לשכת סוכני הביטוח נאבקת במוקדי המכירה הישירה של חברות הביטוח ובתוך כך חברת כלל ביטוח ופיננסים משיקה פלטפורמה דיגיטלית חדשנית לרכישת ביטוח דירה אונליין.
איש הביטוח הוותיק בארץ, שלמה אליהו, אמר לאחרונה בכנס לשכת סוכני הביטוח לסוכנים: "אל תעבדו עם חברות המתחרות בכם". אליהו עצמו מחזיק באחת מחברות הביטוח הגדולות בארץ - מגדל, והוא הצהיר שלא יתחרה בסוכנים, וכפי שפורסם לראשונה ב"ישראל היום", הוא מציע למכירה את כל הסוכנויות שבבעלות החברה.
כלל ביטוח ופיננסים מסרה כי "הממשק שהשקנו מאפשר ללקוחות הענף לקבל הצעת מחיר לביטוח דירה, למבנה ותכולה בארבעה שלבים מהירים. לקוחות שייכנסו לממשק, יישאלו שאלות בודדות באשר לפרטי הנכס ותכולתו, והמערכת תייצר בעבורם בתוך שניות אחדות הצעת מחיר על בסיס הפרטים שמולאו. ההצעה ניתנת ללקוחות אונליין ללא צורך ב'סקר שערוך', בהתאם למיגון הקיים ובתעריפים מיוחדים לרגל ההשקה, המציעים עד 33% הנחה במחיר הביטוח".
לדברי עלית כספי, משנה למנכ"ל ומנהלת החטיבה לביטוח כללי בכלל ביטוח ופיננסים, "הממשק החדש מאפשר ללקוחות להצטרף לביטוח דירה אונליין, ללא צורך בסקרי שערוך, תהליכים ביורוקרטיים והמתנה. מהיום, הצעת המחיר ניתנת בלחיצת כפתור, לאחר כמה שאלות בודדות באשר לנכס ותכולתו, וכל זאת בארבעה שלבים בלבד".
נשיא לשכת סוכני הביטוח, ליאור רוזנפלד, אמר בוועידת עדיף ה־19 כי הלשכה תמשיך להיאבק במוקדים הישירים שהקימו חברות הביטוח ויינקטו בצעדים נוספים לצאת נגדם. על הכוונה של חברות כרטיסי האשראי להיכנס לענף, אמר: "יש להן גם כך יותר מדי כוח וצריך לצמצם אותו".
"נסייע לסוכני הביטוח"
עוד אמר רוזנפלד: "כאן המקום לברך את ראש רשות שוק ההון, ד"ר משה ברקת, שמפיו שמענו בוועידה על הכרתו בחשיבות סוכן הביטוח. נאמרו על ידיו מילים קצת יותר מכוונות על יתרונות סוכן הביטוח. סוכן הביטוח בשנת 2020 כבר מתמודד עם דיגיטציה, עם שינויי שוק והוא יהיה חייב להיות מקצועי יותר. אנחנו נסייע לסוכני הביטוח להיות מקצועיים יותר בשוק תחרותי".
לדבריו, "יש שני איומים מאוד רציניים שהם גם איומים על הציבור. השיווק הישיר של חברות הביטוח הוא בראש ובראשונה איום על הציבור הכללי. חברות הביטוח הקימו מוקדים עם מוקדנים, שהם פשוט רשלנים וחובבנים, מוקדנים שעושים נזק לציבור בתשובות מביכות ולא מקצועיות. אני לא יודע איך ישנים בשקט בחברות הביטוח כאשר מוקדנים מבטיחים הבטחות שאין להן שום כיסוי".
סוכני הביטוח לא באמת יכולים להחרים את החברות המתחרות בהן באמצעות מוקדי מכירה ישירה, מכיוון שכך עושות רוב החברות. לפי שעה הרגולטור לא מתערב במאבק המתבקש שהתעורר עם התפתחות המסחר המקוון. יתרה מכך, שתי חברות ביטוח דיגיטלי חדשות כבר מציעות שירות מתחרה לסוכנים - ליברה ו"ווי־שור" (weSure).