מגדלי עזריאלי בתל אביב | צילום: גדעון מרקוביץ'

בקרוב - בניין רביעי במגדלי עזריאלי

המגדל האליפטי החדש יתנוסס לגובה של 255 מטר • יכלול שטחי מסחר, קומות תעסוקה ויחידות דיור מוגן

עוד עזריאלי: הוועדה המחוזית ת"א, בראשות גילה אורון, החליטה על הפקדת תכנית "הרחבת מרכז עזריאלי" – הוספת מגדל רביעי שיהיה אליפטי. לאור ההחלטה, לשלושת המגדלים הקיימים כיום - המגדל העגול (187 מטר), המגדל המשולש (169 מטר) והמגדל המרובע (154 מטר) יתווסף המגדל האליפטי החדש המתוכנן שיתנוסס לגובה של 255 מטר (85 קומות).

התוכנית בשטח כ-40 דונם מציעה להרחיב את "מרכז עזריאלי – השלום" הקיים צפונה אל כיוון רחוב נוח מוזס, וכן להקים מגדל בעירוב שימושים בגובה כ-85 קומות בהיקף זכויות של כ-112,000 מ"ר עיקרי. השימושים המוצעים בתוכנית הינם עבור מסחר – לצורך הרחבת הקניון הקיים, כ-40 קומות תעסוקה, כ-200 יח"ד דיור מוגן, עד 300 יח"ד קטנות ובינוניות וכן שטחי רצפות לצרכי ציבור לשימושים מגוונים שיקבעו לעת מימוש התוכנית. 

במסגרת התוכנית מובטח שיפור משמעותי של המרחב הציבורי סביב הפרויקט לצורך שיפור תנועת הולכי הרגל ורוכבי האופניים באמצעות הקטנת שטחי התפעול והחניה בקומת הקרקע והגדלת רוחב המדרכות מ-3 מטרים ל-6 עד 8 מטרים. כמו כן תיסלל "אוטוסטרדת אופניים" לאורך רצועת כביש איילון כחלק מתפיסה עירונית כוללת, פתיחת חזיתות אטומות בהיקף הפרויקט לצורך הוספת בתי קפה וכן קביעת הוראות לפיתוח המדרכות ונטיעות מחייבות שיהפכו את סביבת הפרויקט מכביש ראשי לרחוב עירוני תוסס. 

"מרכז עזריאלי – השלום" נגיש כיום לאמצעי תחבורה ציבורית רבים בהם רכבת ישראל, מספר רב של קווי אוטובוסים ובעתיד גם לרכבת הקלה (הקו האדום). התוכנית כוללת כניסה לתחנת הרכבת של הקו האדום (תחנת מנחם בגין) ואפשרות להוספת גשר לתחנת רכבת "השלום" שיהווה חיבור פיזי בין "רכבת ישראל" לרכבת הקלה במספר מפלסים דרך המרכז המסחרי הקיים והעתידי ומפלס הרחוב. 

נוסף לכך, התוכנית מעגנת אפשרויות להקים בעתיד מספר גשרים ומעברים ציבוריים להולכי רגל ורוכבי אופניים ביניהם "קירוי איילון" בסמיכות לגשר נוח מוזס, גשר מערבה לכיוון "צפון הקירייה" וגשר דרומה לכיוון מתחם "שפע טל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...