היום הכי טוב מזה שנים: מניית טסלה מזנקת - זו הסיבה 

אילון מאסק הציג למשקיעים תחזית לצמיחה במכירות של כ-30 אחוז - שווי השוק של החברה זינק ב-115 מיליארד דולר

אילון מאסק. צילום: רויטרס
מניית טסלה מזנקת היום (חמישי) בכ-20 אחוז, ביום הכי טוב שלה בשלוש השנים האחרונות לפחות. זאת, לאחר שהחברה הכתה את התחזיות, הציגה עלייה מפתיעה ברווחים ופרסמה תחזית לצמיחה במכירות. 
 
שווי השוק של החברה צפוי לעלות בכ-115 מיליארד דולר - עלייה שתפצה על הירידות שנרשמו בתקופה האחרונה בעקבות חששות של המשקיעים מהפרוייקטים החדשים של אילון מאסק.
החברה דיווחה על רווח נקי ברבעון האחרון של 2.2 מיליארד דולר (זינוק של 17 אחוז מהתקופה המקבילה אשתקד, והכנסות של 25.2 מיליארד דולר (עלייה של 8 אחוז מהתקופה המקבילה אשתקד).  

 
בשיחת משקיעים שהתקיימה ביום רביעי, הציג מאסק תחזית צמיחה של 20%-30% במכירות בשנה הבאה וסיפר על התוכנית להשיק רכב מוזל במחיר של 25 אלף דולר בארה"ב. כמו כן, החברה הציגה התייעלות תפעולית. "הוא בהחלט נשמע יותר נלהב ומחויב הפעם", אמרה ג'סיקה קולדוול מחברת Edmunds לסוכנות הידיעות רויטרס. "כל כך הרבה מטסלה קשור לעתיד, אבל אנחנו צריכים להבין איך מגיעים לשם. זה מה שאנשים היו צריכים לשמוע, והם היו קצת יותר טובים במתן הפרטים האלה מאשר בעבר".
טסלה. המניה מזנקת, צילום: אי.פי
 
החברה חשפה החודש את ה-Cybercab - מונית אוטונומית דו-מושבית ללא הגה ודוושות, שצפויה להיכנס לייצור ב-2026 במחיר של פחות מ-30 אלף דולר. באירוע ההשקה הוצגו גם מיניבוס אוטונומי ל-20 נוסעים ורובוטים רוקדים.
 
אולם לא כל המשקיעים השתכנעו. "הימים הטובים היו כשאילון ישן במפעל והיה שם כל יום", אמר רוס גרבר, מנכ"ל Gerber Kawasaki ומשקיע בטסלה לרויטרס. "במקום זה הוא הולך לעצרות של טראמפ", הוסיף גרבר, בהתייחסו לתמיכתו המתוקשרת של מאסק במועמד הרפובליקני לנשיאות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר