ויסוצקי, ענקית התה הישראלית, עולה שוב ושוב לכותרת - כשהפעם פוסט שפורסם היום (חמישי) ברשתות החברתיות, חושף לכאורה פערי מחירים משמעותיים בין מוצרי החברה בארה״ב (שמוצגים כזולים באופן יחסי), לבין מחיריהם הגבוהים בארץ.
אחרי שבשנה שעברה הממונה על התחרות בישראל, קבע כי חברת ויסוצקי היא בעלת מונופול בשוק התה הירוק ובשוק חליטות הצמחים (מאחר שזו נוטלת חלק הגדול מ-70% מהמכירות לקמעונאים) - כעת צפה ועולה הסערה התורנית סביב החברה.
תמונה שצולמה בסופר מרקט בארה״ב, מצביעה כאמור על עלות של 3 דולרים בלבד (כ-11 שקלים) לחבילת ויסוצקי המכילה 20 תיונים. בארץ, לעומת זאת, חבילה דומה עשויה להגיע למחיר של כמעט 20 שקלים בחלק מרשתות השיווק (כלומר, כמעט מחצית מהסכום שנקוב בתמונה מארה״ב).
אלא שלאחר בדיקת הנושא בין רשתות השיווק בארץ, מתברר כי התמונה שפורסמה מציגה אריזות של חליטות (לא תה ירוק) הכוללות 20 שקיקים בלבד, כאשר בארץ נפוצות אריזות הכוללות 25 שקיקים.
כמו כן, שיטת התמחור של מוצרים בארה״ב היא שונה, מאחר שבארץ כלול מע״מ של 17% במחיר, בעוד שבארה"ב המע״מ מתווסף רק בשלב התשלום בקופה.
יחד עם זאת, חשוב לציין כי זאת לא הפעם הראשונה שנשמעות תלונות נגד חברת התה. בתחילת השנה שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, האשים את ענקית התה במכירה מוזלת לפלשתינים ובאפליה לכאורה של הצרכן הישראלי - על רקע גל ההתייקרויות הנרחב במשק.
״ויסוצקי מוכרת תה בעשרות אחוזים זול יותר לפלשתינים לעומת המחיר לצרכן הישראלי״, כך טען ברקת בחודש פברואר האחרון, אך ויסוצקי מצידם הכחישו את הטענות.
יתר על כן, בתחילת השנה חברת ויסוצקי הודיעה כי תעלה את המחירים של חלק ממוצריה, החל מחודש מרץ - בשיעור של שמונה אחוזים.
גם בארץ יש מבצעים
בעקבות הפוסט הנפיץ שפורסם ברשתות וגרם שוב להתלקחות סביב ויסוצקי, פנינו אל החברה בבקשה להסבר.
מחברת ויסוצקי נמסר בתגובה: ״מספר השקיקים בארה"ב קטן ב-20% מהאריזות בישראל. זאת ועוד, מחיר המדף בארץ כולל תוספת של 17% מע"מ. ויסוצקי אינה קובעת את המחיר לצרכן, כמו בישראל, וגם בעולם ניתן למצוא בחנויות וברשתות מבצעים אטרקטיביים״.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו