קטגוריית רכבי הפנאי בעלי שבעה מושבים קבלה חיזוק משמעותי השנה. הגיעו לכאן מתחרים חדשים מהמזרח, מצטרפים אל דגמי הפרמיום הגרמנים. כל אלו מציעים מגוון רחב של אפשרויות עם מחירים שנעים בין 300,000 שקלים ועד כמעט מיליון ליקרים שביניהם.
אל הזירה הזו נוחת ה-XT6 החדש ואמור להתמקם באמצע. מותג פרימיום אמריקאי – יקר יותר ממתחריו הפשוטים וזול משמעותית מאלו האירופים. אז עם אילו כלים מתייצב הרכב הזה למשימה האמורה? יצאנו לבדוק.
גדול
הכלי הראשון הוא תא הנוסעים, בלי ספק. זה מתחיל מהמרווח האדיר שיש כאן, ליושבי שלושת השורות. המושבים כולם נעים, מתכווננים ונוחים. גם בשורה השלישית אפשר למצוא מקום לשני אנשים בוגרים – העיצוב הזוויתי מבחוץ, מותיר הרבה פינות מרווחות מבפנים. וזה לא רק מרווח, זו גם רשימת האבזור הארוכה עם מזגן מפוצל מכאן, מושבים מקוררים ומחוממים משם ועד ליכול סמי-אקטיבית של מערכות הבקרה המתקדמות.
ואם דברנו לרגע על העיצוב הזוויתי, הקאדילק לא מתאים לאנשים נחבאים אל הכלים. החזית מוחצנת, מהגודל לא ניתן להתעלם. העיצוב נאה למדי ואם אתם מדמיינים עכשיו את אנשי השירות החשאי האמריקאי, מזנקים מאחת שחורה כזו בכדי להגן על הנשיא, אתם בערך בכיוון. אמנם אלו משתמשים בקאדילק אסקלייד הגדול יותר, אבל הרושם, הכמעט אגרסיבי שמותיר הרכב הזה, דומה למדי.
מהיר
ויש גם את יחידת ההנעה ואת המתלים המתכווננים אלקטרונית. באמצעות כפתור בחירת מצבי הנהיגה, יודע ה-XT6 להפוך מרכב פנאי גדול רך ונוח, לרכב פנאי גדול, מהיר פחות רך ועדיין נוח. האופי של מנוע ה-V6 הזה, לא תמיד מתאים לרכב הזה. זהו מנוע תאב סל”ד, כזה שאוהב לרוץ אל המנתק שוב ושוב. הוא יעיל מאוד בהנעת הרכב הגדול הזה, אבל באותה נשימה, היינו שמחים לקבל כאן איזה V8 עם הרבה מומנט בסל”ד נמוך ותחושה בשרנית יותר. מנוע ה-V6 המוזכר יודע לנתק מחצית מהצילנדרים שלו בזמן שיוט, במטרה לשפר את צריכת הדלק. במהלך ימי המבחן הוא רשם אצלנו ממוצע של 8.9 ק”מ/ל’ – סביר לחלוטין בהתחשב בקצב הנסיעה ובממדי הרכב.
במצב הספורטיבי, ההנעה הכפולה משולבת והמשיכה המתקבלת טובה, יחד עם התנהגות בטוחה וריסון משופר מהמתלים במצב האמור. כך שאפשר למהר גם בכביש מפותל כל עוד פקודות ההיגוי עדינות ומתחשבות בממדים כאן. מי שיבקש לרדת אל השטח, יימצא מצב נהיגה ייעודי גם לבקשה הזו. אבל עם כל הכבוד, זוויות הגחון כאן לא מאפשרות יותר משביל ממוצע.
מחיר
זה מחזיר אותנו להתחלה. במחיר שמתחיל ב-415,000 שקלים הוא ניצב, מצד אחד, מול מתחרים פשוטים ממנו שנמכרים סביב 300,000 שקלים. בגזרת הפרימיום אפשר למצוא מתחרים מתוחכמים יותר אך במחיר כמעט כפול משל הקאדילק הזה. זה הופך אותו לתשובה מצוינת, עבור אלו המחפשים שבעה מושבים כזה, עם ניחוחות פנאי ופרימיום.
קאדילק XT6
מנוע: 3,649 סמ”ק
הספק: 310 כ”ס ב-6,600 סל”ד
מומנט: 37.3 קג”מ ב-5,000 סל”ד
גיר: אוט’, 9 היל’
בסיס גלגלים: 286 ס”מ
משקל: 2,107 ק”ג
צריכת דלק (מבחן): 6.8 ק”מ/ל’
מ-0 ל-100 קמ”ש: 6.9 ש’
מהירות מרבית (מוגבלת מחשב: 216 קמ”ש
מחיר: 415,000 שקלים
בעד: נוחות, ביצועים, תמורה
נגד: הגה קליל
שורה תחתונה: מענה מדויק