לפני כחודשיים החלה אל על לשווק כרטיסי טיסה לאירופה בשלוש אפשרויות תמחור שונות במטרה להתמודד עם חברות הלואו קוסט ומדיניות השמיים הפתוחים.
הצעד הוא חלק מהניסיון של החברה לשמור על לקוחות במציאות של התגברות התחרות בתחום התעופה בישראל בשנים האחרונות וירידה מאסיבית במחירי הטיסות.
בשלב הראשון בחרו בחברה לנסות את מדיניות הכרטיסים החדשה באירופה בלבד, עם שלוש דרגות שונות של תמחור ותנאים:
כרטיס LITE שהינו הזול ביותר, כולל מושב, מזוודה קטנה עד שמונה ק"ג, כבודת יד וארוחה חמה.
כרטיס CLASSIC, שמציע בחירת מושב מראש, שליחת מזוודה לבטן המטוס ומדיניות שינוי וביטול נוחה יותר.
והרמה הגבוהה והיקרה ביותר של הכרטיסים, שהיא FLEX, המאפשרת לבצע צ'ק-אין בדפקים, לשלוח שתי מזוודות לבטן המטוס ולבחור במושבים מועדפים בטיסה.
היום (חמישי), חברת אל על עושה צעד נוסף כדי להתמודד עם כניסת החברות שמפעילות טיסות לסין, תאילנד, הודו ויעדים נוספים במזרח, ומודיעה כי רמות הכרטיסים השונות ייכנסו לתוקף גם בטיסות למזרח הרחוק ולדרום אפריקה.
הבשורה עבור הצרכן היא ככל הנראה הוזלה צפויה של מחירי כרטיסי הטיסה של החברה ליעדים אלו - במיוחד עבור מי שיעדיף לטוס עם כבודת יד ומזוודה קטנה, כמו בדרגת כרטיסי ה- LITE, וה CLASSIC.
נכון לעכשיו, לא ברור עד כמה המהלך יוזיל את מחירי הכרטיסים, אך המחירים הרשמיים יתפרסמו בעוד כשבועיים, אז יחשפו הנתונים ויובהר עד כמה רמות הכרטיסים הנמוכות והבינוניות יהיו משתלמות.
יתרון נוסף אותו ניתן יהיה לנצל במסגרת המהלך, הוא להגיע ליעדי המשך מהמזרח - אליהם אין טיסות מישראל, כמובן, בתנאי שתמצאו כרטיס טיסה של אל על ליעד הראשוני, במחיר שמתאים לכם,
נכון לעכשיו לא ברור מתי תחליט החברה להרחיב את ההצעה לכל יעדיה, ביניהם גם אלו שבצפון אמריקה, הפופולריים מאוד בקרב הנוסעים הישראלים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו