המועצה הישראלית לצרכנות הגישה ביום ראשון האחרון בקשה לתובענה ייצוגית נגד הוט מובייל, בגין גביית עמלת תשלום בהוראת קבע בבנק מלקוחות ללא הסכמתם. לדבריהם, "מדובר בתובענה חשובה ביותר, שכן היא נוגעת לעלות משמעותית שנגבית בכל חודש מאוכלוסייה מוחלשת של לקוחות".
כפי שהוכח במסגרת הבקשה, הוט מובייל גבתה את עמלת הוראת הקבע ללא זכות חוזית, ומבלי שגובה העמלה מפורטת במסמך עיקרי פרטי התוכנית שנמסר ללקוחותיה. בנסיבות אלה, גביית עמלת הוראת הקבע היא בניגוד לחוזה בין הצדדים, ובניגוד להוראות הרישיון.
המועצה לצרכנות מבקשת מבית המשפט להורות על הוט מובייל לתקן את התנהלותה ולכלול פירוט של עמלת הוראת הקבע במסמכי עיקרי התוכנית של לקוחותיה, וזאת בכדי שיהיה בידם לדעת מהו הסכום החודשי שיגבה מהם על ידי הוט מובייל, וכן בכדי שיוכלו להשוות בין העלות הכוללת של העסקה ולכלכל את צעדיהם בתבונה.
בנוסף, מבקשת המועצה מבית המשפט, להורות על הוט מובייל להשיב ללקוחותיה את הסכום הכולל של עמלת הוראת הקבע שהיא גבתה מהם, וכן לפצות אותם בגין הנזק הלא ממוני שהיא גרמה להם בהתנהלותה.
מהוט מובייל נמסר: ״התביעה טרם הומצאה כדין לחברה, כשתתקבל נגיב בבית המשפט כמקובל״
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו