אנחנו שונאים להשתמש בקלף הנוסטלגיה בכתבות, כלומר להגיד "זוכרים את התקופה הזאת שבה", אבל זוכרים את התקופה הזאת שבה כדי להכין מתכון טעים ולהרחיב אופקים בתחום האוכל היינו פותחים ספר מתכונים או צופים בתוכנית בישול בערוץ מסחרי? זה לא קורה כבר כמה וכמה שנים כי כמעט כל סצנת האוכל מתנהלת באינסטגרם.
זה לא דבר חדש או טרנד שפרץ לפתע לחיינו בחסות נגיף הקורונה, האינסטגרם שידרג והנגיש את כל עולם הקולינריה להמון אנשים שלא חלמו אפילו שיעסקו בזה וכיום, בין אם לצורך בישול ובין אם מתוך רצון לאסקפיזם, כולנו מכורים. הפודי'ז ואנשי המתכונים באינסטגרם יצרו נישה משלהם שהלכה והתעצמה במקביל לאותם שף-סלבים ואין לנו הוכחה מספרית לזה, אבל יש לנו תחושה שבשונה מרשתות חברתיות פופולאריות אחרות, באינסטגרם האוכל הוא הנושא השולט, זה שיש לו הכי הרבה תוכן ותמונות.
לאור הדברים הנ"ל החלטנו להעניק פלטפורמה ראויה יותר למתרחש באינסטגרם, עם דגש על גזרת הפודי'ז המקומיים והקולינריה הישראלית, שהלכה והתפתחה עוד יותר בתקופת הקורונה. לצורך כך גייסנו את אודליה ברבי, מומחית תוכן באינסטגרם עם התמחות מיוחדת בעולם הקולינריה, שתרחיב אופקים בכל הקשור לעולם המסקרן והכיפי הזה. במדור החדש תפגשו עסקים קטנים עם חשבון ששווה לעקוב אחריו לצד המלצות, הסברים ומודלים לחיקוי. תהנו!
גם בוטיק וגם יוניק
כשמגיעים לפרופיל האינסטגרם של מולי, הגלידריה המיוחדת מגן יבנה, אי אפשר שלא להתאהב בהם. "בהם" זה באופק פלדמן (אין קשר לחברת הגלידות) ובגלידות בוטיק שהוא מייצר. המילה "בוטיק" הפכה הצמודה של כל ארוחה, חנות, פיצריה גנרית או ואפילו דוכן ירקות בשוק, לפעמים זה בשביל להרגיש בנוח עם מחירים גבוהים ולפעמים בצדק גמור. אבל כאן, חברים, ותסלחו לי על החריזה, זה גם יוניק וגם בוטיק.
אופק הוא שף קונדיטור וגלידן בן 25 ואת חלומו לייצר גלידות, הוא מגשים בחנות קטנה בגן יבנה הסמוכה לאשדוד, עיר שאפשר להעביר בה כמה ימים טובים בסיורים קולינריים בלבד. כל הגלידות ושלל המוצרים הנלווים מיוצרים במקום ובעבודת יד על ידי פלדמן, דבר שהוא תו תקן לכל גלידריה שמכבדת את עצמה, במיוחד כזו המתיימרת להיות בוטיק.
המקום נפתח ביולי האחרון ומהר מאד הפך למוקד עליה לרגל לתושבי היישובים הסמוכים שמגיעים בשביל הגלידות כמובן אך, בעיקר בשביל המיני לוטוס, המגנומולי והעוגיגלידה- שלושה מוצרים שאחרי שטועמים אפשר להבין מדוע להגיע בשבילם ולחזור שוב ושוב. לא אהרוס לכם את התענוג מלהיות מופתעים, רק אגלה שהמגנומולי עוד יותר מפתיע ממה שציפיתם.
עמוד האינסטגרם של מולי מושקע להפליא, כזה שכיף לגלול ולהתעמק בו, מהסוג שעושה חשק להיכנס לאוטו ולהדרים (או להצפין, תלוי איפה אתם) כל הדרך לגלידה. את העמוד מעטרות תמונות של הצלמת שירן כהן שי , יש בהן המון המון מתוק אך כזה שלא מושחת מדי ולא מוגזם מדי, אלא באמת עושה נעים במחשבות על לנסוע ולהתפנק בגלידה.
המקום כשר ומבצע משלוחים באזור אשדוד
פתוח בימים א-ד עד 4:00 בבוקר
חמישי- כל הלילה ברצף עד כניסת השבת בשישי
המודל לחיקוי והגרסה הישראלית
אם אתם נמנים על חובבי עולם הקולינריה האינסטגרמי אתם בטח מכירים ועוקבים אחר הפרופיל המקסים "סמית'ן קיטשן". מאחורי החשבון עומדת דבורה פרלמן, אמריקאית שמתחזקת את החשבון הפעיל והממכר המונה לא פחות מ-1.4 מיליון עוקבים.
פרלמן מתכונאית שמאחוריה שני ספרי מתכונים מצליחים והדרך בה היא מנהלת את פרופיל האינסטגרם שלה היא פשוטה ומוצלחת, בדיוק כמו המתכונים שלה. תפגשו שם צילומים יפים, אך בתאורה ביתית לרוב, כאלה שרחוקים מלהיות עמוסים בגרנישים (קישוטים ועיטורים) המוגשים בכלים שיש בכל בית. את אותה הפשטות נמצא, כאמור, גם במתכונים שלה. הם "מדברים" את אותה השפה- בית, גלם קיים, הכנה פשוטה יחסית וצבעוניות מתבקשת (כי בכל זאת, גם העין אוכלת).
פרלמן לא עושה שימוש בהאשטגים, כיאה לפרופילים בליגה של הגדולים, אין לה צורך בחשיפה המגיעה באמצעותם והאינג'יימנט שלה מעולה בלעדיהם. עם זאת, היא מקפידה להשיב למגיבים, שומרת על יחס אישי עם עוקביה ומגיביה ומטפחת את הקשר הזה באמצעות ריטואל קבוע של אם זה פשוט וטעים- זה כנראה מתכון שלי.
המקבילה הישראלית של פרלמן, בעיניי לפחות, עם קצת פחות עוקבים אך בהחלט בדרך למעלה, היא לימור לניאדו תירוש, בעלת הבלוג "מטבח מקומי" ומתכונאית ותיקה בעצמה. כמו פרלמן, גם חשבון האינסטגרם שלה מאופיין בצילומים ביתיים אותם היא עורכת בעצמה ומאחוריה גם כן שני ספרי מתכונים לצד הופעות בכלי התקשורת וידע רב בהבנת האוכל.
לניאדו תירוש משמרת יחסים עם העוקבים שלה, משתפת גם המון על חייה האישיים, מקפידה על תגובות אישיות ואפילו שיתופים של מה שהכינו העוקבים. כפי שניתן לראות ולהבין די בקלות, עבודת האינסטגרם שלה נושאת פרי והעמוד בצמיחה בכל קנה מידה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו