הדרך לבחירות הכלליות עוברת דרך הפריימריז בליכוד. סקר "ישראל היום" ומאגר מוחות שפורסם ביום שישי, הכניס את הזירה הפנים־ליכודית לתחזית שנראה שכבר שנים לא היתה בה. הסקר - שהראה שגדעון סער מביא אותו מספר מנדטים שמביא נתניהו לליכוד - הפך עד מהרה לקמפיין של סער, בניסיון לקעקע את הנחת היסוד הרווחת כי נתניהו הוא הנכס האלקטורלי החשוב ביותר של הליכוד.
נראה שהפריימריז לראשות הליכוד יהיו בזמן הקרוב הסיפור הפוליטי הגדול של מערכת הבחירות 2020 (סיבוב א'?). לא רק את חברי הליכוד הסיפור הזה מעסיק, וגם גורמים נוספים במערכת הפוליטית מתחילים לבחוש בזירה הפנימית הזאת ומנסים להשפיע על דעת מתפקדי המפלגה לבחור את המועמד הנכון, זה שמאתגר את נתניהו. כי גם בני גנץ יודע שהדרך לראשות הממשלה, להסכם רוטציה, כנראה אפילו ראשון - עוברת בניצחון של סער.
למרבה הפלא, סער לא מכחיש כי לגנץ יש אינטרס בניצחונו ומבסס את המסר המרכזי של הקמפיין שלו על כך שבניגוד לנתניהו, הוא יכול להרכיב ממשלה, בהתאם לדרישת גנץ וכחול לבן. לא ברור עד כמה הליכודניקים אוהבים את העובדה שמי שיכתיב את מהלכיהם הם היריבים הפוליטיים.
הפריימריז הולכים להיות הסיפור הגדול של הבחירות // צילומים: אבישג שאר-ישוב, אורן בן חקון
סער נהנה מתמיכה תקשורתית יוצאת דופן, במיוחד מעיתונאים ומכלי תקשורת שאינם ידועים כחובבי מפלגת הליכוד. המתפקדים מודעים לכך. אבל סער מציע להם משהו שנתניהו מתקשה: שותפות בשלטון.
עוד בנושא:
• 78 ימים לבחירות - והדו קרב בליכוד מתקרב לנקודת הרתיחה
• ימין מהפכני מול שמאל ריאקציונרי | דעה
• בעבודה לא פוסלים מיזוג עם גנץ
• ליברמן: "נתניהו תרם למדינה - אני בעד חנינה"
מבחינת נתניהו, הפריימריז מיותרים, ולמרות ניצחונו הצפוי הוא לא מתכוון להשאיר דבר ליד המקרה. אם פייגלין קיבל 30 אחוזים כשהתמודד מולו, אין ספק שסער יוכל לקבל יותר, אבל למספרים יש משמעות. 40 אחוזי תמיכה הם כבר לא עניין של מה בכך. נתניהו יעשה הכל כדי שסער לא יגיע לממדים כאלה.
הפריימריז לראשות הליכוד הם רק תחילת הדרך עבור נתניהו. הסקר, כמו סקרים דומים אחרים, הוא הרבה יותר מצלצול השכמה, יותר כמו סטירת לחי מצלצלת. אם לא יתעורר, הימין יפסיד.
נתניהו צריך להמציא את עצמו מחדש. בעבר הצליח לעשות זאת, אבל פשוט זה לא יהיה. אחרי יותר מעשר שנים רצופות הציבור כבר מכיר אותו, על מעלותיו וחסרונותיו, והיכולת של קמפיינרים, מוכשרים ככל שיהיו, לקחת מוצר כל כך ישן ומוכר ולחדש איתו, להגיע איתו לקהלים חדשים ולעורר את הישנים - היא משימה קשה מנשוא, אם כי אפשרית.