עלי אקספרס. הלינק שיכול להפיל אתכם | צילום: גטי אימג'ס

זה אתר הקניות האהוב ביותר על הישראלים

לקראת הבלאק פריידי: סקר אינטרנטי בודק את הרגלי הצריכה של הישראלים • מה הכי חשוב לצרכני האונליין? • מגמות חדשות

חגיגות האונליין בנובמבר והמבצעים האטרקטיביים שמציעים ברשת גורמים ליותר צרכנים ישראלים לקנות אונליין. 90% מהישראלים הגולשים באינטרנט נוהגים לערוך קניות מדי פעם ברשת, כך עולה מסקר אינטרנטי שערכה שופרסל בקרב 1,202 נשאלים, גולשי אינטרנט בגילאי 14 ומעלה, הנוהגים לבצע מדי פעם קניות של מוצרים באינטרנט.

מהסקר עולה כי שלושת קטגוריות המוצרים המובילות בקניות אונליין הן תיירות (58 אחוזים), אופנה (52 אחוזים) ותרבות ופנאי (42 אחוזים). נשים רוכשות יותר מוצרי אופנה, הנעלה וטיפוח, בעוד גברים רוכשים יותר מוצרי חשמל, טכנולוגיה ואלקטרוניקה. 

צרכן האונליין הישראלי הממוצע עורך כשלוש קניות אונליין בחודש ומוציא בממוצע כ-770 שקלים בחודש. עוד עולה כי 40% קנו בעקבות פוסטים ברשתות החברתיות. בקרב אלו המשתמשים באפליקציות לביצוע הקניות, עליאקספרס היא האפליקציה הנפוצה ביותר. 

הבעיה השכיחה ביותר בקניות אונליין, בהתייחס לשנה שחלפה, לפי סקר זה, היא עיכוב בלתי סביר במשלוח. בעיה זו צוינה על ידי כ-70% מהנשאלים. לאחריה בפער ניכר עלו קבלת מוצר לא תואם (53%) או פגום (51%) ואי קבלת המוצר (53%). מקרים של הונאות אשראי צוינו במקום האחרון, אך עדיין בהיקף לא מבוטל של כעשירית מהקניות אונליין בשנה האחרונה.

מה שחשוב לצרכני האונליין הוא קודם כל מחיר. הסיבה המובילה להעדפת אתר סחר על פני אחרים בפער מובהק היא מחיר טוב או זול יותר. הצרכנים הישראלים עורכים בדיקות לפני הקנייה. 84% נוהגים לקרוא ביקורות, חוות דעת ודירוגים לפני רכישה, 44% מתייעצים עם חברים ובני משפחה לפני רכישה, 77% מגבילים את הקניות לאתרים גדולים ומוכרים ו-42% בודקים תמיד או לעיתים קרובות את רמת האבטחה באתר. הרוב לא יודעים מה תקרת הפטור ממס, רק 32 אחוזים העריכו עובדה זאת נכון. 

הישראלים מדווחים כי קנו יותר אונליין בשנה האחרונה ומתכוונים לקנות יותר בשנה הקרובה, 87% יוותרו על הקניה בחנות אם יראו את אותו מוצר במחיר טוב יותר באינטרנט ו-72% יקנו מוצר שימצאו באינטרנט מבלי לראות אותו באופן פיזי בחנויות. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...