כתב התיירות והנסיעות של האינדפנדנט הבריטי, סיימון קלדר, החליט לטוס לסיני דרך ישראל כדי לבחון את המסלול, ויצא מרוצה מהאפשרות הזו. את המסלול הוא בדק לאור העובדה שעד אוקטובר האחרון נמנעה בארבע השנים האחרונות חברת בריטיש איירווייס לטוס לשארם א-שייח בגלל פיגוע הטרור במטוס חברת מטרוג'ט ב-2015, בו נהרגו 224 איש.
קלדר החליט כאמור להיכנס לסיני דרך אילת ולשם כך לנחות בשדה התעופה רמון. לדברי הכתב, אחד היתרונות הגדולים של מסלול כזה, שמתחיל מוורשה, מסופיה או מבודפשט לאילת, הוא בכך שמדובר בטיסות מסובסדות שמטרתם לעודד תיירות לאילת. טיסה כזו עלתה לו לצד אחד 22 ליש"ט.
בהקשר לכך הוא כותב כי, "הבעיה הייתה דווקא למצוא טיסה לוורשה, אבל אם יש לך סבלנות, הרי שברגע האחרון תמיד אפשר למצוא טיסה במקומות שלא התמלאו או בביטולים. כך טיסה שעלותה 382 ליש"ט עלתה לי בסופו של דבר 60 ליש"ט בלבד בבריטיש איירוייז". כך הוא הגיע לוורשה וקם לפנות בוקר לטיסת לואו קוסט לאילת.
בעקבות סגירה זמנית של שדה התעופה רמון, נדחתה הטיסה בשעתיים והמריאה בשעה אחת עשרה כשהיא נחתה ברמון בשעה אחת. "טסתי במטוס איירבאס של חברת בריטיש איירוייז, המטוס לא היה עמוס וגם עשינו הקפה מעל אילת וראינו את שדה התעופה הישן של העיר שממוקם באופן אבסורדי ממש בתוך העיר עצמה", כתב.
הנחיתה הייתה טובה והתלונה היחידה שהייתה לו היא הביקורת בגבול. לדבריו, "בידוק הדרכונים בישראל דומה ברמה שלו ובדקדוק שלו לנוהל האמריקני". אחרי כן הוא נסע באוטובוס לגבול כ-40 דקות ועבר למצרים לאתרי הבילוי בסיני. בסופו של דבר הוא כתב, "אם אתם רוצים להיכנס לסיני מהדלת האחורית, נסו את אילת כאופציה". את הדרך חזור עשה הכתב היישר משארם לבריטניה כדי לבדוק את האבטחה במקום.
מה זה אומר עלינו?
חברות תעופה הנוחתות ברמון מקבלות הטבות שהופכות את הקו למשתלם עבורן. מדובר בהטבות כספיות בסכומים גבוהים מאוד, ולפי הכתבה המדוברת, מי שעשויים ליהנות מהעניין הם בעיקר המצרים, שכן זהו אחד משדות התעופה הקרובים והאטרקטיביים ביותר עבור המעוניינים להגיע לסיני.
מי שיכול לראות את עצמו נפגע מכל העניין הם בתי המלון באילת והסביבה, שממשיכים לגבות סכומים גבוהים ובעקבות כך ישנה נהירה של ישראלים ותיירים לסיני.
נושא שימוש שדה התעופה רמון עבור הנוסעים לסיני היה חשש גדול של העומדים מאחורי הקמתו. כעת, לפי הכתבה בבריטניה, ייתכן כי החשש יתממש, ואירופאים רבים ינצלו את הנתיב הנוח והמחירים הנמוכים כדי לבזבז את כספם דווקא בסיני ולא בישראל.