עם ג’נסיס מבקשת לעשות יונדאי, מה שעשתה טויוטה עם לקסוס לפני יותר משלושה עשורים. הנסיון של יונדאי חדש יותר, חדש משמעותית וכעת הוא נוחת בישראל. אחיזתה של יונדאי בשוק הישראלי ידועה ולא חדשה, האם ג’נסיס תוכל להתרומם למחוזות היוקרה והפאר ולהציע אלטרנטיבה אמיתית למותגי הפרימיום הוותיקים. לשאלה הזו, יענה הזמן, בינתיים בואו נראה מה עומד לפנינו.
ארוכה ומשגעת
הג’נסיס המתייצבת למבחן היא ה-G80 סדאן יוקרתית שתקסום לקהל המקומי פחות מאחיה הגבוה והמתאים יותר לאופנת הפנאי. זה הבסיס, לדעתנו, ליכולת של רכב לייצר תחושות ותנועות ראויות לקטגוריה כזו.
את מבחן העין היא עוברת בקלות. יש כאן הרבה מטראז’, מעבר למקובל אצל מתחרותיה, הרבה תשומת לב לפרטים ולא מעט פאסון. התוצאה לא יפה בהכרח, אבל היא בהחלט אחת שאי-אפשר להתעלם ממנה. התחושה הזו ממשיכה אל הפנים. מרחבים נעימים, חומרים איכותיים, מחשבה ניכרת בכל מקום. מהבחינה הסטאטית, הג’נסיס הזו מרשימה, מרשימה מאוד.
נוחה ומרווחת
את חמשת המטרים של ה-G80 (ואת 1.8 הטון שלה) מניע מנוע בעל ארבעה ציל’ בלבד. עם נפח של 2.5 ל’, לחץ מתאים במגדש ו-304 כ”ס הוא מצליח להסתיר את דלות הפיסטונים. יותר מזה, השילוב עם תיבת ההילוכים האוטומטית מצוין וביחד הביצועים המתקבלים טובים מאוד, מה שמרשים פחות זו צריכת הדלק. הנסיעה במבחן עמוסה תמיד ולזכותנו גם ייאמר שקשה לשים לב למהירות כי הבידוד מרעשי הדרך עושה עבודה טובה למדי.
גם יכולת השיכוך טובה ומצליחה בד”כ לבלוע את פגעי הדרך לפני שהם מגיעים לתא הנוסעים. בחירת במצב נמרץ יותר והספינה הזו יודעת לשמור את עצמה במקום גם בסיבובים. ישנה רכינה קלה, ההגה מדויק, והתוצאה רהוטה למדי. הבלמים לעומת זאת הפגינו דעיכה בשימוש רצוף בעומס גבוה. כזה שאולי לא ראוי במכונית כזו.
במצב נינוח יותר, אפשר לחזור ולהעריך את תא הנוסעים, שמצליח להחניף לנהג ולנוסעים. חיפוש אחר כשלים כאלו ואחרים בהרכבה, בתכנון ובהנדסת האנוש העלה חרס. עבודת הפיתוח שנעשתה כאן ראויה וזה לא מפליא לגלות ברשימת השמות החתומים על המכונה הזו, אנשים שעבדו עד לא מזמן אצל מותגי היוקרה מהיבשת הישנה.
מה זה?
“מה אומר הסמל הזה?” זו שאלה שנתקלנו בה באופן עקבי במהלך ימי המבחן. ההסבר שהגיע אחריו לא גרם למבע אכזבה על פני השואלים. להיפך. זה אומר משהו על נכונותו של הקהל הישראלי לקבל מוצרים חדשים וגם על הרושם שמייצרת המכונית הזו פנים אל פנים. עושה רושם, שלעוברים והשבים, העובדת העיצוב הזו, בהחלט ראויה לשאיפות היוקרתיות. בג’נסיס יגלו מהר מאוד, אם היכולת הזו להרשים, תצליח לעצב מחדש את דעתו של לקוח הפרימיום הישראלי, ולהעדיף אותה, על פני מותגים ותיקים יותר.
ג’נסיס G80
מנוע: טורבו, 2,497 סמ”ק
הספק: 304 כ”ס מ-5,800 סל”ד
מומנט: 43 קג”מ מ-1,650 סל”ד
גיר: אוטומטי, 8 היל’
הנעה: אחורית
בסיס גלגלים: 301 ס”מ
תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 6 ש’
מהירות מרבית: 240 קמ”ש
צריכת דלק(מבחן): 7.9 ק”מ/ל’
מחיר (בסיס): 385,000 שקלים
בעד: מראה, תחושה, אבזור
נגד: צריכת דלק
שורה תחתונה: איכותית ומרשימה