"רוצים שינוי". חג האביב הוא הזדמנות להתחדשות גם במוצרי החשמל (אילוסטרציה) | צילום: גרונדיג

עם אחד עם סל אחד

מילאו כיסיי בשדרוגים: בואו נודה באמת, חג הפסח הוא בסך הכל תירוץ לפקוד את חנויות מוצרי החשמל והאלקטרוניקה • לא רק ניקיונות: 58% מרעננים את הבית לקראת הסדר • במוקד ההסתערות: שואבי אבק אלחוטיים, מקררי יין, מיקסרים וגרילים • הכיס נקרע? "יש השנה המון מבצעים אטרקטיביים"

רוצים שינוי: חג הפסח ידוע היסטורית כמועד שבו המטבח עובר חידוש, הן מבחינת כלים חדשים והן מבחינת מוצרי חשמל.  יבואניות מוצרי החשמל והרשתות הייעודיות מדווחות על חדשנות רבה בתחום ועל מגמות צריכה מעניינות. גם בתחום זה, כמו בתחומים רבים אחרים, יש במקרים מסוימים עליות מחירים, אך גורמים רבים בענף מתעקשים שהם ספגו עד כמה שניתן את העליות, ובכל מקרה בחג מוצעים מבצעים רבים.

סקר שנערך לאחרונה בקרב מדגם ארצי מייצג של 503 משיבים על ידי מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, עבור מותג מוצרי החשמל "בקו", מגלה כי חידוש ושיפוץ הבית לפני החג מהווים גורמים חשובים בקרב הישראלים. 58% מהנשאלים יחדשו וירעננו את הבית, ו־45% מתכוונים לקנות מכשיר חשמלי חדש לפני פסח. 11% העידו כי רכשו שואב אבק חדש, 9% מתכוונים לרכוש תנור אפייה, 8% יתחדשו במיקרוגל, 6% ירכשו מכונת כביסה, 5% יקנו מקרר חדש, 5% יקנו מדיח כלים ו־4% ירעננו את הבית במייבש כביסה חדש.

הקולקציה החדשה של נינג'ה, צילום: שריג יבואן רשמי

56% מהנשאלים העידו כי מבצעי פסח מעודדים אותם לרכוש מוצרי חשמל חדשים לקראת החג, בהשוואה ל־44% שהעידו כי המבצעים לא משכנעים אותם לרכוש מוצרי חשמל חדשים לבית. עם זאת, נראה כי בקרב מסורתיים ודתיים יש למבצעים משקל מעט גבוה יותר: כ־62% מהישראלים המסורתיים והדתיים ציינו כי המבצעים יעודדו אותם. מנגד, בעלי הכנסה גבוהה נטו לציין שהמבצעים פחות משפיעים עליהם (44%, לעומת 60% בקרב בעלי הכנסה בינונית ומטה).

בקרב אלו ששוקלים לקנות מכשירי חשמל, 26% יעשו זאת כדי לנצל את מבצעי החג וההנחות הגדולות, 31% מעוניינים לשדרג למכשיר טכנולוגי מתקדם יותר, 30% ירכשו מוצר חשמלי חדש כי המכשיר הישן התקלקל, 25% יקנו מכשיר חדש שעדיין אין להם, 12% מנצלים את החג כדי לעבור למכשירים שצורכים פחות אנרגיה, ו־5% ירכשו מוצרי חשמל חדשים עקב מעבר דירה.

אין קץ לשכלולים

ברשתות מדווחים על חדשנות ועל שינויים בצריכה. לדברי שרון רחמים, סמנכ"ל הסחר של רשת א.ל.מ. חשמל ודיגיטל, "כל קטגוריה פיתחה לעצמה חידוש. למשל, במקררי סמסונג יש מקרר חכם שמגיע עם מסך ענק בדופן הדלת. החידוש האדיר שלו הוא שהוא כולל שלוש מצלמות במקרר, כך שכשאתם בקניות - תוכלו להתחבר באמצעות האפליקציה ולראות מה חסר במקרר.

"השנה אנחנו משיקים מכונות כביסה ומדיחי כלים בקו הלבן של סמסונג עם חיפוי זכוכית, שזה מראה משלים למקררים של סמסונג ויוצר מראה שלם של בית קומפלט. מבחינת מגמות - במכונות הכביסה והתנורים יש שמירה על נתח שוק, ואפילו נגיעה כלפי מעלה בעקבות מחירים ממוצעים גבוהים יותר. מוצרי המטבח הקטנים נמצאים בעלייה קטנה לעומת השנה שעברה. יש ירידה במסכים, במיוחד הפרימיום. רואים את מוצרי המדבקה הזולים מטפסים. אנחנו עדים למה שקורה עכשיו. לא קונים דירות, ובגלל זה צורכים פחות מוצרים יקרים".

מקרר שלוש דלתות של בוש, צילום: בוש
אייר פרייר משולב מיקרוגל, צילום: יח"צ

רחמים טוען: "השוק מתחיל להתייצב מבחינת מחירים, עקב מחירי ההובלות בחו"ל שירדו. שער הדולר שעלה מאזן אותו. עם זאת, אין ספק שנראה עוד הוזלות עד סוף השנה, ערב הרפורמה של שינוי תוויות האנרגיה". רחמים מעריך כי המחירים יהיו נמוכים ב־15%-10% בעקבות מהלך זה.

לגבי חג הפסח רחמים אומר: "החג הזה יהיה בחלקו יקר, וחלק מהמוצרים יוצעו במחירים אטרקטיביים. מי שקנה מלאים בשנה הקודמת, כשמחיר ההובלות היה גבוה, עדיין המחיר גבוה יחסית לשוק, ויש כאלה שהביאו סחורה במחירים אטרקטיביים. ביוני-יולי השוק יתאזן".

אבי קורנפלד, מנכ"ל שיאומי ישראל: "הדולר קצת שיבש לנו את התוכניות. רצינו לצאת עם מחירים יותר אטרקטיביים. כשהדולר יהיה לטובתנו יותר, נוכל לצאת עם מחירים עוד יותר נמוכים"

מחשבים כל הוצאה

ארז וסנר, סמנכ"ל מכירות רשת מחסני חשמל, משוכנע כי 2023 "מסתמנת כשנה שבה הלקוחות יהיו הרבה יותר רגישים להוצאות שלהם בכלל, ולהוצאות על מוצרי נוחות ומותרות בפרט. בשנה הקרובה אנו נערכים לגידול של 50% בהיקפי המכירות של מותגי החשמל הפרטיים בקו הלבן, כמו אלקטרה, שמעניקים ללקוחות את התמורה הגבוהה ביותר לכסף שלהם. מאותה הסיבה אנו נערכים השנה לגידול של כ־20% בהיקף המכירות של קטגוריית המוצרים הלבנים, על חשבון מכירות של קטגוריות שנתפסות ככאלה עם מוצרים שהם בבחינת מותרות. מעבר לגידול במותג הפרטי ובמוצרי הקו הלבן, את הגידול המשמעותי ביותר אנו צפויים לראות השנה בקטגוריית העודפים, שהשקנו בשלהי 2022".

המטבח של העתיד, צילום: טקה סטודיו

ברשת מחסני חשמל טוענים כי בחג הקרוב המבצעים יהיו אגרסיביים יותר בהשוואה לחג אשתקד, וזה יבוא לביטוי בשני פרמטרים: הנחות עומק שקיבלו מהספקים המובילים, שבהחלט הבינו נכון את מצב השוק וביצעו את ההתאמות; וגם יציעו ברשת "קאש־בק" על כל קנייה עד לסכום של 4,000 ש', לעומת 2,500 ש' בחג אשתקד. דניאל בר־שדה, סמנכ"ל השיווק של עולם הקולנוע, מסביר: "לקראת פסח אנחנו רואים עלייה משמעותית בקטגוריות המיקסרים ושואבי האבק. מדובר בעלייה של 300% לעומת ימים רגילים.

"לעומת השנה שעברה יש ירידה של 10%, שהיא לא כל כך משמעותית. אנחנו חודרים לשוק מוצרי החשמל. כרשת היינו בנויים על מוצרי קולנוע ביתי, ורק בשלוש שנים האחרונות נכנסנו לתחום מוצרי החשמל הקטנים. יש גם עלייה בשואבי אבק אלחוטיים. אם בעבר היה קונים רק דייסון ב־2,000 ש', היום קונים גם שיאומי ומותגים כמו טפאל, שהם זולים יותר. במיקסרים יש כאמור עלייה משמעותית בעיקר בקיצ'נאייד, כרומקס ודאבו, שעשה חדירה מאוד יפה לשוק.

"יש מותג בשם ג'פרי אדמס, שהתחיל לייבא בשנה האחרונה. היום מיקסר 10 ליטרים של המותג עולה 498 ש' במקום 800 ש', כמחיר חדירה לשוק הישראלי. בשואבי אבק יש לנו שואבים רובוטיים עם החלפת מים אוטומטית. אין צורך להחליף מים אחרי כל פעולה אלא פעם בחודש, מה שהופך את התהליך לקל יותר.

מקרר יינות של ברימאג,

"אנחנו מרגישים גם עלייה בגרילים גז - 300% לעומת 50%, משום שצרכנים מחליפים את גריל הגז לקראת פסח. אנחנו רואים עלייה בגרילים הלא ממותגים. למשל, גריל גז שלושה מבערים עולה 599 ש', לעומת גריל גז וובר שעולה 3,000 ש'. אנחנו נאבקים בשיניים כדי לשמור על המחירים של השנה שעברה, וכרגע אין עליית מחירים עד אחרי החג".

גם היבואנים מספרים על חידושים רבים בתחום, על מגמות ועל סוגיית המחירים. אסי ארביב, מבעלי קבוצת קלינטון סחר, יבואנית טקה, קופרבוש, נורמנדה ועוד, מציין את השינוי שנעשה במטבח. "למרות השינוי הנרחב שחל בתפיסת המטבח הביתי בשנים האחרונות מחדר נסתר למרכז הבית, אזור הכיריים נשאר מאחור והוא לא הציג אפשרויות בחירה מלבד גז או אינדוקציה. כמו כן, בשלנים מסורתיים נמנעו מאימוץ כיריים אינדוקציה, שחרף היתרונות הציגו חדירה איטית עד כה".

שרון רחמים, סמנכ"ל הסחר של א.ל.מ.: "השוק מתחיל להתייצב מבחינת מחירים כי מחירי ההובלות בחו"ל ירדו. שער הדולר שעלה מאזן אותו, ונראה עוד הוזלות עד סוף השנה"

כעת נראה כי שנת 2022 הביאה למהפך בתחום הכיריים. 53% מסך מכירות הכיריים במהלך 2022 היו של כיריים אינדוקציה, שחוצות לראשונה את מכירות הכיריים גז, שהסתכמו ב־47%. "בין הגורמים המשמעותיים לצמיחה ניתן לציין את נוחות השימוש, העמידות הגבוהה של משטח הכיריים ודגמי כיריים עם אזורי בישול גמישים, המאפשרים בישול במידות שונות ובכל מיקום של הסיר או המחבת על הכיריים", מציין ארביב. ביחס למחירים הוא אומר כי "מוצרי החשמל עלו ב־6% ביחס לשנה שעברה - עלייה מתונה לאור השינוי המשמעותי בשערי המטבע וחומרי הגלם בעולם".

העתיד כבר כאן

חברת ברימאג נכנסת לראשונה לקטגוריית מקררי יין לבית. במסגרת זו קיבלה את הזיכיון הבלעדי ליבוא המותג הצרפתי "לה סמולייר", המציע פתרונות קירור ואחסון של יינות. המגוון כולל מקררי יין לשימוש ביתי, עם אזורי חלוקה וטמפרטורה שונה לאחסון וליישון. כמו כן, המותג, באמצעות אפליקציה חינמית ייחודית למוצרי המותג לניהול מקרר היין, מציע גישה לתצוגה וירטואלית של המקרר ולרשימת מלאי מפורטת של תוכנו. מקררי היין יימכרו במחירים הנעים החל ב־1,990 ש' עד 17,900 ש'.

שרון רחמים, סמנכ"ל הסחר של א.ל.מ: "השוק מתחיל להתייצב", צילום: יח"צ

יאיר רוזן, מנכל ברימאג, טוען: "לצרכן הישראלי שאוהב, מעריך ומתחבר לתחום היין זוהי בשורה אמיתית הן מבחינה צרכנית והן מבחינה טכנולוגית. לה סמולייר הוא מותג צרפתי מאוד חזק באירופה. כמו כן אנחנו מציעים מגוון חדש תחת המגוון הפרטי שלנו כדי לתת מענה נגיש. מוצרים אלה יעלו 25% פחות".

דוד חקק, מנכ"ל BSH: "יש רצון של הלקוחות שלנו להיות פתוחים לוויזואליות של הבית. באופן כללי, יש מעבר מגז לאינדוקציה, מה שמביא לעלייה של 15% במכירות"

לאחר הקורונה, בשוק מדברים על ירידה במכירות מוצרי החשמל. רוזן אומר: "אנחנו לא רואים ירידה במכירות. השנה הולכת להיות שנה מאתגרת, אבל יש לזכור שמדובר במוצרים בסיסיים יותר או פחות - אנשים תמיד יצטרכו את המוצרים האלה. זה נכון שיש קצת ירידה בסל הקנייה של הלקוחות, אבל אנחנו נותנים מענה במוצרים הבסיסיים.

"מבחינת מחירים - איפה שלא הייתה ברירה עלו המחירים, לא משום שאני רוצה אלא מפני שההוצאות עלו בכל מיני תחומים. אנחנו משתדלים כמה שפחות לשרשר את זה לצרכן, כדי לשמור על הנגישות של המוצרים וגם לתת מענה תחרותי במחיר שהוא טוב".

אבי קורנפלד, מנכ"ל שיאומי ישראל מקבוצת המילטון: "בסדרה של השואבים הרובוטיים יש לשיאומי את דגם 'אולטרה' עם עמדת עגינה וריקון אוטומטי, אשר מוצע בחג ב־2,390 ש' במקום 2,900 ש' - כלומר 20% הנחה. יש בו את שיא הטכנולוגיה, חיישן לייזר ומצלמת תלת־ממד. חיישן הלייזר ממפה את הבית ונותן תמונה של הבית, ואפשר לראות איפה הוא מנקה. הוא לא נתקל בכל מיני עצמים שנמצאים בבית. הדורות הישנים היו עולים למשל על גרביים, והגרב היה נתקע. יש לנו שואב שוטף שמחירו 2,250 ש', שמוצע ב־1,800 ש' לפסח. היתרון של השואב הזה שיש לו משטח מאוד רחב של השטח שהוא מנקה. הוא נשכב ל־180 מעלות ויכול להגיע בקלות מתחת לשולחנות ולספות".

"שיא הטכנולוגיה, חיישן לייזר ומצלמת תלת־ממד". מנכ"ל שיאומי קורנפלד, צילום: סיני יצחקי

לגבי המחירים אומר קורנפלד: "אמנם שיאומי הורידה מחירים, אך לצערנו הדולר מזנק כבר חודשיים. אנחנו מרגישים את ההוזלות, אבל הדולר קצת שיבש לנו את התוכניות. רצינו לצאת עם מחירים יותר אטרקטיביים. כשהדולר יהיה לטובתנו יותר, נוכל לצאת עם מחירים עוד יותר נמוכים".

מורן דאי, סמנכ"לית השיווק של ניופאן, מסבירה כי "בתקופה שלפני חג הפסח ובמהלך החג נרשמת עלייה חדה במכירות מוצרי חשמל. לקראת החג ניופאן צופה גידול של 30%-25% במכירת מוצרי חשמל בקטגוריות השונות. בתחום האודיו יש לנו מקרן קול חדש שמגיע עם תשעה ערוצים, והוא מספק חוויית סראונד. זה גם החג של הגיהוץ. יש לנו מגהץ קיטור מסדרת 'פרימיום' של טפאל עם פיצ'רים קריטיים שהופכים אותו למצוין. בקצה של המגהץ יש תאורה, וכך אפשר לראות טוב קמטים קטנים".

והמחירים? "כל המבצעים שלנו הם אמיתיים, ותמיד אני מזמינה לבדוק דקה לפני ואחרי. למשל, ברכישת מקררי האייר נתנו שלוש הטבות של קיצ'נאייד בשווי של 1,500 ש' במתנה. אנשים רוצים מתנות ששווי הערך שלהן משמעותי, והם רוצים מתנות פרקטיות".

המקררים עולים פחות

דוד חקק, מנכ"ל BSH, יבואנית רשמית של מותגי בוש, סימנס, קונסטרוקטה וגגנאו, סבור כי הקו הלבן הכולל תנורים, מדיחים, מכונות כביסה, כיריים ומקררים הופך להיות הקו הראשון של הבית ובחזית של המטבח. "אנשים רוצים מוצרים לא רק פונקציונליים אלא עיצוביים שהולכים עם הקו של הבית. אם פעם היינו רואים מקררים שבולטים כ־30 ס"מ מקו הארונות, היום יש מקררים של בוש שנמצאים בקו ארונות המטבח. אין מסה בולטת מול העיניים אלא קו ישר. הניקיון בעיצוב מוביל אותנו.

יש לנו כיריים אינדוקציה שבאמצע יש קולט. בעבר היו שמים קולטים שהיו יורדים מהתקרה. מדובר בקולט שבנוי בתוך הכיריים, הוא לא מסתיר ולא מפריע. השוק הזה של אינדוקציה עם קולט עמד בשנה שעברה על פחות מ־1,000 יחידות. בשישה חודשים הצלחנו להכפיל אותו. יש רצון של הלקוחות להיות פתוחים לוויזואליות של הבית. באופן כללי, יש מעבר מגז לאינדוקציה, מה שכולל עלייה של 15% במכירות".

סדרת מסכי טלוויזיה של שיאומי, צילום: יח"צ

מני דהן, מנהל חוויית לקוח של קבוצת ח.י: "בתחום התנורים יש דברים מעניינים. במותג 'גורניה' יש תנורים שמגיעים עם אייר פרייר מובנה ומגירת אידוי. בקורונה כולם התחילו לאפות חלות, וזה מפריש מים באפייה. יש גם פונקציה של טאבון בתנור.

"בתחום הטלוויזיות של LG יש אפליקציה חדשה של ספורט שמובנית בטלוויזיה. השקנו את זה במונדיאל, ואנחנו רואים שימוש חוזר של זה. הצרכנים מקבלים התרעות לפי הקבוצה שהם בוחרים, כולל תוצאות בזמן אמת, סטטיסטיקות, ועוד. בדגמים מסוימים יש תמיכה בעברית בגוגל אסיסטנט ושליטה קולית דרך השלט".

קולקצית תנורים גורניה, צילום: יח"צ

באשר למחירים אומר דהן: "בתחום המקררים יש ירידת מחירים כי מחירי ההובלות שלהם ירדו, זה פקטור משמעותי. במכולה נכנסים מעט מקררים, וכשיש ירידה המחיר יורד. גם בתחום הטלוויזיות היתה אמורה להיות עלייה. היצרן ברגע האחרון החליט לעשות מבצעים ויש ירידת מחירים. אצל כל היצרנים בעולם יש סחורות, ולכן יש מבצעים".

עופר גבאי, יצרן ויבואן מוצרי חשמל למטבח של OIG: "המיקסרים שלנו מהווים 35% מהנתח הכספי. מדובר במיקסרים של 2,000 ש' ויותר. מדובר בפעם הראשונה שמוצע מנוע ללא פחמים. זה מנוע שקט יותר שמגדיל את אורך החיים שלו. יש לו תוכנית שלפיה לאחר מהירות 1 הוא מפסיק לעבוד כשהבצק מוכן. יש לנו מעבד מזון עם קערה גדולה של 3.5 ליטרים עם תוכניות לבלנדר, לקיצוץ, ועוד. לא צריך להיות קונדיטור או שף כדי לעבוד עם המכשירים הללו, אלא לדעת מה אתה עושה".

דוד חקק מנכ"ל BSH: "מעבר מגז לאינדוקציה",

נא להסתער בהתאם

עוד בגזרת החידושים: אלקטרה מציעה מיקרוגל של ברוויל, המשלב תנור, מיקרו ואיירפריי במוצר אחד. המכשיר מאפשר גם לבשל, גם לחמם, גם לאפות וגם לטגן באוויר חם את האוכל. מוצר נוסף של אלקטרה הוא מכשיר חשמלי המכין אומלטים, של "ברוויל". המכשיר הוא בעל שני משטחי בישול עמוקים להכנת שתי חביתות או פריטטות, עם ציפוי למניעת הידבקות.

חברת מיניליין משיקה סדרת תנורי שבת רב־תכליתיים מבית אלקטרולוקס בעלי מערכת שבת ייחודית, בעלת אישור מהדרין מטעם המכון המדעי־הטכנולוגי להלכה של הרב הלפרין. בעת הפעלת התנור במצב שבת התרמוסטט והתאורה מנוטרלים לחלוטין. בחברת גרונדיג מציעים מכונת כביסה עם טכנולוגיה שבה הבגדים יוצאים 50% פחות מקומטים וחוסכים זמן בגיהוץ. חברת LG עומדת להשיק בקרוב מגדל אחד שמותקנים בו מכונת כביסה ומייבש.

מיקסר kitchenaid,

אחד המוצרים המבוקשים לרגל חג הניקיונות הוא כמובן שואב אבק. מנתוני "קרשר ישראל" לקראת הפסח עולה כי כ־86% מכלל המכירות של שואבי אבק בשנה אחרונה בישראל הם אלחוטיים. היקף המכירות בשנה האחרונה עמד על כ־400 אלף שואבי אבק. ליאור ראובן, מנכ"ל חברת יוניקו: "תחום השואבים השוטפים תופס נתח גדול יותר והופך חכם יותר, ובעיקר הופך את משימת שאיבת ושטיפת הבית לקלה". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...