נהיגה ראשונה: ג’נסיס G80 חשמלית

מכונית הסאלון של ג'נסיס מגיעה לכאן בגרסתה החשמלית. הניתוח להשתלת מערכת הנעה חשמלית עבר בהצלחה יתירה. האם זה מצדיק את פער המחיר מגרסת הבנזין? יצאנו לחפש תשובה

במקום שבו למכוניות רגילות יש גג, לג’נסיס G80 החשמלית יש משהו אחר. זאת אומרת, יש כאן גג כמובן, אבל הוא מורכב כולו מקולטי שמש. החשיבות של יכולת ייצור החשמל של המטרז’ הזה, די זניחה למשתמש הקצה. אבל בג’נסיס מספרים שבכפולות של עשרות או מאות אלפי מכוניות כאלו, השיפור הגלובלי משמעותי. מהסיבה הזו, כל G80 חשמלית מגיעה עם הגג הזה.

עוד מאוברדרייב >>>

העניין הוא שהסידור האמור גונב קצת מרחב ראש כאן. לאנשים גדולי מידות הדבר יורגש בהחלט. וזה במכונית שכול כולה נוחות גבוהה ומרווח מפנק – בשאר הממדים – קצת לא במקום אם תשאלו אותנו. אבל הקולטים האלו, יחד עם שימוש בחומרים ממוחזרים ועוד, הוא חלק מהאלמנטים שאמורים להפוך את ההצהרה החשמלית כאן למשמעותית יותר.

למעט עניין מרווח הראש, שמשתנה מאדם לאדם מן הסתם, ה-G80 החשמלית היא הפגנת יכולת משכנעת מאוד. למרות שזו פלטפורמה שלא יועדה מראש לשימוש חשמלי, ניתוח ההשתלה נעשה כאן כראוי, ולא נותרו כמעט סימנים המעידים על כך. כך שה-G80 גם בגרסתה זו היא מכונית סאלון משובחת, לא גרם אחד פחות.

זה מתבטא באיכות החומרים, בעומק וחוכמת המושבים, ברשימת האבזור הארוכה וממשיך עד למערכת השמע. בשום פינה אותה העין או היד (או האוזן) יכולה לכסות, אין הרגשה של חיסכון או בינוניות. כן, זו מחמאה גדולה ליצרנית חדשה יחסית שמתמודדת מול יצרניות יוקרה ותיקות ורבות יכולות. וכמובן, ששני המנועים החשמליים כאן, נותנים ערך מוסף אמיתי בכל מה שקשור לביצועים. התגובות מיידיות וכוח לא חסר כשהמכונית הקלה הזו מרחפת ממקום למקום בעוצמה שקטה.

רמת הביצועים המהנה הזו, לצד היפרדות מתחנות דלק, הן תועלות שקשה להתעלם מהן. הג’נסיס הזו באמת מקיפה את הנהג שלה בהרבה מאוד טוב שקשה לעמוד בפניו. גם טווח נסיעה ריאלי של 440 ק”מ שהתקבל בימי המבחן המגוונים, הממוזגים והמהירים, יניח את דעתו של קל אחד.

כאמור זו מכונית גדולה למדי, מאובזרת לעייפה (גם בתחום הבטיחות כמובן) וחשמלית, מה שאומר נתון משקל מכובד (למעלה משני טונות). בכדי לתמוך במשקל הזה, על כתפי המתלים האדפטיביים עומדת משימה לא פשוטה. לרסן מרכב כזה דורש קשיחות בסיסית וזו אכן קיימת כאן. זו מכונית נוחה מאוד, אבל במהירות נמוכה על כבישים שבורים, הביצוע מרשים פחות.

כל יצרנית שמכבדת את עצמה צריכה להציע אפשרות חשמלית בכל סגמנט היום, כמעט. כך עושה גם ג’נסיס כאן והתוצאה גורמת לנו להסיר את הכובע (ולא בגלל מרווח הראש). מצד שני, האופנה הזו, לא תמיד עושה הגיון. המקרה של ה-G80 קשה לנו להצדיק תוספת של עשרות אלפי שקלים מול גרסת הבנזין של אותה המכונית.

אבל האופנה החשמלית לא עוסקת בהיגיון. היא כאן בכדי לתת מענה לאנשים שרוצים להצהיר משהו לגבי עצמם, אופן חייהם או הדרך שבה הם מבקשים להציג אותו. אלו, יקבלו בג’נסיס הזו מענה מצוין לכל צורך יוקרתי-חשמלי-אופנתי שלהם. השאר טוב יעשו אם יחסכו את הפרמיה הנדרשת וישקלו את גרסת הבנזין.

ג’נסיס G80 חשמלית

מנוע: חשמלי, שניים

הספק (משולב): 370 כ”ס

מומנט (משולב): 71.4 קג”מ

בסיס גלגלים: 301 ס”מ

משקל: 2,250 ק”ג

טווח נסיעה (מבחן): 440 ק”מ/ל’

מ-0 ל-100 קמ”ש: 4.9 שנ’

מהירות מרבית: 225 קמ”ש

מחיר (דגם נבחן): 499,000 שקלים

בעד: אבזור, הידור, ביצועים

נגד: גרסת הבנזין זולה יותר

שורה תחתונה: חייבים חשמל?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...