"שניים מחבריי הקרובים ביותר הם יהודים": נטלי אמברוליה לא לוקחת צד

הזמרת האוסטרלית, הידועה בשל להיטה "Torn" מסוף שנות ה-90, שוחחה עם מעריץ ישראלי ברשת והבהירה לו כי התנגדותה למלחמה אין משמעותה התעלמות ממצוקת החטופים וממורכבות המצב • "מלחמה היא דבר מסובך. אני לא רוצה שתחשוב שהפוסט שלי לקח צד"

מבינה את המורכבות. אימברוליה. צילום: יוטיוב

בחודשים האחרונים, כשאמנים וסלבריטאים מרחבי העולם בוחרים צד אחד במלחמה של ישראל מול חמאס תוך התעלמות מעובדות היסטוריות ומטבח 7 באוקטובר, יש גם מי שבוחר להשמיע "דעה לא פופולרית" שלא משתמעת לשתי פנים ולא מפחד מההשלכות. לעומתם, ישנם גם כאלה שמעדיפים לשבת על הגדר ולא להביע תמיכה באף צד. במקרה של הזמרת והיוצרת האוסטרלית נטלי אימברוליה, שמוכרת לקהל הרחב בזכות להיטה "Torn" מסוף שנות ה-90 - היא בעצמה מדגישה: היא לא לוקחת צד, היא רק רוצה שכולם יחיו בשלום. 

בקבוצת הפייסבוק "לגדול ולחיות בשנות ה80/90", גולש כתב פוסט קצר בנושא השיר של אימברוליה. בתגובה כתב לו משתמש בשם ג'ו מיטשל: "לפני כמה שבועות היא שיתפה באינסטגרם פוסט עם 'כל העיניים על רפיח' ולצד כך גם כתבה 'לשחרר את החטופים'. כתבתי לה תודה על כך שלא שכחה להזכיר את החטופים". לאחר מכן סיפר שהוא התכתב עם אימברוליה באריכות.

"אני לא רוצה שתחשוב שהפוסט שלי לקח צד. מלחמה היא דבר מסובך", השיבה לו אימברוליה. "יותר מדי חיים חפים מפשע אבדו. חשוב שכולנו נחתור לשלום. אי אפשר שפשוט כולם ימותו עד שלא יישאר אף אחד. שניים מחבריי הקרובים ביותר הם יהודים. אנחנו מדברים על כך הרבה, והם ממש מפחדים. יש לי אמפתיה כלפיהם", סיפרה.

נטלי אימברוליה, צילום: יוטיוב

"רוב האנשים רוצים את מה שטוב עבור כולנו. זה רק האנשים בפסגה עם מניעים מזעזעים שהופכים את הכל לבלתי אפשרי עבורנו".

ב-2016 הייתה נטלי אימברוליה אמורה להגיע להופעה בארץ, אך ההופעה בוטלה, כשלטענת ההפקה מדובר היה ב"סיבות טכניות". לאחר מכן, ב-2017, הייתה אמורה הזמרת להגיע שוב, כשההופעה בוטלה אף היא. ארגון המזוהה עם ה-BDS לקח אחריות על הביטול בטענה כי הסיבה היא "האפרטהייד הישראלי", אך מצד ההפקה נמסר גם הפעם שמדובר ב"סיבות טכניות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר