאליטי חוזרות למסך, והערב עולה ברשת 13 "פקין אקספרס", ריאליטי מסביב לעולם בהשתתפות זוגות שצריכים לבצע משימות. בניגוד ל"המירוץ למיליון", כאן המשתתפים בתוכנית מקבלים תקציב של דולר אחד בלבד ליום.
"קודם כל - איזה מרענן זה ללהק זוגות. אלה אודישנים אחרים, וזה מוליד תוכן נפלא ודינמיקות מרתקות", מספרת המלהקת אמירה בוזגלו. "מכיוון שהפורמט הוא זוגות שצריכים יכולת לשרוד ולהסתדר במדינות השונות, חיפשנו מראש זוגות עם דינמיקה טעונה. כשמגיעים למציאות כל כך קשה ומאתגרת, מערכות היחסים עומדות במבחן, וההישרדות הפיזית שלהם לא יותר קלה מההישרדות הזוגית שלהם".
חיפשת משתתפים יותר תחרותיים ובכושר, או פוטנציאל לדמויות טלוויזיוניות?
"קודם כל דמויות מעניינות, מערכת יחסים מעניינת, אנשים שיסקרנו את הצופה. בשביל לראות ספורטאים או אנשים בכושר - הולכים לצפות באולימפיאדה. הכי חשוב זה להעמיד במבחן את ההנחה הידועה שישראלים, לא משנה איפה תזרוק אותם - הם יסתדרו. האומנם? כחלק מזה, היינו חייבים לבחור אנשים שהם תחרותיים בנשמתם, כי ההישרדות המנטלית היא שחשובה".
איך היתה ההיענות?
״מטורפת. עד עכשיו פונים אלי. מתברר שאנשים רבים מכירים את הפורמט, וגם מי שלא הכיר הבין שריאליטי כזה מחוספס עוד לא היה בישראל. זה הדבר האמיתי. ישראלים שבאים להיטמע ולשרוד בלי אמצעים. הם לא האמינו כשהגיעו לשם כמה זה קשה להסתדר בעולם עם דולר אחד".
איך מצליחים לגרות את הצופים אחרי כל כך הרבה תוכניות ריאליטי?
"זה חדש, עוד לא נראה דבר כזה על המסך. אני, כצופה, יותר אוהבת ריאליטי של אנשים מדברים, ולא רק בתחרות. אבל פה, כשראיתי פרקים מחו"ל, התאהבתי. אלה דינמיקות מטורפות ברגעים כל כך קשים. לאנשים יש תחרות ויעד, ולצד זה הם צריכים להגיע ממקום למקום בטרמפים, להשיג אוכל ולמצוא איפה לישון".
במה זה שונה מ"המירוץ למיליון"?
"חוץ מזה שבשניהם יש מרוץ - הכל שונה. זה הדבר האמיתי. אצלנו המהות היא לא הריצה - זה לראות את הישראלים שבאים עם הביטחון של 'אני משקל אחד אעשה 100 שקלים' - ואיך זה מתנפץ".
לאנשים יש היום מצב רוח לריאליטי מהסוג הזה?
"אני חושבת שיש ממש ססמוגרף לצופים של מתי כל דבר הוא נכון. העם צמא לראות משהו על המסך, וברגע שמשדרים לו משהו שלא מתאים - הוא יודע לומר. כאן יש פורמט חדש, שמזקק את הישראליות בשיאה".