פקקים בכביש 6 לכיוון צפון | צילום: מישל דוט קום (ארכיון)

הבוקר בא, ולעבודה? זינוק עצום במספר העובדים שמאחרים בכל יום

אולי שווה לשקול לעבוד יותר מהבית: סקר חדש מגלה - כ־70% מהעובדים בישראל מגיעים לעבודה באיחור • הסיבות, איך לא - הפקקים הגדולים בכבישים, וקרטוע שירותי התחבורה הציבורית בישראל

המעסיקים בלחץ: כ־70% מהעובדים בישראל מגיעים לעבודה באיחור - כך עולה מסקר שערכה לאחרונה חברת עוקץ מערכות, שעוסקת באספקת פתרונות ממוחשבים בתחום כוח האדם. לפי הנתונים, כשליש מהעובדים מגיעים לעבודה באיחור של כעשר דקות, וכ־20% מהם באיחור של רבע שעה ויותר. נתוני הסקר מתבססים על ניתוח נתונים של שעוני נוכחות ותלושי שכר של 7,879 עובדים, שמתייחסים לפרק הזמן של ינואר-אוקטובר 2022, בהשוואה לנתונים שנאספו בתקופה המקבילה בשנת 2012.

תחבורה ציבורית בשבת בתל אביב, צילום: קוקו

לפי נתוני הסקר, שיעור העובדים שהגיעו לעבודה בזמן בשנת 2012 עמד על 40.3%, וכיום, בתום עשור, השיעור צנח בכ־25% ועומד כעת על 30.4%. ירידה נרשמה גם בשיעור העובדים שמגיעים לעבודה באיחור "מינורי", של חמש דקות: ב־2012 הנתון עמד על 29.4%, ואילו ב־2022 - על 20.7%.

מנגד, חל זינוק דרמטי - בשיעור של 89% - במספר העובדים שמגיעים לעבודה באיחור של עשר דקות: בשנת 2012 שיעורם עמד על 15.9%, והשנה על 30.1%. כמו כן, מנתוני החברה עולה כי 18.8% מהעובדים מגיעים באיחור של 15 דקות ויותר.

מדוע חל זינוק משמעותי במספר האיחורים? לדברי חיים מולכו, מנכ"ל חברת עוקץ מערכות, "ההסבר לכך נעוץ בכמה סיבות: ראשית - העלייה במספר כלי הרכב שנעים על הכביש, לצד בינוי מוגבל של כבישים, מה שמוביל לפקקים שגורמים לעובדים לאחר. ושנית - הקרטוע של שירותי התחבורה הציבורית בישראל".

כולם מפסידים

לצד זאת, מציין מולכו: "בסופו של דבר, שני הצדדים נושאים בנזק שנגרם בשל האיחורים: לשון החוק ולשון הפסיקה קובעות כי העובד זכאי לקבל שכר רק עבור הזמן שבו העמיד את עצמו לרשות העבודה, כך שדקות האיחור נגרעות משכרו. אך גם המעסיק נפגע כי תפוקת העובד יורדת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...