צילום: ליאור מזרחי

מהיום: אפשר לשלם באפליקציה חדשה על נסיעות באוטובוסים

תוכלו לנסוע בתחבורה ציבורית על ידי סריקה של ברקוד עם הסמארטפון שלכם בתחילת כל נסיעה • לצד האפליקציה של משרד התחבורה, "התחנה" שמה, יופעלו שלוש אפליקציות של מפעילים פרטיים • כל הפרטים

מהפכה בתחבורה הציבורית // צילום: יהושע יוסף
מהפכה בתחבורה הציבורית // צילום: יהושע יוסף

הגיע הזמן: מהבוקר יתאפשר למשתמשי התחבורה הציבורית בישראל לשלם עבור הנסיעות באמצעות אפליקציה ששמה "התחנה". זאת, נוסף על התשלום הרגיל באמצעות טעינת כרטיס הרבקו המוכר.

בשלב הזה מדובר בתשלום לנסיעות באוטובוסים בלבד. בעתיד תופעל האפליקציה גם לרכבת ישראל ולרכבת הקלה הירושלמית. במקביל ליישומון "התחנה", יושקו שלושה יישומונים נוספים, של זכיינים פרטיים, שיאפשרו תשלום בתחבורה הציבורית: מוביט, ‭hopon‬ ו-‭.ANYWAY‬

רוצים לקבל עדכוני טכנולוגיה ומדע לפני כולם? הצטרפו לעמוד האינסטגרם

יתרונם הגדול של כל היישומונים הללו הוא שאין צורך להצטייד בכרטיס רב-קו, והתשלום מתבצע בהתאם לשימוש בפועל. התשלום, אגב, יורד פעם בחודש בהתאם להצטברות הנסיעות שלכם. תדרשו להוריד את היישומון לטלפון הנייד, לסרוק קוד QR בתחילת כל נסיעה באוטובוס ולסמן את היעד שלכם. בכל מקטע נסיעה נדרש לתקף את הברקוד מחדש, ובסוף החודש היישומון יחייב אתכם לפי מספר הנסיעות שבוצעו בפועל.

צילום: גדעון מרקוביץ'
צילום: גדעון מרקוביץ'

מדובר במודל תמחור ראשון שפועל במתכונת "לא נסעת - לא שילמת", ובמקרים רבים תורם רבות להורדת עלויות הנסיעה. זאת, מכיוון שבטעינת רב-קו הסכומים הם עגולים ואי אפשר לקבל מהם עודף, גם אם נותרו שקלים בודדים. נסיעה באמצעות היישומון תחושב על פי מרחקי הנסיעה שבוצעו בפועל על פי "שיטת הטבעות", המחלקת את המדינה לשש טבעות חיוב.

שרת התחבורה מירי רגב: "היישומונים החדשים מביאים לידי ביטוי את היתרונות שבחיבור בין טכנולוגיה לתחבורה לטובת הנוסעים. בחודשים הקרובים, עם הטמעת המערכת גם בשירות רכבת ישראל, יתאפשר למשתמשים שירות מושלם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...