הגעגוע שמסתיים והפאשלה של טיילור סוויפט: כל מה שקרה במוזיקה באפריל

לאחר מותו הטראגי של מתופף הלהקה, הפו פייטרס נמצאים רגע לפני הוצאת אלבום חדש – עם סינגל ראשון ממנו, שנוגע בכל האקורדים הנכונים • סוויפט עושה לעצמה בושות מול עשרות אלפי צופים, ליאם גלאגר חוזר לאואזיס (אבל לא באמת) והזמרת שמשחקת אותה בגדול עם מוזיקה שמתאימה לעשור הקודם

הפו פייטרס.צילום: איי.פי.

אבל הנה הם, בכל זאת

אחרי מותו הטראגי של מתופף הפו פייטרס טיילור הוקינס בשנה שעברה, לא ממש היה ברור מה יעלה בגורל ההרכב האמריקני המצליח. פרט לסולן ומנהיג הלהקה דייב גרוהל, הוקינס היה האדם השני המזוהה ביותר עם הלהקה (הלנון למקרטני שלו, אם תרצו. או הליאם לנואל, הסלאש לאקסל או הג'וני גרינווד לטום יורק). הוא גם היה חברו הטוב ביותר של גרוהל, ומאותו רגע היה ברור שהפו פייטרס, גם אם תמשיך לפעול, לא תהיה אותה הלהקה שהייתה קודם לכן.

פרט למופעי המחווה לחברם המנוח, חברי הלהקה לא עלו אז מותו של הוקינס על הבמה. באופן טבעי, עלתה לאוויר השאלה אם הלהקה בכלל תחזור לפעילות – וזו זכתה לאחרונה לתשובה, שכן פרט לסדרת הופעות קיץ שנקבעו לה, החבורה שחררה לפני כשבועיים סינגל חדש בדמות "Rescued", שיר ראשון מתוך אלבום חדש שייצא ב-2 ביוני, שייקרא "But Here We Are". ברמה הטקסטואלית, מדובר בשיר אישי במיוחד, מסיבות מובנות, גם אם מוזיקלית חייבים להודות שהוא פשוט נשמע כמו שיר גנרי של פו פייטרס. כלומר נוסחתי משהו, ולא כזה שמתחשק לשמוע שוב ושוב כמו שירים אחרים שלהם.

כך או כך, יש נחמה בחזרתו לפעילות של אחד ההרכבים המרכזיים שמחזיקים את רוק הגיטרות בכותרות. התקליט החדש, אומרת ההודעה לעיתונות, מזכיר "אחים שמחפשים מקלט במוזיקה שחיברה אותם יחד לפני 28 שנים" ושתהליך הקלטתו היה "תרפויטי, שכן הוא עסק בהמשך החיים". לא ברור מי מתופף באלבום החדש (אף שסביר להניח שגרוהל, לשעבר המתופף של נירוונה, אייש תפקיד זה), וכרגע עיתונות המוזיקה מנסה לנחש מי הולך להחליף את הוקינס בלהקה. אחת השמועות טוענת כי יהיה זה רופוס טיילור, מתופף להקת הדארקנס ובנו של מתופף קווין האגדי, רוג'ר טיילור, שייכנס לתפקיד הרגיש, דבר שהאב לא ממש הצליח לאשר או להכחיש כאשר נשאל אודות כך לאחרונה.

שאלה יהיו הצרות שלה

פיית' נו מור שרו פעם (בתרגום חופשי למדי): "זה תמיד מצחיק עד שמישהו נפצע, ואז זה פשוט קורע". גם אם החלק השני נשמע מעט נבזי, לפעמים התרסקות טובה (ובתקווה, גם נטולת נפגעים) היא כל מה שאנחנו צריכים כחברה כדי לזכור מדי פעם שהכל, ובכן, די מטופש. ממש כמו הפיצ'ר החדש בטור הנוכחי של טיילור סוויפט, שמאפשר לה לבצע סטייג' דייב ולקפוץ כמו שחיינית אולימפית אל תוך חור בבמה שלה, שמתחתיו משטח בלוני משהו, אשר תפקידו לספוג את הנפילה ולדאוג לבטיחותה של הזמרת.

ככה זה אמור להיראות:

קוראי המדור הקבועים אולי כבר יודעים שכותב שורות אלה הוא חובב גדול של סוויפט ככותבת, זמרת וכאדם גמלוני למדי, אבל אפילו הוא לא התאפק ולחץ פליי על וידאו שתיעד מופע שהתקיים ממש לאחרונה, ובו פאשלת הפקה לא מזיקה, שבמהלכה סוויפט לא מוצאת את החור שהיא אמורה לקפוץ אליו, רעש הספלאש המלווה את הקפיצה מושמע ברמקולים כשהיא עוד עומדת על הבמה, ולבסוף מבצעת הכוכבת גרסה קצת פחות מרשימה ונטולת אפקט סאונד של האקט.

התגובה של טיילור לתקלה חביבה, אבל הרשת, כמו הרשת, חגגה על זה.  כמו כן – האם זו הפעם הראשונה בה טיילור סוויפט ופיית' נו מור מוזכרים באותו אייטם? ייתכן מאוד.

וכך זה נראה כשזה לא מצליח:

עכשיו תעשו את אותו הדבר, רק עם חמסה

נראה שהבינה המלאכותית הולכת להשתלט על חיינו בזמן הקרוב ולשנותם, בדיוק כפי שעשו פיתוחים טכנולוגיים כמו מנועי החיפוש או הרשתות החברתיות. בעוד יש מי שחש מאוים נוכח היסטריית ה-AI (כן, הטיעון "רק תראו מה קרה ב'שליחות קטלנית'!" לגיטימי לגמרי בדיון הזה!), הרוב מוצאים בטכנולוגיה שימוש חיובי. למשל, חברי בריזרס, הרכב בריטי לא מוכר, שהקליט והעלה לעמוד היוטיוב שלו אלבום שלם של שירים שכתבו והלחינו חבריו בסגנון להקת אואזיס, כשבינה מלאכותית מחקה את קולו של סולן ההרכב, ליאם גלאגר.

הפרויקט יצא תחת השם השנון "AISIS" והוא נקרא "ההקלטות האבודות". "AISIS הוא אלבום קונספט של מציאות מדומה, שבה ההרכב, כפי שהיה בשנים 1997-1995 (שלאחריו חוותה הלהקה שינויים מבניים משמעותיים, ע"פ), המשיך לכתוב מוזיקה. או אולי כזו שבה חבריו נפגשו שנים לאחר מכן כדי ליצור אלבום שמזכיר את שלושת אלבומיהם הראשונים, וכעת הקלטות המאסטר מאותם סשנים מתגלות". עוד כתבו: "נמאס לנו לחכות שאואזיס תתאחד, אז יצרנו ליאם גלאגר מבוסס בינה מלאכותית שעזר לנו עם כמה שירים שנכתבו במהלך הסגר של 2021, עבור הרכב אהוב אך כזה ששרד זמן קצר בלבד, בשם בריזרס".

כזכור, אואזיס התפרקה בקיץ 2009, ומאז ליאם ואחיו נואל לא עבדו יחד (או אפילו דיברו זה עם זה), חרף הפצרות המעריצים והקריאות לאיחוד. גם ליאם נחשף לפרויקט, האזין לו וצייץ את תגובתו בטוויטר: "מטורף ממש, ואני נשמע מעולה". עוד הוסיף כי האלבום "יותר טוב מכל קשקוש שיש שם בחוץ", כי בכל זאת מדובר בליאם גלאגר.

הריענון שבמה שמוכר

אבל לצד שיתוף סינגלים חדשים, חיקויים מקריפים של להקות רוק ונפילות של כוכבות פופ, המדור גם מעניק במה לקולות של יוצרות ויוצרים מקומיים מסקרנים, ממש כמו זה של אירה חודיאק. "השיר פוליטיקלי סובייט" שהוציאה (ואשר הפיקה לה זוהרה נידם, לשעבר קלידנית "אומללה", ההרכב שלימד את כולנו כיצד יש להמיר קובץ PDF ל-JPG) מופיע באי.פי. הראשון שלה. שייצא במהלך החודש הקרוב ושייקרא "ולהרכיב בחזרה". האי.פי. יכיל שירים שכתבה המוזיקאית לפני מגפת הקורונה.

חודיאק, פסיכולוגית קלינית בהכשרתה, כותבת שורות כמו "לחתולות רחוב אין נימוסים", ועוטפת אותן באלקטרוניקת דרים פופ, מהסוג שכולם ואחותם עשו בסביבות 2012-2007, בהכללה ובהערכה גסות למדי. כעת, כשהז'אנר הזה פחות נפוץ מבעבר, מרענן לשמוע פופ קצת אפל ומובל ליריקה שנונה מהסוג שאירה עושה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר