עצוב: כנראה שכבר שום דבר לא יציל את רשת 13

מעציב לראות את הערוץ קמל, ובדרך עושה את כל הטעויות האפשריות • באמצעות מקרי המבחן של "הצינור" ו"העולם הבוקר", ניתן לטעון כי הוא הפך לשק חבטות ציבורי, מותגיו נשחקו, לוח השידורים השתבש, ועתידו מוטל כולו על כתפי "האח הגדול"

"הצינור". צילום: רשת 13

"העולם הבוקר"

בשבוע שעבר ניהלו גאולה אבן, אירית רחמים ומוטי רייף דיון בוּמרי למדי על השאלה "מהו בוּמר?" החבורה הזו של תוכנית הבוקר הזיעה ממאמץ כשהסתבכה בהסבר על משמעות המילה, התבדחה עליה בפתטיות ולבסוף המשיכה הלאה מבלי בעצם לומר כלום. כעבור שעה הגיע הרייטינג, ומתברר שהבומרים הקריסו את "העולם הבוקר" לשפל של 1.1 אחוזי צפייה. עוד לפני ארוחת הצהריים, רחמים ורייף - נוסף על עוד פאנליסטים אחרים - קיבלו הודעת פיטורים מהתוכנית, שהיתה למעשה הודאה חלקית בכישלון הסיבוב של אבן ברצועת הבוקר.

האינטגריטי שלה בקרשים. גאולה אבן, צילום: רשת 13

חצי שנה מאז החליפה את צביקה הדר, מירי מיכאלי ורותם ישראל, ימי החסד הסתיימו והאירוע היומיומי בהגשת אבן מרגיש כמו מסיבה עצובה, שאיש לא מעוניין לבלות בה. הרבה כסף נשפך שם, ועדיין "העולם הבוקר" משעממת ועקומה, לא מדוברת ברשתות חברתיות, ורק סופרת את קיצה לאחור. גאולה לא תהיה פה.

בניסיונות נואשים לייצב את הספינה, נעשו בימים האחרונים שינויים קוסמטיים בפורמט, צומצמו דיונים חסרי תוחלת והתווספו אייטמים של אקטואליה רכה, ראיונות בזום, קידום עצמי ופרויקט השוואת מחירים. אולם "העולם הבוקר" בעיקר עושה חשק לזפזפ.

איכשהו, בעולם המעוות של רשת 13 דווקא כשגאולה אבן נושקת לאפס רייטינג, האינטגריטי שלה בקרשים והצופים מתרחקים ממנה כמו מאש, היא משתדרגת; מהחודש הבא ייתנו לה להתרסק גם בפריים טיים, כשתתחיל להגיש תוכנית פוליטית סאטירית (שתיקרא, כמה אירוני, "שומרי הסף"). כאילו בינה מלאכותית מנהלת את ערוץ 13 ומקבלת החלטות על לוח השידורים באמצעות צ'אט GPT.

חשק לזפזפ. "העולם הבוקר", צילום: רשת 13

"הצינור"

בסופרמרקט הגדול של החיים קשה להבדיל בין עיתונות חוקרת לבין קמפיין מסחרי סבוך אינטרסים. אתמול נחנך הסניף הראשון של "סופר הצינור" - מיזם למכירת מזון וטואליטיקה, שממותג בשם התוכנית וקיבל קידום אינטנסיבי בכל שידורי ערוץ 13 כולל במהדורת החדשות.

גיא לרר גזר סרט אדום, ולקוחות צולמו מסתערים על דלתות הסופר, המגישים השוויצו במחירים וסיפרו על עומס. תוסיפו שבועיים שלמים של קמפיין יחצני מתוחכם בתוכניות "הצינור", שניפח ציפיות בעזרת השוואת מחירים והתנגחות במתחרים, וגם העניק חשיפה לארבעה קמעונאים שנהיו שותפים עסקיים ופיזר הבטחות מופרזות. בעבר "הצינור" היתה תוכנית צרכנות ותחקירים בעלת מוניטין ואמינות, אך כעת לרר והתחקירן אמיר שואן הם לא יותר מאנשי מכירות.

הבטחות מופרזות. "הצינור", צילום: רשת 13

מעכשיו צריך לקחת בעירבון מוגבל כל דיווח שלהם על רשת סוּפרים אחרת. נעקם עין כשיובילו חרמות על חברות מסחריות, או ידווחו על תנאי העסקת קופאיות וקומבינות עם ספקים. מעכשיו "הצינור" משפריצה על כולנו מהפוזיציה שלה. "הסופר החברתי הראשון" הוא מיזם בעייתי, שעלול להתפוצץ ללרר בפרצוף. ממש כמו דניס, מישל וסמיון.

הרשות השנייה היא הרגולטור שבכוחו לעצור את אובדן הבושה, שנוצר מערבוב חסר גבולות בין טלוויזיה מסחרית לתוכן פרסומי. תלונות על מיזם הסופר זרמו אל הרשות, והסוגיה מצויה בתחילתה של בדיקה משפטית והמתנה להסברים מהערוץ המשדר.

עצוב לראות את רשת 13 קמלה, ובדרך עושה את כל הטעויות האפשריות. הערוץ נהיה שק חבטות ציבורי, מותגיו נשחקו, לוח השידורים השתבש, ועתידו מוטל כולו על כתפי "האח הגדול" שיושק בעוד שבוע. אם הריאליטי הפופולרי לא יהפוך מחדש את טבלאות הרייטינג - שום דבר לא יציל את 13.

"העולם הבוקר" ו"הצינור", רשת 13.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר