חוגגים את הנוסע המיליון, נמל תעופה רמון // צילום ארכיון: יהודה בן יתח

הנוסע המיליון נחת בנמל התעופה רמון

רשות שדות התעופה ערכה היום בתמנע קבלת פנים חגיגית לנוסע המיליון שעבר בנמל החדש • מדובר הן בטיסות פנים והן בטיסות בינלאומיות

הנוסע המיליון, יעקב פייסהאואר, שהגיע לאילת עם חברתו גרנראת' אן-כריסטינה, בטיסת לופטהנזה 670 LH מפרנקפורט, נספר לאחר תשעה חודשי פעילות של הנמל. עד אוקטובר שימש נמל רמון בעיקר לטיסות פנים, אולם בסוף אוקטובר החלו להגיע טיסות החורף מאירופה. בעונת החורף הנוכחית צפויות לנחות 525 טיסות בינלאומיות עם כ-350 אלף נוסעים. 

תימרוץ משרד התיירות, בסכום של 60 יורו לנוסע שנוחת בנמל "רמון" - בעונת החורף, בנוסף על תימרוץ רשות שדות התעופה לחברות התעופה בזמן פתיחת הקו הביאו לגידול משמעותי בטיסות הבינלאומיות לאילת. 

מתחילת השנה עברו בנמלי התעופה של אילת (בשדה הישן בעיר ובנמל התעופה רמון) מיליון  וחצי נוסעים, מתוכם כאמור בנמל התעופה "רמון" בלבד מיליון נוסעים. הנוסע המיליון פייסהאואר הגיע לאילת בעבר, אבל זו הפעם הראשונה שלו בנמל רמון. 

הפעם הראשונה שלו בישראל הייתה בשנת 2008 אז התנדב לעבוד בבית החולים רעות בתל אביב "ומאז אני ממשיך להגיע. אני אוהב את ישראל. זו מדינה קטנה שאפשר לעבור לאורכה תוך כמה שעות, ויש בה כל כך הרבה לראות. זו הפעם ה-16 שיעקב פייסהאואר מבקר בישראל ולחברתו זו הפעם שלישית. 

האדריכל אמיר מן, ראש צוות תכנון של נמל רמון, גאה בהצלחה של הנמל ואמר כי לא האמין שאחרי תשעה חודשים מהפתיחה נגיע לנוסע המיליון. "החיים יותר חזקים ממה שכולם אומרים. הפרויקט תוכנן בסך הכל ל-1.9 מיליון עד 2.5 מיליון נוסעים בשנה, ואני מאמין שכבר בשנה הראשונה נעבור את שני מיליון נוסעים, כולל פנים-ארצי ובינלאומי. אני מודאג שהנמל ונצטרך להגדיל את הטרמינל". 

לדבריו, זהו פרויקט מוצלח שקיבל הכרה בכל העולם ואפילו קיבל פרס תכנון כשהוא מתחרה מול שדות גדולים בהרבה כמו השדה החדש של איסטנבול והשדה החדש של בייג'ין. מן מעריך, כי הישראלים יחזרו לטוס לאילת ויוותרו על הנסיעה ברכב, "גם בגלל שזה לא תענוג גדול לנהוג בכביש 90 וגם בגלל שהעיר אילת לא ערוכה לקלוט את המכוניות הרבות, לא בכניסות לעיר ולא במקומות החניה". 

הנוסע המיליון, יעקב פייסהאואר וחברתו גרנראת' אן-כריסטינה // צילום: יהודה בן יתח

הוא מאמין שהשדה יהיה אזורי וישרת גם את עקבה וגם את צפון סיני. "השדה הוא מכונה משוכללת, ואם יש כשל אחד הכל לא עובד. כאן לא היו כשלים. חלק מהסימולציות נעשו עם נוסעים אמיתיים, והלך די טוב". את התובנות מבניית השדה בתמנע משלבים עתה בתכנון של שני שדות תעופה נוספים, בנבטים וברמת דוד, "אבל כאן עוד מוקדם להראות משהו. ייקח זמן". 

משרד התיירות פועל בשנים האחרונות לשיווק המותג של אילת והתיירות המדברית כיעד לתיירות אקטיבית לאירופאים בחורף. נמל רמון הוא אחד המוקדים המאפשר פעילות זו. השיווק באירופה כולל קמפיינים באתרי אינטרנט וברשתות החברתיות, תוכן שיווקי, אירוח עיתונאים, משפיענים ומובילי דעת קהל וקידום מכר ביחד עם סיטונאים בחו"ל. 

בעונת החורף 2019/2020 הושקעו 8 מיליון שקלים בקידום דיגיטלי באירופה, של אילת כיעד תיירותי. מתחילת הקמפיין בחודש ספטמבר ועד היום נחשפו לפרסומים למעלה מ-200 מיליון איש, כ-1.5 מיליון משתמשים הגיעו לאתר של אילת ונרשמו כ-60 אלף המרות לדפי סוכנים.

עונת החורף החם  ב"רמון"  צפויה  לכלול  נתח שוק של  45 טיסות בינלאומיות שבועיות מיעדים מאירופה של  חברות התעופה: מפינלנד, גרמניה, פריז, מוסקבה, רומניה, אוסטריה, הולנד וצ'כיה. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...