מתוך האינסטגרם

האופנה הצנועה הפכה למיינסטרים

מעצבת יהודיה אורתודוקסית מובילה מהפכה בתעשיית האופנה העולמית עם שמלות צנועות, ואף כבשה בעיצוביה את אנה וינטור

תעשיית האופנה הצנועה לנשים הייתה כאן תמיד, אך רק לאחרונה הפכה למיינסטרים. מעצבות רבות לוקחות את הסגנון למקום אופנתי, טרנדי ושיקי. בלוגרית האופנה והפאשניסטה הבריטית אלכסה צ'אנג התאהבה בטרנד. עוד ידועות בחיבתן לטרנד השמלות הצנועות הן הזמרת פלורנס וולש מהלהקה 'פלורנס והמכונה' והשחקנית אוליביה ווילד. 

 

גם מקימת הבלוג The Man Repeller, שהשם שלו מדבר בעד עצמו, הסבירה שהסטייל הכי מתאים לנשים הוא הסטייל הצנוע והמוקפד, שלא מושך גברים כמו בגדים צמודים שחושפים הרבה עור.

הסגנון הצנוע מאופיין בשמלות באורך מידי עד מקסי בעלות שרוולים ארוכים. בדרך כלל תפור מבד שנראה וינטג' כמו בד סאטן, משי, שיפון, כותנה או עם הדפס פרחוני. מי שהצליחה לשים את הטרנד על המפה, ואף השיגה את תשומת ליבה של העורכת הראשית של מגזין ווג האמריקאי אנה וינטור, היא מעצבת האופנה היהודייה בת שבע היי עם המותג הניו יורקי 'Batsheva'.

היי מככבת בעמודי מגזין ווג, ואף הייתה פיינליסטית מובילה בתחרות המעצבים הצעירים והמבטיחים של מגזין ווג וה-CFDA. לאחרונה גם צוינה במגזין גלאמור ובניו יורק טיימס האמריקאי כאחת המעצבות המבטיחות והמעניינות השנה.

היי, מעצבת אופנה יהודיה שגדלה במשפחה יהודית חילונית בניו יורק, עשתה הסבת מקצוע מעריכת דין וחזרה בתשובה לפני חמש שנים. הכל החל כשהיי לא הצליחה למצוא שמלה בחניות שתעמוד בסטנדרטים של הסגנון החדש שלה. 

היא לקחה שמלת וינטג' ישנה מכותנה ושידרגה אותה לסגנון מעט מפונפן עם צווארון גבוה, שרוולים נפוחים ושכבות מלמלה. אחרי שהיא ראתה כמה זול עולה לה לשדרג שמלות ישנות שלה, היא החליטה לשנות בעצמה את כל המלתחה שלה. זמן קצר לאחר מכן אנשים זרים החלו לעצור אותה ברחוב ולשאול אותה מאיפה השמלות שלה.

בתשבע זיהתה הזדמנות עסקית, הקימה אינסטגרם אופנתי וייחודי, בנתה אתר אי קומרס והפכה להיות אחת המעצבות החזקות ביפן. השנה היא גם התחילה להציג בשבוע האופנה בניו יורק ואתר האופנה הבינלאומי /www.matchesfashion.com התחיל למכור את הקולקציה שלה גם כן. 

ההצלחה המסחררת של בת שבע מסמלת את המעבר של האופנה הצנועה, משוק נישתי מאוד לטרנד בעל מודעות מיינסטרימית, שבקרוב הולכת לכבוש גם את הרשתות הגדולות. זו כבר לא רק אופנה לנשים מאמינות או דתיות, זוהי תעשייה שכובשת את הבלוגריות המובילות בעולם. 

בראיון לווג אמרה היי: "אני יודעת שיש אנשים שחושבים שאופנה צנועה היא מיושנת, ולהגיד לנשים לכסות את עצמן זה כבר לא מקובל לדור פמיניסטי, אבל אני מרגישה שהנשים שיאהבו את הטרנד הזה הן נשים שלא בהכרח מתלבשות בשביל להיראות מושכות בפני גברים".

הקולקציה של היי משרתת כמה קבוצות של נשים. הראשונה והעיקרית הן נשים יהודיות אורתודוקסיות ונוצריות דתיות שרוצות להראות אופנתיות עם סטייל ייחודי, והקבוצה השנייה הן פאשניסטות מהעולם שמעריכות סטייל ואופנה יחודית. קבוצה נוספת ועיקרית הן נשים מוסלמיות שתעשיית האופנה הצנועה שלהן מגלגלת לא פחות מ-44 ביליון דולר בשנה. 

"בכנות, אני מעצבת עבור עצמי" אמרה היי למגזין ווג. אך כוכבות רבות בעולם כבר נראו עם השמלות שלה, ביניהן השחקנית לנה דנהאם, השחקנית מישל מונוהאן, השחקנית היילי גייטס, קלואי סביני, ג'סיקה צ'סטיין ועוד. 

הטרנד הצנוע כובש את התעשייה

מגזין גלאמור הכריז לפני כמה ימים שזהו הטרנד שהולך לכבוש תעשייה שלמה ואפשר כבר לראות לא מעט שמלות בסגנון הזה בקולקציות של המותגים הגדולים בעולם כמו ב-COACH, צימרמן, ויקטוריה בקהאם, קייט ספייד וגם ברשתות האופנה שביניהם זארה, אורבן אאוטפיטרס, ריבר איילנד ועוד. 

בשנה האחרונה רשתות אופנה ומעצבים החלו לעצב קולקציות של אופנה צנועה, בהן רשת האופנה מנגו, אוסקר דה לה רנטה וג'ני פקהאם ואף אתר האופנה נט-א-פורטר הוסיף מחלקה של אופנה צנועה. 

מי שמובילות את הטרנד בתחום הדוגמנות הן הדוגמניות המוסלמיות העולות איקראם עבדי אומר והאלימה אדן. אדן צעדה השנה עבור מקס מארה, מארק ג'ייקובס, פיליפ פליין, דולצ'ה וגבאנה, אלברטה פארטי ו-YEEZY של קניה ווסט. 

בחודש מאי האחרון אדן עשתה כותרות בעולם כאשר היא הדוגמנית הראשונה עם כיסוי ראש (חיג'אב) להופיע על שער מגזין ווג. מאז היא כבר הצטלמה והופיעה על שערים רבים ובין עמודים נוצצים של מגזיני אופנה נחשבים בעולם, בהם מגזין אל. 

אנחנו כבר מזמן מאוהבים בסגנון הנשי והייחודי, שהוא גם נוח וגם שיק בו זמנית. התזמון של התחזקות המגמה לקראת החורף הקרב בא לנו בדיוק בזמן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...