בקשה לתביעה ייצוגית נגד הוט מובייל: גבתה עמלת הוראת קבע מלקוחות - ללא הסכמתם

נגד חברת התקשורת הסלולרית הוגשה בקשה לתובענה ייצוגית מטעם המועצה הישראלית לצרכנות • הסיבה - גובה עמלות בהוראות הקבע ללא ידיעתם של הלקוחות • לדבריהם, "מדובר בתובענה חשובה ביותר, שכן היא נוגעת לעלות משמעותית שנגבית בכל חודש מאוכלוסייה מוחלשת של לקוחות"

הוט מובייל (ארכיון). צילום: יהושע יוסף

המועצה הישראלית לצרכנות הגישה ביום ראשון האחרון בקשה לתובענה ייצוגית נגד הוט מובייל, בגין גביית עמלת תשלום בהוראת קבע בבנק מלקוחות ללא הסכמתם. לדבריהם, "מדובר בתובענה חשובה ביותר, שכן היא נוגעת לעלות משמעותית שנגבית בכל חודש מאוכלוסייה מוחלשת של לקוחות".

כפי שהוכח במסגרת הבקשה, הוט מובייל גבתה את עמלת הוראת הקבע ללא זכות חוזית, ומבלי שגובה העמלה מפורטת במסמך עיקרי פרטי התוכנית שנמסר ללקוחותיה. בנסיבות אלה, גביית עמלת הוראת הקבע היא בניגוד לחוזה בין הצדדים, ובניגוד להוראות הרישיון.

סניף הוט מובייל למכירת טלפונים ניידים סלולאריים בתל אביב, צילום: קוקו (ארכיון)

המועצה לצרכנות מבקשת מבית המשפט להורות על הוט מובייל לתקן את התנהלותה ולכלול פירוט של עמלת הוראת הקבע במסמכי עיקרי התוכנית של לקוחותיה, וזאת בכדי שיהיה בידם לדעת מהו הסכום החודשי שיגבה מהם על ידי הוט מובייל, וכן בכדי שיוכלו להשוות בין העלות הכוללת של העסקה ולכלכל את צעדיהם בתבונה.

בנוסף, מבקשת המועצה מבית המשפט, להורות על הוט מובייל להשיב ללקוחותיה את הסכום הכולל של עמלת הוראת הקבע שהיא גבתה מהם, וכן לפצות אותם בגין הנזק הלא ממוני שהיא גרמה להם בהתנהלותה.

מהוט מובייל נמסר: ״התביעה טרם הומצאה כדין לחברה, כשתתקבל נגיב בבית המשפט כמקובל״

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר