חברת דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו לישראל, מתחילה לשווק בימים אלו את הדור החדש של ב.מ.וו X3 – רכב הפנאי היוקרתי של ב.מ.וו המקביל מבחינת המיצוב והגדול לסדרה 3 של ב.מ.וו, ותפס את מקומה כאחד הדגמים הפופולאריים של היצרן. החשיפה המקומית של ה-X3 החדש נעשתה במתחם פופ-אפ חדש שהקימה היבואנית בקניון רמת אביב, שם ניתן יהיה לפגוש בחודשים הקרובים את ה-X3 החדש לצד דמים נוספים של ב.מ.וו ומיני במעין אולם תצוגה אינטימי.
הדור החדש של ב.מ.וו X3 מציג עיצוב עדכני וסולידי יחסית למקובל ברכבי הפנאי של ב.מ.וו, כולל שבכה קדמית מוארת וגדולה, אבל לא גדולה מידי. המידות בדור החדש גדלו במעט עם תוספת של 3.5 ס”מ לאורך (477 ס”מ) ו-3 ס”מ לרוחב (192 ס”מ) כאשר בסיס הגלגלים נותר זהה (286.5 ס”מ). תא הנוסעים חדש לחלוטין ומשלב עיצוב הייטקי ומינימליסטי עם צמד מסכים רוחביים עבור לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה וממשק תפעול חדש המשלב משטחי מגע את החוגה המוכרת של ב.מ.וו בין המושבים הקדמיים. בישראל ישווק נכון לעתה ב.מ.וו X3 החדש עם צמד מננויע בנזין בעלי תגבור היברידי קל ובגרסה היברידית-נטענת. גרסת הדיזל של ה-X3 החדש לא צפויה להגיע ארצה, כאשר גרסה חשמלית שתמותג תחת השם iX3 צפויה להיות מוצגת השנה ולהצטרף גם היא למבחר המקומי.
לגרסת הכניסה של ב.מ.וו X3 החדש מנוע 2.0 ליטר טורבו בעל הספק משולב של 208 כ”ס תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה והנעה כפולה. בגרסה זו ה-X3 מאיץ ל-100 קמ”ש ב-7.8 שניות, מגיע למהירות מרבית של 215 קמ”ש וצורך ליטר דלק לכל 14.1 ק”מ.
הגרסה ההיברידית-נטענת עושה שימוש במנוע טורבו בנזין זהה המספק 190 כ”ס בשילוב מנוע חשמלי בהספק של 184 כ”ס היוצרים יחד הספק משולב של 299 כ”ס. גם לגרסה זו תיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסי העברה והנעה כפולה, והיא מאיצה ל-100 קמ”ש ב-6.2 שניות. סוללה בקיבולת של 19.4 קוט”ש נטו אמורה לאפשר טווח נסיעה חשמלי של עד 87 ק”מ.

לגרסה הבכירה של ב.מ.וו X3 מנוע 3.0 מוגדל בעל שישה צילינדרים עם מערכת היברידית קלה דומה לזו של גרסת הבסיס, מה שיוצר הספק משולב של 398 כ”ס. לגרסה זו תאוצה ל-100 קמ”ש ב-4.6 שניות, מהירות מרבית של 250 קמ”ש וצריכת דלק ממוצעת של 12 ק”מ לליטר. היא מגיעה עם מפרט שלדה משודרג הכולל מתלים אדפטיביים, מערכת בלימה משודרגת של חטיבת M וכיול שונה למערכת ההיגוי.
מחירי ב.מ.וו X3 החדש מתחילים ב-425 אלף שקלים לגרסת ה-2.0 ליטר הרגילה ומגיעים עד ל-650 אלף שקלים לגרסת ה-3.0 ליטר עם חבילת M. מחיר הגרסה ההיברידית-נטענת נמצא בין שתי הגרסאות הנסכרות לעיל, והוא עומד על 580 אלף שקלים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו