הוסקוורנה סווארטפילן 701 במבחן

הסווארטפילן 701 הוא אופנוע של ניגודים. האריזה העדכנית מכסה על אגרסיביות שורשית. היה מעניין

הוסקוורנה לוטשת עיניים לכיוון הכביש וזה לא סוד. מי שמזוהה מאוד עם תחום השטח, מתחילה לסמן טריטוריה בתחום הכביש, עם שתי סדרות בשני נפחי מנוע. וויטפילן 401 ו-701 אלו ניאו-קפה רייסרים עם עיצוב שלא דומה לשום דבר. סווארטפילן 401 או 701 אמורים לקרוץ לעולמות הדירט-טראק והסקרמבלר. שוב עם אינטרפרטציה מודרנית. התוצאה מבחינה עיצובית לא נאמנה באמת לאף אחת מהאסכולות המוזכרות כאן, אבל בכל זאת מודרנית, מינימליסטית ומושכת.


 


מה חדש?


הסווארטפילן שניצב כאן למבחן, צבוע ב-50 גוונים של שחור. זה לא מפתיע, התרגום לסווארטפילן הוא חץ שחור וככה זה בהחלט נראה. אי אפשר לקרוא לזה יפה במונחים קלאסיים. אבל עבודת הפלסטיקה הא-סימטרית, הפנס הגדול מפנים, הצמיגים במידות הקלאסיות כולם עושים יד אחד ומייצרים משהו שאפשר לבהות בו ארוכות. מה חסר, חישוקי השפיצים שהיו משלימים כאן את התמונה. אלו היו מייצרים הומאז’ נוסטלגי לאופנועים הישנים בהם ה-701 הזה רוצה שניזכר.


עוד מאוברדרייב >>>


מתחת לכל היופי והאופי יש ארכיטקטורה מכאנית בסיסית למדי. צילנדר אחד גדול וחזק. שלדת צנרות צרה. רכיבי מתלה ובלימה שנראים בשרניים. ואלו מגובים במערכות עזר לרוכב, ABS מכאן ובקרת משיכה מתנתקת מכאן. את חישוק ה-18 אינץ’ מלפנים כבר הזכרנו במרומז וזה הזמן להזכיר גם את מהלך המתלה הקצת-יותר-מכביש. וגם את צמיגי הפירלי עם הפרופיל האגרסיבי יחסית שלהם.



 


כל זה נותן בסופו של יום אופנוע צר, גבוה יחסית, עם 74 כ”ס על 166 ק”ג רטובים. שילוב מעניין. על ההשקעה בעיצוב ובמחשבה משלמים כאן 66,500 שקלים.


על הכביש


למרות המראה והרמיזות זהו בראש ובראשונה אופנוע כביש. כמובן שהוא מרגיש טוב גם על שביל מזדמן אבל ייעודו העיקרי ברור. אולי אם אותם חישוקי השפיצים היו מורכבים כאן היינו חושבים אחרת. אז אחרי שהתרשמנו מהעיצוב מניעים את ההאסקי והחוויה משתנה לחלוטין. מי שחשב שמדובר בפסל סביבתי נעים הליכות, יכול כעת לחשוב אחרת.



 


ה-701 הזה הוא אופנוע תזזיתי. זה נובע מהממדים, מהתגובות ומאופי המנוע. תנוחת הרכיבה זקופה למדי, תחושת השליטה טובה. ידית ימין מדרבנת אותה לכופף את הגב לפנים, לעטות פרצוף רציני ולטוס אל האופק. המנוע הזה מייצר כוח מוחשי כבר מסל”ד נמוך, מחייב אותך להפעיל אותו, לנהל אותו ולנתב את המומנט מהמנוע אל הגלגל האחורי דרך האופנוע הקטן.


הרפטואר כאן כולל החלקות של האחורי, גלגל קדמי מונף לאוויר, וכל אקט משחרר אחר שאפשר לבצע על אופנוע. התגובות מהירות מאוד, וה-701 נופל לפנייה מהר ומדויק בזכות הכידון הרחב ולמרות והגלגל הקדמי המוזכר. בתוך ההטייה הוא שומר על יציבות כיוונית מצוינת. וגם בתוכה, אם אתה רוצה להפליק אותו לצד השני, מספיק רמיזה קלה.



 


זה כיף על עוד רוכבו של הסווארטפילן רוצה להשתעשע ולתקוף. כשלא נחה עליו הרוח, מתגלות פינות חדות בכלי הזה. עם תזזיתיות כזו מכל כיוון ואפשרות, זה לא הכלי הכי נעים לשיוט בין עירוני נניח. המנוע לא טורח להסתיר את פעימות הכוח שלו, רעידות קטנות וגדולות, המושב קשה ומיגון הרוח סימלי עד לא קיים. טיול לרמת הגולן עם הגברת? לא כאן.


שורה תחתונה


הוסקוורנה סווארטפילן 701 הוא אופנוע מטעה. הוא ניראה כמו יצירת אומנות. מצליח לקחת מוטיבים ישנים ולצקת לתוכם תוכן עדכני בצורה מקורית, אפילו חסרת תקדים. מצד שני, הוא כלי גס, עם יכולת דינאמית גבוהה, כזה שיימרח חיוך גדול בכביש המפותל או בסתם רכיבה מלאת מרץ.



 


לא בדיוק תכונות מקבילות. האם יש כאלו שמחפשים תחכום עיצובי כזה לצד יכולת גבוהה ברכיבה משולחת-רסן. שאלה מצוינת מה שבטוח, ל-701 הזה יש את שניהם וזה הופך אותו לשונה מאוד בנוף הדו-גלגלי.


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...