סופו של בית הקולנוע? רוב האמריקנים מעדיפים לצפות בסרטים בשירותי הסטרימינג

על אף החזרה המסוימת לשגרה לאחר משבר הקורונה, מחקר חדש מגלה כי יותר ממחצית מהקהל האמריקני מסתפק בלצפות בסרטים חדשים על גבי המסך הקטן והביתי

מחכים למחקר דומה בישראל. הקרנת סרט בסינמה סיטי, צילום: אורן בן חקון

אין ספק שמגפת הקורונה האיצה את השינויים בהרגלי צריכת התוכן הקולנועי שלנו. בתי הקולנוע היו סגורים במשך חודשים ארוכים; לא מעט שוברי קופות דוגמת "האלמנה השחורה" ולאחרונה אף "חולית" הושקו במקביל על המסך הגדול ובשירותי הסטרימינג (במדינות שבהן הם זמינים כמובן, ישראל אינה אחת מהן); ובאופן כללי - למרות החזרה המסוימת לשגרה, די ברור שהעתיד שלנו ייראה אחרת, לפחות בכל הקשור ליציאות שלנו לקולנוע.

קודם כל, אף שב-2022 נראה הרבה פחות שוברי קופות שיגיעו לסטרימינג במקביל להשקתם הקולנועית, הגיעו האולפנים ההוליוודיים להסכם שמעתה רוב הסרטים ייצאו לאינטרנט כ-45 ימים לאחר יציאתם לקולנוע, זאת לעומת חודשיים-שלושה לפני המגפה. מדובר במהלך מעניין, שכן יהיה מסקרן לראות אם הצופים יעדיפו לצפות בסרט החדש של מארוול, למשל, כמה שיותר מהר על המסך הגדול ובסמוך למועד ההשקה שלו, או יתפשרו וימתינו חודש וחצי עד שהסרט יגיע הביתה. מחקר חדש מנסה לעשות סדר בשאלות האלה. 

האתר Civicscience ערך סקר בקרב 60,000 אמריקנים וגילה שאף שכחצי (54%) מהנשאלים מרגישים בטוח לצאת לקולנוע, כ-71% מהנשאלים הבוגרים מעדיפים לצפות בסרט בבית. זה אמנם לא מפתיע, אולם ככל שגיל הנשאלים עולה, כך שיעור גדול יותר השיב שהוא ישמח לצרוך את התוכן שלו מהסלון. למעשה, לא פחות מ-82% מגילאי 55+ יעדיפו להשאיר את המכונית בחניה ולהישאר בטרנינג. האם הקולנוע הופך להיות בילוי לצעירים בלבד? זה ככל הנראה הכיוון.

ומה לגבי סרטים חדשים המושקים בקולנוע ובסטרימינג יחד? 56% ממשתתפי המחקר יעדיפו לצפות בהם בבית, אפילו אם זה אומר להתפשר על גודל המסך ועל איכות הסאונד. מעבר לכך, 66% מהנשאלים השיבו שהם מוכנים לפתוח את הארנק ולשלם עד 10 דולרים בנוסף לדמי המנוי החודשיים שלהם לשירות הסטרימינג, כדי לצפות בסרט חדש בבית בימים הראשונים להשקה שלו. מתקזז עם מחיר הפופקורן, כשחושבים על זה. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר