מי שיצא לו להכיר חובב אירוויזיון אמיתי, ודאי שמע על מועדוני חובבים בכל העולם, שאפילו מקושרים זה עם זה במעין רשתות חברתיות וארגוני-על. מדובר על עשרות אלפי מעריצי אירוויזיון באירופה וגם במדינות מחוץ ליבשת, בהן גם ארה"ב וכמובן המצטרפת הטרייה לתחרות אוסטרליה, שנושמים אירוויזיון כל השנה, וממש לא רק במשך שלושה ימים בחודש מאי.
מדי שנה מפרסמות אותן רשתות החובבים מדגמים משלהן לגבי זהות המנצח בתחרות השנתית בכל מדינה, על פי שיטת ההצבעה המקובלת באירוויזיון, היינו 1-8 נקודות, 10 נקודות וכמובן – הדוז פואה הנכסף.
מועדוני אירווייזון בכל העולם: נטע לוקחת את התחרות בהליכה מקרקרת // צילום: דניאל קמינסקי
אמנם עדיין לא התקבלו תוצאות המדגמים מכל המדינות המשתתפות בתחרות, אבל אם לשפוט על פי המדגמים שהתפרסמו של רשת החובבים INFE ("הרשת הבינלאומית של מועדוני חובבי האירוויזיון"), לא רק שנטע ברזילי ו-"TOY" במקום הראשון עם 88 נקודות עד כה, אלא שגם אין לה ממש מתחרים, כאשר במקום השני נמצאת בולגריה עם 57 נקודות. במקום השלישי, על פי מדגם זה, נמצאת צרפת, עם 50 נקודות.
נתונים אלו נאספו ממועדונים בתשע מדינות: רוסיה, קפריסין, בלרוס, אוקראינה, רומניה, צ'כיה, מלטה, גרמניה וטורקיה, כלומר - ממוצע של כעשר נקודות לישראל מכל מדינה. זאת ועוד, כל המדינות העניקו ניקוד לשיר של נטע ברזילי וכמעט כל המדינות שהשתתפו עד כה בסקר העניקו ניקוד של 12 נקודות לשיר הישראלי, פרט לאוקראינה שהעניקה ציון מכובד של 10 נק' לישראל, בלרוס עם 5 נק' וגרמניה, שהסתפקה בנקודה אחת.
כמובן שמדובר במדגמים בלבד ואין להסתמך עליהם בעיניים עצומות. כך למשל, בשנה שעברה רוב מועדוני החובבים העניקו לאיטליה זכייה בטוחה, אך כידוע היתה זו פורטוגל שקטפה את המקום הראשון לראשונה בתולדותיה. אבל בהחלט יש סיבה להיות אופטימיים – מדובר בהצבעות של "מומחי אירוויזיון", אותם אלה שגם ישבו על הטלפונים ברגע האמת ויצביעו.
נתונים אלו מצטרפים לשורה ארוכה של הישגים מרשימים שגרף השיר מאז שוחרר לפני כחודש, בהם הכרזה על השיר כטוב ביותר שנשלח השנה לתחרות על ידי מגזינים נחשבים, ביקורות מהללות, מאות סרטוני תגובה לקליפ הצבעוני של "TOY", רמיקסים ומש-אפים מושקעים ללהיט הענק ואולי ההישג המרשים ביותר – למעלה מ-22 מיליון צפיות בקליפ לשיר, הישג שאף שיר אחר שנשלח השנה לאירוויזיון לא מתקרב אליו.
זאת ועוד – גם מספר הצפיות בסרטונים של ביצועיה של ברזילי ב"הכוכב הבא" נסקו פלאים בעקבות הצלחת השיר, וכמעט כולם עברו את רף מיליון הצפיות.