אלפי פניות של אנשים שלקו בחרדות \ צילום אילוסטרציה: GettyImages

אלפים פונים לקבל סיוע נפשי

בעקבות משבר הקורונה, הקו החם של ער"ן מקבל אלפי פניות ביום • מתנדבת: "יש הרבה מידע לא אמין שמדאיג אנשים"

ההודעות המזויפות, התמונות מהתורים בסופר וחוסר הוודאות גורמים לפאניקה ולחרדה בקרב לא מעט אנשים: בימים האחרונים קיבלו בקווי הסיוע של עמותת ער"ן אלפי פניות של אנשים שלקו בחרדות ובלחצים.

לפני כמה ימים השיקה ער"ן, בשיתוף הקואליציה הישראלית לטראומה, קו חם ייעודי לסיוע ולייעוץ בהתמודדות עם מצוקה נפשית על רקע הקורונה, ולנוכח העלייה במספר הישראלים שצפויים לשהות בבידוד.

נטלי פישלר (55), מתנדבת בער"ן כבר שנתיים, העניקה בשבוע האחרון סיוע נפשי לעשרות ישראלים בחרדה גבוהה בעקבות התפשטות הנגיף: "אנשים מסתגרים והם בודדים יותר. יש גם פונים עם בעיות נפשיות, ולכן סף החרדה שלהם נמוך יותר והיא מועצמת. כמו כן, יש הרבה מידע לא אמין שמסתובב ומדאיג אנשים. התפקיד שלנו הוא להקשיב ולהרגיע, וגם לתת נתונים מדויקים לגבי מה שקורה, שלא מבוססים על שמועות".

מנכ"ל עמותת ער"ן, דוד קורן, אמר: "מאז השקת הקו הייעודי התקבלו אלפי פניות של ישראלים שחשו לחץ או מצוקה נפשית". הוא קרא לציבור שלא להסס ולפנות לקבלת עזרה.

באגודת ניצן יפתחו היום קו פתוח חינמי להורים, לילדים ולבני נוער, לסבתות ולסבים וכל מי שירגיש צורך לשוחח עם מערך היועצים של האגודה - יועצים חינוכיים ופסיכולוגיים. לדברי המנכ"לית, ד"ר מלי דנינו, לכל הורה ימתין צוות מקצועי של יועצות חינוכיות, פסיכולוגיות ומאמנות הורים. 

טלפונים - ער"ן: 1201, שלוחה 6; ניצן: 03-5372266.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...