צילום: יהושע יוסף - אילוסטרציה // מדי יום ננטשו כ-300 שיחות מתוך 1,500

עומסים במוקד המידע לקורונה בצה"ל

מאות משרתים שביקשו לקבל מידע או לבקש בדיקת קורונה באמצעות מוקד "מקול הלב" - לא נענו • צה"ל: "מנסים לטייב את זמן התגובה"

דקות ארוכות של המתנה, חוסר מענה ושיחות שננטשות - כך מדווחים בימים האחרונים משרתי צה"ל על ניסיונותיהם להשיג טלפונית את מוקד "מקול הלב", שאליו אמורים להתקשר המשרתים כדי לבקש בדיקת קורונה, או על מנת לקבל מידע כיצד עליהם לנהוג במקרה של חשיפה לחולה או של תסמיני מחלה.

גל התחלואה הנרחב בארץ כולה ובצה"ל בפרט הביא לעלייה של מאות אחוזים בפניות למוקד "מקול הלב", שמדווח בימים האחרונים על כ-1,500 שיחות ביממה. בניגוד לגל הראשון, אז התקבלו במוקד  כ-500 שיחות ביממה של משרתים שביקשו בעיקר לקבל מידע והנחיות, הפעם רוב המתקשרים מבקשים לעבור בבדיקת קורונה.

אם לא די בכך, מי שמתקשר למוקד מדווח גם על כך שאין בו מענה. בדיעבד התברר כי המוקד יכול לתפעל 180 שיחות במקביל, אך רק 60 המתקשרים הראשונים שומעים את המזכירה האלקטרונית שמציינת את מספרם בתור וזמן ההמתנה שנותר.

ההתנפלות על מוקד "מקול הלב" החלה בסוף השבוע האחרון, עם העלייה הדרמטית בתחלואה בארץ. בשל ריבוי השיחות הפתאומי, מדי יום ננטשו כ-300 שיחות מתוך 1,500. בחיל הרפואה הבינו את הבעיה בתוך זמן קצר, וביומיים האחרונים תוגבר המוקד בחיילים נוספים, כמו גם בטלפונים ובמחשבים, וכעת מדווחים בצבא על כ-25 דקות המתנה "בלבד".

כיום צה"ל מבצע כ-500 בדיקות ביום למשרתיו, בהתאם ליכולות המעבדה שלו. עם זאת, הצבא נערך להגדיל את מספר הבדיקות היומי.

עוד בנושא:

• חטיבת הקומנדו: 15 חיילים נחשפו לחולה קורונה מאומת - ונשלחו לבידוד

• פיקוד העורף בולם את הקורונה בת"א: "אפקט הדבקה גדול"

• מומחים מזהירים: "איכון חולי קורונה צריך לעבור לגוף בלתי תלוי"

גל התחלואה הנרחב אינו פוסח גם על המרפאות הצבאיות, והיום נסגרה המרפאה בירושלים לאחר שבמקום התגלתה נגדת חולת קורונה. חיל הרפואה הודיע באופן מיידי לכל החיילים שהיו אמורים להגיע היום למקום כדי לבצע בדיקת קורונה כי היא מבוטלת. לאחר חקירה אפידמיולוגית, הוחלט כי מחר (חמישי) תוחזר המעבדה לכשירות מצומצמת יותר, לאחר שחלק מהסגל הרפואי נכנס לבידוד.

דובר צה"ל: "חיל הרפואה פועל במאמץ מוגבר למתן שירותי רפואה שונים למשרתי צה"ל. בימים אלה, בהם יש עלייה ניכרת בכמות החשיפות, ישנה בהתאמה עלייה חדה בכמות הפניות הטלפוניות והבקשות לדיגום (בדיקות). חיל הרפואה עושה את מירב המאמצים לטייב ולהגדיל את נותני השירות וזמני התגובה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...