מוצרי הקוסמטיקה, ובעיקר אלו הקשורים לאיפור, פרושים לפנינו על פני שפע מדפים ברשתות הפארם ובחנויות האיפור ומציעים מגוון רב של מוצרים, מרקמים, גוונים ופתרונות, שאמורים לסייע לנו להבליט את מה שיפה ולהסתיר היטב את מה שפחות. ועדיין, גם כשתיק האיפור שלנו מצויד בשלל מוצרים איכותיים, קשה להגיע לתוצאה המושלמת של איפור מקצועי, ותמיד יחסר לנו הפריט המושלם שימנף את המראה הסופי.
מתברר שגם חלק מהמאפרים המקצועיים מכירים את תחושת המחסור במוצר מסוים שיהיה מדויק יותר עבור לקוחותיהם בתהליך האיפור. אף שהם חשופים למוצרים מקצועיים ואיכותיים מאוד, חלק מאותם מאפרים, שזיהו בתהליך עבודתם צורך במוצר ספציפי שלא קיים בשוק, אזרו אומץ והחליטו לפתח מוצר כזה, כמוצר בודד וייחודי שלהם או לעיתים כחלק מקו איפור רחב יותר, המכיל גם מוצרים מוכרים כמו סמקים, שפתונים וצלליות.
_0.jpg)
אחד המוצרים שקשה למצוא להם מענה מדויק הוא המייק-אפ. על כך מסביר המורה והמאפר המקצועי ירין שחף, שהוא גם הבעלים של בית הספר לאיפור על שמו. "נשים מתקשות להיות שבעות רצון מהמייק־אפ שלהן, כי גוון מדויק הוא רק פרמטר אחד שקל להתאימו. כדי שמייק־אפ יתאים באופן מושלם, הוא צריך גם להיות מתאים לסוג העור, למרקם שלו, וגם לתוצאה הסופית שאותה רוצים להשיג - מראה מט או מבריק, כיסוי מלא או חלקי, מראה שימרי וזוהר וכולי".
חיפוש קדחתני אחר פתרון ייחודי הוביל אותו ל"מעבדת מייק־אפ" - ערכה שפותחה על ידי ארבעה מאפרים בינלאומיים שיצרו יחד את המותג האיטלקי I’m והעדיפו להישאר אנונימיים. "המוצר מכיל חמישה גוונים של מייק־אפ, ולצידם ארבע שפופרות שמאפשרות לשחק עם המרקם של החומר..."

"...אישה עם עור יבש, למשל, תוכל להוסיף למייק־אפ סרום אנטי אייג'ינג שנמצא באחת השפופרות, ולקבל תוספת לחות, ומי שמעדיפה מרקם קליל תוכל לערבב את המייק־אפ עם שפופרת ובה נוזל שקוף המשמש כמדלל ומפחית את רמת הכיסוי. לאיפור ערב במראה גלאם אפשר להוסיף משפופרת השימר שתעניק זוהר, ושפופרת רביעית מאפשרת מראה אטום יותר בעזרת פריימר שנמרח על העור לפני המייק־אפ. נוסף על כך, חמשת גוני המייק־אפ השונים בערכה מאפשרים משחקי הצללות".
מטפחים את הגבות

"מאפרים נחשפים לכל בעיות העור ולכל מיני טקסטורות, ולכן זה חשוב מאוד שמאפרים יתוו את הדרך למוצרי איפור לקהל הרחב", אומרת המאפרת ובעלת בית הספר לאיפור עדה לזורגן. "הראשון שעשה זאת בעולם הוא המאפר והצלם הקנדי פרנק טוסקאן, שהקים את חברת מאק, אחריו היתה זו בובי בראון שהקימה מותג איפור שנרכש על ידי אסתי לאודר, ובהמשך גם פרנסואה נארס וטום פורד".
לזורגן החלה לפתח בעצמה קו מוצרים לפני כחמש שנים, ומפרטת את הסיבות לכך: "הרזולוציות של הסמארטפונים מאוד גבוהות וכשמצלמים אפשר לראות את כל פגמי העור כמו תחת זכוכית מגדלת. גם המדיה שעברה לשדר ב־HD חייבה כיסוי הרבה יותר חזק, ואחד ממוצרי הדגל שלי הוא מייק־אפ עמיד שמועשר בחומצה היאלורונית, בוויטמינים ובמינרלים".
שני פיתוחים מעניינים נוספים של לזורגן קשורים לגבות. אחד מהם הוא אייליינר במרקם קרמי שבעזרתו מעניקים נפח לגבות, ומקבע גבות (סבון גבות) שהפך ללהיט, כי הוא מאפשר להרים את הגבה ולקבע אותה והגליצרין שבו מעודד צמיחת שיער.

גבות העסיקו גם את המאפרת ובעלת בית הספר לאיפור רוית אסף, שפיתחה מסקרה שמועשרת בסיבי שיער לעיבוי ומילוי של הגבות, וגם המאפרת המקצועית חן אלקבץ השיקה לאחרונה כמה מוצרים מיוחדים. "במשך שנים חלמתי לייצר מוצרים שאני אוהבת כמאפרת וכמתאפרת, ולא מצאתי אותם בחברות האיפור השונות. תמיד הייתי רוקחת ומערבבת בין המוצרים השונים כדי לקבל את הגוונים המדויקים שאני אוהבת ואת האפקט המתבקש, ורציתי לאפשר לכולן ליהנות מהטעם האישי שלי ומהידע שרכשתי במהלך הקריירה שלי כמאפרת".
בקו המוצרים של אלקבץ יש ליפסטיקים בגוונים שונים, אבקת שימר מינרלי למראה רענן, מברשת איפור משיער טבעי, וגם מוצר שעלה מהצורך של לקוחותיה במראה טבעי אך רענן: סומק נוזלי במרקם קטיפתי בצבע דובדבן, שמורחים בקלילות עם האצבעות על הלחיים לקבלת מראה שזוף טבעי. הוא נמכר בתוך שפופרת קומפקטית, וניתן אפילו למרוח ממנו על השפתיים כשפתון.
הצורך היה אבי ההמצאה למאפרים ישראלים נוספים. המאפר והמורה בועז שטיין פיתח את המסקרה "ביג אייז מג'יקל", שמסרקת ומפרידה את הריסים אחרי המריחה, המאפרת והיוטיוברית יאנה פרוביז פיתחה אייליינר קרמי בשני צבעים - כהה לקו העליון של העין ובהיר לקו התחתון והפנימי, ומאפר הכלות והערב עידו שוחט פיתח פלטה עם שבע צלליות בגוונים חומים. "מתאפרות ומאפרים מקצועיים יכולים להשיג משימוש בפלטה הזו בלבד כמה לוקים שונים של איפור עיניים, בשל פיגמנטים חזקים והבדלי טונים מדויקים", הוא מסביר.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו