מבנגקוק לבייג'ינג: ממשלת תאילנד מאיצה פיתוח רכבת מהירה לסין

סין עומדת בראש יוזמות לחיבור ברכבות מהירות של המדינות סביבה

מבנגקוק לבייג'ינג ברכבות מהירות. צילום: Monster Ztudio, שאטרסטוק

תאילנד מקדמת את פרויקט הרכבת המהירה שלה לחיבור בנגקוק לסין דרך לאוס עד 2030. העבודה על הפרוייקט החלה בדצמבר 2017.

השלב הראשון מתוכנן להסתיים עד 2030, כמעט עשור מאוחר יותר מהמתכנון המקורי. העיכובים נבעו ממחלוקות בנושא מימון, בעיות תכנון, ושיבושים שנגרמו בשל מגפת הקורונה.

הפרויקט, שהושק כחלק מ"יוזמת החגורה והדרך" של סין נעזר במערכות סיניות. המסלול ללאוס יעבור מעל נהר המקונג, שמאפשר נסיעה רציפה בין תאילנד, לאוס וסין.

הרשת תכלול תחנות בויינטיאן, עיר הבירה של לאוס, והעיר קונמינג בסין. מקונמינג, נוסעים יוכלו לעבור למערכת הרכבות המהירות הפנימית בסין. המסלול יתפרס על פני 609 קילומטרים ועלות מוערכת ב-12.9 מיליארד דולר.

תאילנד רואה בפרויקט הרכבת המהירה מפתח לחיזוק היחסים הדו-צדדיים והסחר עם סין, שותפת הסחר הגדולה ביותר שלה. "הממשלה מצפה שפרויקט הרכבת המהירה יחבר את תאילנד לכלכלה העולמית, " אמר משרד התחבורה התאילנדי, בהציגו את החזון לפרויקט.

לאוס חנכה רכבת באורך של כמעט 1,000 ק"מ מויינטיאן לקונמינג ב-2021.

וייטנאם השכנה מתכננת לבנות קו רכבת מהירה באורך 1,541 ק"מ שיחבר את האנוי להו צ'י מין סיטי, בעלות מוערכת של מעל 67 מיליארד דולר, שמיועדת להתחיל לפעול ב-2035.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר