אמריקנים קונים בסניף וולמרט בניו ג'רזי (ארכיון). צילום: אי.פי

אתם אוכלים (או מתלבשים) כמו שאתם מצביעים: בדיקה גילתה קשר בין העדפות צרכניות לנטייה הפוליטית

הדמוקרטים מעדיפים לארוחת הבוקר קורנפלקס, ארוחת בוקר כבדה יותר תמצאו בצלחת של הרפובליקנים • על אף שאילון מאסק תומך בטראמפ, "טסלה" היא דווקא מותג "דמוקרטי" • ניתוח של ה"וול סטריט ג'ורנל" משקף כיצד זהות פוליטית בארה"ב באה לידי ביטוי לא רק בימי בחירות

זהות פוליטית רחוקה מלבוא לידי ביטוי רק אחת לכמה שנים בקלפי; אפשר ממש לאכול אותה או ללבוש אותה. ה"וול סטריט ג'ורנל" ניתח מידע שהגיע מחברת מחקר צרכני וגילה כיצד מזוהים פוליטית הצרכנים של שורת מותגים.

"טסלה". מזוהה עם הדמוקרטים, צילום: משה שי

כך, למשל, שינוי האקלים הוא סוגיה שמטרידה הרבה יותר את הצד הליברלי בארה"ב, ובאופן כללי מזוהה עם יותר עם האג'נדה השמאלית. לכן לא מפתיע ש"טסלה" מזוהה כמותג "דמוקרטי מתון". למרבה האירוניה, מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, תומך בדונלד טראמפ. נטייה דמוקרטית קלה נרשמה בבסיס הצרכנים של מרצדס וקדילק. מנגד, לפורשה יש "זהות" רפובליקנית רכה, לג'יפ "זהות" מתונה, ואילו פורד הוא לגמרי רכב "אדום".

בגזרת לבוש הגברים, ארמאני נתפס כמזוהה באופן מובהק עם הדמוקרטים. מנגד, Carhartt שמייצרת בגדי פועלים מזוהה באופן מתון עם המפלגה הרפובליקנית שנשענת יותר ויותר על בעלי השכלה תיכונית.

ומה לגבי הנשים? כאן המותגים שנבדקו נוטים ברובם לצד השמאלי של המפה. "דולצ'ה וגבאנה" נתפס כדמוקרטי במובהק, DKNY וראלף לורן - כדמוקרטים באופן מתון. מנגד, Wrangler הוא מותג בעל נטייה רפובליקנית רכה. ב"ג'ורנל" מסבירים את הדומיננטיות של השמאל בכך שהנשים באופן כללי נוטות יותר להזדהות עם הדמוקרטים, והצעירות שבהן – על אחת כמה וכמה.

צלחת קורנפלקס, צילום: ארכיון

קערת דגני בוקר או צלחת עם בייקון וביצים אינם פוליטיים כשלעצמם, אבל לפי ה"ג'ורנל" לכאורה עולים בקנה אחד עם נטיות פוליטיות. כך, למשל, נמצא כי לקורנפלקס הייתה נטייה דמוקרטית יותר, ואילו צרכנים של מותג בייקון מוכר בארה"ב נטו להיות "רפובליקנים". מחקר של אוניברסיטת פרדו באינדיאנה מצא כי צרכנים המזהים עצמם כליברלים לוקחים בחשבון את החתימה הסביבתית של הבחירות התזונתיות שלהם ואת ההשפעה החברתית יותר מאחרים. מנגד, אלה המזוהים עם הצד השמרני מעדיפים שיקולים כלכליים, ערך תזונתי וטעם. בכל הנוגע לצריכת בייקון, גילו החוקרים כי הליברלים נוטים להימנע ממנו דווקא בשל סוגיות של זכויות בע"ח.

ב"ג'ורנל" מציינים כי עבור חלק מהמותגים, הזיהוי עם צד מסוים של המפה הפוליטית נגזר מאסטרטגיות שיווקיות שמעוררות דימויים ליברליים או שמרניים. במקרים אחרים, הזיהוי הוא תוצר של נוכחות בולטת באזור גיאוגרפי מסוים – למשל, ערים גדולות "כחולות" או עיירות "אדומות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...