סיימון ייטס ממשיך לחזק את מעמדו כרוכב המוביל בג'ירו ד'איטליה. הערב (ראשון) הרוכב הבריטי חמק על פני יריביו מטרים ספורים לפני קו הסיום וניצח את הקטע התשיעי מפסקו סניטה עד לפסגת גראן סאסו ד׳איטליה.
הרוכבים גמעו 225 ק״מ, שבסופם חיכתה עליה ממושכת של כ־45 ק״מ בשיפועים משתנים. למרות שקבוצת רוכבים גדולה הצליחה לברוח מהדבוקה המרכזית כבר בתחילת היום, העלייה הרצחנית צימקה את הפערים מקבוצת הבריחה והביאה לפירוק הדבוקה.
לקראת הפסגה המושלגת הרוכבים מהשורה הראשונה תפסו מקום בשורה הראשונה של המירוץ, ביניהם תום דומולאן, המנצח מהשנה שעברה, אסטבן שאבס מקבוצתו של ייטס, וגם כריס פרום שהשתרך אחריהם. עם זאת, הבריטי, שהגיע לג'ירו ככוכב הגדול, לא מציג תחרות טובה בינתיים, זכר להתרסקות שלו ביום הראשון בירושלים, ונותר מאוחר.
ייטס השאיר גם את יתר הרוכבים שהגיעו יחדיו לקו הסיום מאחור, ביצע בריחה במטרים האחרונים וחצה ראשון את הקו. בעקבות הניצחון, הוא הגדיל את יתרונו בפסגת המירוץ ל־32 שניות, כשהוא מוליך על שאבס, חברו לקבוצה, ב־32 שניות. דומולאן נותר בשלישייה הראשונה בדירוג הכללי, כשהוא 38 שניות מהמוביל. פרום איבד זמן יקר וכעת הוא רחוק שתי דקות ו־27 שניות מהמוביל.
שגיב: "רציתי לזרוק את האופניים"
בסייקלינג אקדמי הישראלית לא הכול ורוד. גיא שגיב, שזוהי טבילתו הראשונה בתחרות בסדר גודל כזה התקשה היום מאוד בטיפוס הממושך. "סבלתי מאוד", סיפר הישראלי שסיים במקום ה-134 והוסיף: "הייתי בשליטה אבל סבלתי מאוד".
ענף האופניים מתבטא הקושי המנטלי לא פחות מהקושי פיזי וכאן נראה ששגיב פוגש לראשונה קשיים שלא הכיר עד כה. "אין ספק שסבלתי הכי הרבה בעליה האחרונה, זה לא נגמר, היו שלבים שרציתי לזרוק את האופניים אבל כל פעם שזה קרה, דחקתי את המחשבות האלו ואמרתי שאני צריך לסיים".
עם זאת, למרות הקושי והטיפוסים המפרכים שהיו עד כה לשגיב, עוד מחכה לו דרך ארוכה עד לסיום ברומא ועל כך סיפר: "קצת לא נתפס בשבילי להגיד שזה רק ההתחלה עם איך שאני מרגיש בגוף".
מעבר לשגיב, בן הרמנס הבלגי של הסייקלינג אקדמי סיים היום במקום ה-36, הגבוה ביותר מבין הקבוצה הישראלית ונכון לעכשיו, הוא מדורג במקום ה-34 הכללי. גויום בויובין סיים במקום ה-99 (97 בדרוג הכללי).