מיצובישי טרייטון במבחן

הטנדר של מיצובישי מקבל מתיחת פנים עמוקה ומשמעותית. יצאנו לבדוק מה נשתנה

מיצובישי טרייטון המחודש מתחיל את דרכו על כבישי ישראל. מחודש? מעבר על המפרט מציג שינויים עמוקים מאוד, כך שלמרות שבבסיסו נותר דומה, כל השאר, לרבות המנוע והתיבה, חדשים לחלוטין. כל שהמראה והתחושות שונים למדי, כמעט חדשים לגמרי.


מה חדש?


כמעט הכול כאמור. העיצוב החיצוני מוחצן ואגרסיבי. בעיקר מלפנים, שם הטרייטון לוקח את שפת העיצוב העדכנית של מיצובישי ודוחף אותה למקום כוחני יותר. התוצאה מרשימה מאוד ואפילו, כן למרות שמדובר בטנדר עבודה, מושכת. המנוע והתיבה חדשים לחלוטין כאמור. תקנות זיהום אוויר אומרים שהיחידה החדש חלשה יותר מבעבר. מנוע הטורבו-דיזל בנפח 2.2 ל’ מפיק 150 כ”ס ו-40.8 קג”מ. הבשורות המשמחות בצד יחידת ההנעה היא תיבת ההילוכים החדשה שכוללת עכשיו 6 יחסי-העברה.


בתא הנוסעים השינויים קלים יותר. זה מרגיש רכב עדכני ביחס לייעודו, עם מסך מולטימדיה חכם, אבזור רב שכולל גם בקרת אקלים ומפתח חכם בגרסה הנבחנת. עוד אפשר לציין את עבודת המתלים שביצעו במיצובישי, בכדי לתת לטרייטון נוחות נסיעה משופרת גם כשהוא לא עמוס. יש גם בלמים משופרים, מערכות בטיחות מתקדמות וירידה קלה במשקל. המחירים מתחילים ב-199,000 שקלים ומטפסים עד ל-256,000 עבור הגרסה המאובזרת ביותר ובעלת ההנעה הכפולה.



על הכביש


החשש הראשוני היה מביצועי המנוע. כמו מתחריו, גם הטרייטון היה צריך להציג מנוע שעומד בתקני זיהום האוויר העדכניים וההספק משלם את המחיר. על הכביש, התחושה טובה. עושה רושם שריבוי יחסי-ההעברה בגיר מפצה במשהו על אובדן הסוסים. התוצאה נמרצת במדי על הכביש גם אם נרשמה ירידה קלה בתחושת הכוח. היתרון הגדול, גם הוא במידת מה בזכות התיבה החדשה, נרשם בצריכת הדלק, כ-11.2 ק”מ/ל’, נתון נאה למדי עבור רכב בסגנון הזה.


גם מנהגי הכביש שופרו, והתחושה היא של ספיגה משופרת גם ללא מטען. זה עדיין לא נוח אבסולוטית. בסוף היום עדיין מדובר בטנדר עבודה. מעבר לזה מנהגי הכביש טובים, עם דיוק קל אך מדויק יחסית ונסיעה נעימה ושקטה, שוב, ביחס לייעוד. גם הבלימה האוטונומית, ההתראה על הסטייה מהנתיב ובקרת השיוט, תורמים כאן להרגשה טובה. טנדר עבודה שכמעט מרגיש כמו רכב פנאי. כמעט.



אבל מעבר לכל אלו, ולנוכח העלמות רכבי הפנאי עם יכולת שטח אמיתית, הטרייטון ובני מינו הופכים להיות אופציה מעניינת מאוד. למי שהחוויות שלו מתחילות היכן שהאספלט נגמר בכל אופן. עם שלדת סולם קשוחה, סרן-חי מאחור, נעילת דיפרנציאל אחורית ותיבת העברה הכי מתוחכמת בעסק, הטרייטון מרגיש בבית בתנאים קשים. מערכת ההנעה יודעת לייצר משיכה גם בתנאים גבוליים, מהלך המתלים גבוה, הילוך הכוח אפקטיבי ובנוסף מערכות המשיכה ובקרת הירידה במורד מרחיבות את המעטפת במקומות מסוימים. היכולת הגבוהה מוגבלת למעשה על ידי דבר אחד בפועל. למרות זוויות גישה ונטישה טובות הפגוש הקדמי מגביל את היכולת הגבוהה שיש בטרייטון. מי שבאמת ירצה לחקור את גבול היכולת הזו, יצטרך הגבהה קלה או פגוש עמיד יותר.


שורה תחתונה


הטרייטון קיבל מתיחת פנים עמוקה ומקיפה. התוצאה מרשימה למדי ומציעה חיים ויכולת טובה גם למי שעובד עם הרכב, וגם לאלו שמחפשים כלי מסוקס לשטח. בעידן שבו רכבי הפנאי הופכים רכים יותר וכאלו עם יכולת שטח אמיתית נעלמים מהנוף או הופכים ליקרים מאוד, הטרייטון החדש מציע את הטוב שבכל העולמות. המחיר מציב אותו בין שני המתחרים העיקריים שלו כך שמדובר בהצעה מעניינת למדי.


מיצובישי טרייטון


מנוע: טורבו-דיזל, 2,268 סמ”ק


תיבת היל’: אוט’, 6 היל’


הספק (משולב): 150 כ”ס ב-3,500 סל”ד


מומנט: 40.8 קג”מ ב-1,750 סמ”ק


בסיס גלגלים: 300 ס”מ


צריכת דלק (מבחן): 11.2 ק”מ/ל’


מחיר (בסיס, הנעה כפולה): 235,000 שקלים


+ יכולת משופרת בכביש, מוכרת בשטח


– מנוע חלש במעט מקודמו


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...