צילום: איתי קדוש // הבסיסט אבישי כהן במופע הפתיחה של הפסטיבל

פסטיבל הג'אז באילת: קטן ומצוין

הפסטיבל המסורתי כלל רק שתי במות, אבל ההופעות נבחרו בקפידה והביצועים היו וואו • אבישי כהן הפתיע, בויקה הדהימה, אלי דג'יברי קיים אפילו יותר משהבטיח וחוה אלברשטיין שימחה את הקהל

בשנים האחרונות פסטיבל הג'אז באילת שינה את פניו מספר פעמים. הוספו לו הופעות ענק של אמנים שלא עונים לשום הגדרה של ג'אז על מנת להביא יותר קהל, שטחו התרחב והצטמצם, מספר הבמות ואופיין השתנה, ואפילו הרכב התוכנייה קיבל צורה אחרת, כל פעם מחדש. אם אפשר להצביע על דבר אחד שנותר בעינו הרי שהוא הניהול האמנותי המצוין של אלי דג'יברי.

• אייל גולן התארס: הפוסטים הכי מצחיקים

• "המירוץ למיליון": עדן ואביעד במשבר זוגי

• רוצים להשאר מעודכנים? בואו לאינסטגרם

את מהדורתו ה־33 של הפסטיבל שהסתיימה אמש, אפשר להגדיר כפסטיבל בוטיק. כבר לא פסטיבל שמציע ארבע במות של הופעות חיות במשך ארבעה ימים, אלא שש הופעות ביום על שתי במות בלבד. ובכל זאת, על אף הכיווץ המשמעותי, הליינאפ היה מסקרן ומגוון.


הזמרת הספרדייה קונצ'ה בויקה מכשפת את הקהל // צילום: איתי קדוש

כבר במופע הפותח של הפסטיבל נרשמו שיאים. הבסיסט אבישי כהן לא הפסיק להפתיע, הן במסגרת הטריו המצוין שלו (עם וירטואוז התופים נועם דוד והפסנתרן האזרבייג'ני המצוין אלצ'ין שירינוב), הן בדואטים עם אבי ליבוביץ' ושם טוב לוי והן כשסיים את המופע המצוין לבד. מיד אחריו עלתה על הבמה הזמרת הספרדייה קונצ'ה בויקה, גולת הכותרת של הפסטיגל, שכישפה את הנוכחים בשילוב פלאי של פלמנקו, ג'אז, רגאיי, נשמה ויכולות ווקאליות נדירות.

דג'יברי לא היה אחראי רק לניהול האמנותי אלא גם לאחת ההופעות הטובות והמלהיבות בפסטיבל, וזאת על אף ששבר את כתפו לפני פחות משבוע. הסקסופוניסט הישראלי הבינלאומי לא היה יכול להרשות לעצמו לפספס את ההזדמנות להופיע עם שני גיבורי הג'אז אל פוסטר ורון קרטר. פציעתו לא הורגשה כלל, והוא ניגן ללא רבב במופע שהצליח לקיים אף יותר משהבטיח.


אלי דג'יברי לא מסגיר כתף שבורה // צילום: איתי קדוש

עוד לפני המופע של הטריו החד פעמי הזה, העלו חוה אלברשטיין ושלומי שבן את המופע רווי השבחים שלהם. אם מישהו תהה אם חוה התמסחרה בעקבות השתתפות בפרסומת, אל חשש. היא אפילו תיאטרלית מאי פעם. אם יש עיבוד של ''לונדון'' שבאמת צריך לדבר עליו זה אותו אחד שמבוצע על על הבמה על ידי שניהם. השם הרשמי של סיבוב ההופעות הזה הוא "חוה שרה ושלומי מנגן", אבל באותה מידה אפשר היה לקרוא לו בשם "חוה משחקת קרוב ל־60 שנות קריירה ושלומי מיישם כל מה שידוע לאדם על קלידים תוך הפגנת מינימום מאמץ". אמנם המופע לא עונה להגדרה של ג'אז, אך קשה להאמין שמישהו בקהל יצא לא מרוצה.


חוה אלברשטיין עושה את מה שהיא יודעת לעשות // צילום: איתי קדוש

נרשמו גם כמה אכזבות בודדות, בהן זמר הפלמנקו המדהים דיאגו אל סיגלה, שמרח את השירים עד אשר יצא מהם הטעם, התלוצץ יותר מדי ואפילו שכח מילים. גם האלתורים המאולצים של חלק מהאורחים המכובדים של מופע השקת האלבום של ''לא סטנדרטים'' בהנהגת הפסנתרן והמעבד המבריק תומר בר, גרמו לקהל לנוע בכיסאות באי נוחות.

לעומת זאת המופע "אבירי הפסנתר", שהתקיים אמש (ג'), סיפק רגע של שיא לקהל. במסגרת המופע ניגנו ארבעה פסנתרנים מהמובילים בג'אז הישראלי: יונתן אבישי, עומרי מור, עומר קליין ותום אורן. אלא שאז בהפתעה מוחלטת עלה לבמה יוני רכטר. חמשת הפסנתרנים ניגנו יחד על שני פסנתרים בעשר ידיים, והקהל כמעט ויצא מדעתו מהתלהבות. התשואות היו ארוכות ומרגשות והקהל נעמד על רגליו שוב ושוב כדי לכבד את האמנים.

עוד הפתעה מרעננת נרשמה ביום האחרון עם מופע בחינם של נויה סול, זמרת הבלוז המצוינת שלא מספיק אנשים מכירים. פסטיבל הבוטיק הסתיים בחגיגה האפריקנית של אמאדו ומרים, שהשאירו טעם של עוד ועוררו ציפיות למהדורת החורף של הפסטיבל, שמשלב באופן מסורתי אינטרפרטציות לג'אז מכל העולם.

• כבוד: שחקנית ישראלית נוספת בסרט של טרנטינו

• זמר ההפרדה: "אני לא מדיר נשים"

• אחרי דוכין: גם דני רובס ביטל הופעה בי-ם

• דניאלה פיק וטרנטינו מצפים לילד ראשון

• "שובר שורות" : עכשיו הסרט - כל הפרטים

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...