ארבעה מחזורים נערכו מאז חזרה הליגה הגרמנית לאחר פגרת הקורונה הכפויה. החוויה המטלטלת של צפייה בשידורים במגרשים ללא קהל עוזרים לנו לשמוע את השחקנים מתקשרים זה עם זה, את המאמנים מעבירים הוראות וכמובן את השחקנים שזועקים לאחר שעשו עליהם עבירה קשה.
כמו כן, מי ששם לב שמע כמובן בשידורים קולות של אוהדים במהלך המשחק שכללו שריקות בוז, שירי אוהדים, קולות תמיכה וכדומה. אם שאלתם איך עושים את זה, הנה לכם הפיתרון. ב-ESPN ערכו ראיון עם איש סקיי ספורט בגרמניה, אלסנדרו רייטנו, כדי לברר את התהליך ליצירת האווירה האותנטית בזמן השידורים.
ריינטו מספר: "במשחק מול דורטמונד ובאיירן מינכן בשבוע שעבר בסיגנל אידונה פארק לקחנו את הקלטת האודיו מהמשחק האחרון בין הקבוצות, איש הסאונד הבכיר של האצטדיון שמשתף איתנו פעולה עושה מיקס בין הקולות המוקלטים מהמשחק הקודם והרעש האותנטי ששומעים באצטדיון בזמן המשחק שנערך ללא קהל וזה מה שהאנשים שומעים בבית".
על המורכבות של הפעולה סיפר: "יש הרבה אחריות. מנקודת המבט שלנו, שהתחלנו את הפרוייקט הזה אמרנו 'אוקיי, אנחנו צריכים לעשות זה נכון ולתת את כל הכבוד לאוהדים', אז מפיקי הסאונד שאנחנו בוחרים הם אוהדי כדורגל ופעמים רבות מבקרים באצטדיוני כדורגל. הם מכירים את תרבות המעריצים, כיצד אוהדים מגיבים והם צופים את הפעולות לפני שהם מתרחשות".
מולר על רקע אצטדיון ריק. יש פיתרון // צילום: אי.פי.אי
על העבודה לפני חזרת הליגה הגרמנית: "לקח לאנשים שמתעסקים בזה הרבה מאוד זמן ליצור את הדגימות הנכונות מכל קהל אוהדים. בודקים אילו שירים הם הכי אוהבים, היו צריכים לעבוד קשה כדי להשיג את הדגימות הנכונות. צפו בכמויות גדולות של סרטונים כדי להשיג את החומר הטוב ביותר והכל נעשה בשבועיים בלבד של עבודה".
מה היו האתגרים הקשים ביותר? "יש לחץ רב לצפות את המשחק ומה יקרה בו. הכל קשור לתרבות האוהדים הייחודית באצטדיונים. אין כאן פיתרון טכנולוגי. לא ניתן לפתור אותה באמצעות בינה מלאכותית".