חברת המזרח משיקה 2 דגמי פלאג-אין חדשים ומנצלת את ההזדמנות לסכם את שנת 2020. עם גידול במכירות של 15% בחודשים ינואר-אוקטובר בהשוואה לאותה תקופה אשתקד יגואר – לנד רובר מציינת מכירות של כ-650 רכבים חדשים.
כמו בשאר השוק, העלייה החדה ביותר היא של סגמנט ההנעה החלופית – היברידי מתון, פלאג-אין וחשמלי מלא. סגמנט אליו לנד רובר מצרפת 2 דגמים חדשים בנוסף לריינג׳-רובר וריינג׳-רובר ספורט בעלי מערכת פלאג-אין.
השיווק של לנד רובר דיסקברי ספורט PHEV והריינג׳ רובר איווק PHEV מתחיל יחדיו ולא בכדי. שני הדגמים נשענים על פלטפורמת PTA, פלטפורמת מנוע רוחבי, ולכן שניהם מגיעים עם אותה מערכת הנעה.
מדובר במנוע חדש בנפח 1.5 ליטר המבוסס על סדרת מנועי האינג׳ניום בנפח 2 ליטר, שאיבדו צילנדר. המנוע המוגדש, מפיק 200 כ״ס ומניע רק את הגלגלים הקדמיים דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית בניגוד ל-9 הילוכים בדגמי ה-2.0 ליטר. את הגלגלים האחוריים מניע מנוע חשמלי בעל הספק של 109 כ״ס, כך שלפי לנד רובר ההספק המשולב עומד על 309 כ״ס ו-54 קג״מ.
זה מספיק בשביל להאיץ ה-2.1 טון (2.2 בדיסקו ספורט) ל-100 קמ״ש תוך 6.4 שניות (6.6 בדיסקו ספורט) כל עוד הסוללה מלאה. טעינה של כל הסוללה (15kWh) תיקח 7 שעות משקע ביתי או 3 שעות משקע ייעודי בבית כאשר אפשר גם להטעין מעמדת DC מהירה תוך 20 דקות עד 80% מהקיבולת.
לשתיהן אופציה לבחור בין 3 מצבי נהיגה: משולב, חשמלי וחסכון (בו המערכת יודעת לשמר את אחוז הסוללה שלא תירד מרגע הבחירה במצב חיסכון). במצב חשמל בלבד ניתן לנהוג עד למהירות של 135 קמ״ש ולמרחק מקסימלי של 62 קמ”ש בדיסקו ספורט או 66 קמ”ש באיווק.
גרסת ה-PHEV של הדיסקברי ספורט תוצע ברמת אבזור S וגם S plus במחיר של 390,000 ו-420,000 שקלים בהתאמה. האיווק פלאג-אין יוצא רק ברמת האבזור הגבוהה S plus במחיר של 415,000 שקלים.