להגנתה טענה חברת וויז אייר כי בעקבות מגיפת הקורונה נוצר בחברות התעופה מחסור בכוח אדם (ארכיון) | צילום: אי.פי

מדינה במצור: אילו חברות טסות לסין?

אל על הצטרפה ל-16 חברות תעופה בינלאומיות, שביטלו את טיסותיהן לסין בשל הקורונה • קו ת"א-הונג קונג של "קתאי פסיפיק" ימשיך לפעול

אל על הצטרפה הבוקר (חמישי) ל-16 חברות התעופה הבינלאומיות שהפסיקו לטוס לסין. טיסות החברה לבייג'ין מושעות עד 25 במרץ, ואתמול שבה ארצה כמתוכנן הטיסה האחרונה מבייג'ין. טיסות אל על להונג קונג נמשכות כרגיל.

אל על תאפשר ללקוחותיה המחזיקים בכרטיסי טיסה לסין ולהונג קונג עד ה-26 בינואר 2020, לבטל או לשנות את מועד הטיסה ללא תשלום דמי ביטול, שינוי וטיפול עד סוף חודש פברואר.

קתאי פסיפיק מהונג קונג ממשיכה את הפעילות שלה בישראל ובכלל באופן רציף, ללא ביטולי טיסות בעקבות וירוס הקורונה. הטיסות היחידות שבוטלו הן מהונג קונג למחוז וואהן, בהתאם להנחיית הרשויות בסין שהטילו סגר על האזור. הטיסות היוצאות מישראל להונג קונג השבוע היו בתפוסה לא מלאה בגלל ראש השנה הסיני, וללא קשר לווירוס.

בתקופה זו רוב בתי העסק נמצאים בחופשה וגם המפעלים מושבתים. למרות הבהלה, התפוסה בקו של קתאי להונג קונג נותרה גבוהה וללא כל שינוי.

עוד בנושא:

• אל על הודיעה: "משהים את הטיסות לסין"

• וירוס הקורונה מאיים על התיירות ביפן

• תיירת אושפזה בכפייה מחשש לקורונה

• מעבדה בהונג קונג טוענת: "הצלחנו לפתח חיסון לקורונה"

יש לציין כי קתאי פסיפיק עובדת בכפוף לכל ההנחיות המתקבלות מהרשויות הרלוונטיות בארץ ובעולם ותפעל בהתאם. בניגוד לקתאי פסיפיק, הטיסות של סצ'ואן איירליינס הופסקו בתחילת השבוע ואתמול הודיעה גם חברת התעופה הסינית היינאן אירליינס על השעיית מרבית קוויה הבינלאומיים ובכללם קו בייג'ינג-תל אביב בין 3 בפברואר ל-28 במארס.

חברות התעופה העולמיות, כולל הסיניות, שממשיכות לטוס לסין, החלו לצמצם את כמות הטיסות הבינלאומיות לסין, בעיקר בשל הירידה החדה בביקוש למקומות על הטיסות. חלק מהקווים נסגרו לגמרי, עם הבטחה לחדש אותם בתוך שבועיים, בתקווה שמשבר הקורונה ייפתר עד אז.

"פגיעה כלכלית עצומה לסינים"

בארצות הברית, חברת יונייטד איירליינס הפחיתה את תדירות הטיסות לבייג'ינג מ-12 טיסות ביום, לשלוש או ארבע טיסות בלבד. לפי רשת החדשות NBC, כל הטיסות של החברה לסין יופסקו ב-1 בפברואר ועד ל-8 בפברואר. גם חברות בריטיש איירוויז ואייר קנדה ביטלו את כל טיסותיה לסין למעט הונג קונג. קבוצת החברות של לופטהנזה פועלת בצורה דומה. 

"זו פגיעה כלכלית עצומה לסינים", אמר מנכ"ל איסתא הולידיס, רונן קרסו. "מדי שנה טסים מישראל לסין כ-150 אלף ישראלים, מרביתם אנשי עסקים שמייבאים סחורות מסין. לצידם יש גם מטיילים רבים שגילו את היעד ואף כאלו שטסים למפעלי הענק על מנת לרהט את הבית ולייבא ארצה באופן פרטי ריהוט כולל במחירים זולים במיוחד".

החברות שממשיכות לטוס, נוקטות צעדים למניעת התפשטות הווירוס. כך, למשל, חברת תאי איירוויז מבצעת חיטוי בעשן של כל מטוס המגיע מסין לתאילנד. בחברת צ'יינה איירליינס לא מספקים בטיסות הקצרות והארוכות כיבוד ושתייה, והנוסעים מתבקשים לחבוש מסיכות הגנה בזמן הטיסה. חברות כמו קתאי פסיפיק התירו לצוותי האוויר והקרקע לחבוש מסיכות בזמן הטיפול בנוסעים. רוב החברות מגישות בטיסות לסין וממנה ארוחות במארזים חד פעמיים, כמו כן אין אספקת שמיכות או שתייה בכוסות אלא רק בבקבוקים אישיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...