"זו הפעם הראשונה שעושים דבר כזה": בהופעה כזאת עוד לא הייתם

בגיל 50 ואחרי 30 שנות קריירה, שלומי סרנגה מתכנן מופע גדול - ולראשונה יעלו איתו על הבמה חברי הלהקה שלו מאתונה • "אנחנו מביאים את יוון לתל אביב, נעשה את זה סביב שולחנות - כמו טברנה ענקית"

שלומי סרנגה. צילום: גיא זלצר

לפני 30 שנה שלומי סרנגה החל להופיע במועדונים היווניים בארץ, והפך לאחד החלוצים שהביאו את התרבות ואת המוזיקה היווניות לארץ. כעת, כשהוא חוגג את יום הולדתו ה־50, סרנגה מגיע לחגיגה כפולה - לראשונה עם הלהקה שלו מאתונה.

שלומי סרנגה - מונו

יחד עם סרנגה ולהקתו יעלו על הבמה בהאנגר 11 הזמרת אלני ויטלי, מגדולות זמרות יוון, והמאסטרו ונגליס וסיליו.

"אני מאוד מתרגש מההופעה הזו, בעיקר מפני שזו הפעם הראשונה שדבר כזה קורה כאן. נעשה את יוון ממש פה, בתל אביב. זה יהיה סביב שולחנות, כמו טברנה ענקית", הוא אומר.

סצנת המוזיקה הישראלית השתנתה, והיום הרבה אלמנטים של המוזיקה היוונית נכנסו גם לז'אנרים אחרים.
"זה נמצא בכל מקום, ולפעמים אנשים לא יודעים עד כמה יש השפעה יוונית על שיר. זה הגיע לפופ, לזמרים ששרים באנגלית וביוונית. פעם בעיקר המוזיקה המזרחית היתה מבוססת על הלחנים היווניים והבוזוקי - דקלון, חיים משה, זוהר ארגוב, איציק קלה - והיום לקחו את זה צעד קדימה. ג'ורדי, למשל, שעשה שיר לעדן בן זקן שמתחיל ב'יאסו'; טונה, שאירח אותי בהופעה שלו; ולאחרונה גם הקלטתי עם דודו טסה. יש היום הרבה זמרים מז'אנרים אחרים שמתחברים לסגנון הזה. בחודשיים האחרונים הופעתי שלוש פעמים ב'בארבי', וקשה להאמין כמה נהנים מבוזוקי ומדרבוקה ורוצים אותם. אנשים פשוט רוצים חפלה".

אז אין מה לדבר על משבר גיל ה־50?
"לא, ממש לא (צוחק). הגיל עצמו פחות מעניין אותי, אני לא מתייחס למספר ובאמת משתדל להתרכז בדברים שאני רוצה לעשות. זה בעיקר מציין את הניסיון שצברתי בחיים. אני משתדל להסתכל על דברים שעושים לי טוב, ותמיד משתדל לתכנן את הצעד הבא".

יש מחשבה על אלבום חדש?
"לאחרונה העבודה על האלבום קצת ירדה, אנחנו עושים הרבה דברים אחרים וזה דורש השקעה. המופע יוקלט וייצא כאלבום, ויהיה עוד סינגל מיוחד שאנחנו עובדים עליו וקשור למופע ונעשה אותו ביוון. זו תהיה הפתעה".

המופע של סרנגה ולהקתו ייערך ב־25 באוקטובר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר