"אל על". הרוויחה 147 מיליון דולר ברבעון השני של השנה | צילום: קוקו

18 שעות: אל על מתכננת טיסה ישירה לאוסטרליה

חברת אל על תבצע טיסות ניסוי ישירות מנתב"ג למלבורן, במסגרת בדיקה של היתכנות טיסות ישירות ליבשת • החברה מסכמת רבעון

בהשראת הטיסות הארוכות של קוואנטס מניו יורק ומלונדון לאוסטרליה, מתכננת חברת אל על לבצע טיסות ניסוי ישירות מנתב"ג למלבורן, במסגרת בדיקה של היתכנות טיסות ישירות לאוסטרליה. 

הטיסות, במטוס דרימליינר, יבוצעו במהלך הרבעון השני של שנת 2020 לראשונה בהיסטוריה הישראלית, טיסה של 18 שעות, ללא חניית ביניים, מנתב"ג למלבורן וחזרה בכפוף לאישורים רגולטוריים).

ביום שישי הקרוב תקבל אל על את מטוס הדרימליינר ה-13 מתוך 16 שהוזמנו. 12 הראשונים היו מדגם 787-9, ועתה היא תקבל את הדגם הקטן יותר, 787-8, שבו 238 מושבים. המטוס החדש מיועד לטוס בעיקר ליעדים קרובים שאליהם אין צורך במטוס 787-9 הגדול יותר, שבו 282 מושבים. הוא יחליף את מטוסי ג'מבו של אל על שיצאו מהשירות ועד סוף שנת 2020 תושלם תכנית ההצטיידות.

המטוס החדש מצויד במנועי Trent 1000 של רולס-רויס, מהדגם הנמצא עתה בבדיקה בעקבות תקלות בכמה מנועים. ככל הנראה, בדיקות המנוע על ידי טכנאי רולס רויס נעשו עוד לפני המסירה לאל על. החברה הודיעה היום על הגדלת צי מטוסיה בשלושה מטוסים נוספים מסוג NG 737-800.

מגמת עלייה

היום (רביעי) פירסמה אל על את הדו"חות לרבעון השלישי, שבו נרשמה עלייה של שני אחוזים בנתח השוק של החברה בפעילות בנתב"ג, ורווח נקי של 27 מיליון דולרים. למרות התחרות, ההכנסות ברבעון גדלו לכ-647 מיליון דולרים.

החברה מדווחת ברבעון על גידול של כשמונה אחוזים בהיצע המושבים. הוצאות ההפעלה ברבעון הסתכמו בכ-505 מיליון דולר, בדומה לרבעון המקביל אשתקד וזאת למרות הגידול של 8% במושב ק"מ זמין. הוצאות הדלק פחתו בכ-13.5 מיליון דולר, הן כתוצאה מירידת מחיר הדלק הסילוני בשוק, והן כתוצאה משימוש במטוסים החדשים היעילים מדגם 787-9.

הכנסות אחרות הסתכמו ברבעון ב-5.5 מיליון דולר ונבעו ממכירת מטוס 767-300 שיצא משירות, זאת לעומת הכנסות בסך של 10 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר בשל תקבולים מביטוח. 

בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות החברה בכ-1.66 מיליארד דולר, עליה קלה בהשוואה להכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד בתקופה הסתכם בכ-28 מיליון דולר, לעומת הפסד בסך של כ-21 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

לדברי מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, יש עלייה משמעותית בביקוש למושבים בטיסות לטוקיו, שיחלו בחודש מארס. לדבריו, תוצאות הרבעון משקפות שילוב של תחרות בנתב"ג. "בצד החיובי, הגדלנו ברבעון את נתח השוק בנתב"ג. הטסנו הרבה יותר נוסעים מאשר ברבעון המקביל אשתקד, לא ירדנו בהכנסות ואנו ממשיכים לשפר את המוצר". עוד מסר אוסישקין, כי הורחב משמעותית מועדון הנוסע המתמיד בפלטפורמה של כרטיס ממותג, נחתם הסכם עם מסטרקארד וכאל, ושיתוף פעולה עם שופרסל יתן צבירה מואצת של נקודות. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...