ביום חמישי הקרוב, תנחת בישראל הטיסה הראשונה של אייר אינדיה מניו דלהי, שתעבור מעל למרחב האווירי של ערב הסעודית. המסלול מקצר את זמן הטיסה בשעתיים ועשר דקות, וגם המחיר נמוך יותר, כי ההוצאות על מסלול ארוך גבוהות יותר.
לטיסת הבכורה מישראל עדיין יש כרטיסים, במחיר של 331 דולרים לכיוון אחד. המחיר לטיסת החזור בעוד שבוע הוא 309 דולרים.
בדף הראשי באתר האינטרנט של אייר אינדיה, מופיעה פרסומת לטיסה לתל אביב עם הכותרת: "נמאסטה, שלום", בציון העובדה שהטיסה נמשכת רק שבע שעות, והיא תופעל שלוש פעמים בשבוע, בימי ראשון, שלישי וחמישי.
יו"ר מועצת המנהלים באייר אינדיה, פרדים קרולה, אמר ל"אקונומיק טיימס" כי ההתעניינות בקו החדש היא גדולה, וכבר ב-24 השעות הראשונות מאז החלה מכירת הכרטיסים לתל אביב נמכרו 10% מהמושבים בטיסות הקרובות. "אני מצפה לתפוסה מלאה בקו הזה", אמר קרולה. לדבריו, ההתעניינות בקו היא לא רק של נוסעים הודים, אלא גם של נוסעים רבים מאסיה ומאוסטרליה, שמעוניינים לקצר ולהוזיל את הדרך לישראל. לדבריו, החברה תשתמש בקו במטוס בואינג 787 "דרימליינר".
שר התיירות יריב לוין: אמר כי הוא "שמח שהמאמצים הגדולים שעשינו מול אייר אינדיה בשנתיים האחרונות נושאים פרי ונפתח קו תעופה ישיר מניו דלהי לישראל. הקו החדש יתרום להגדלת תנועת התיירים מהודו אשר נמצאת בתנופה משמעותית. פתיחת הקו הינה חלק ממהפכת השיווק אשר הובלתי במשרד והביאה לשיאים חדשים בתנועת התיירות לישראל".
כבר ב-2016 נפגש מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, בהודו עם מנכ"ל חברת התעופה והציג בפניו את הפוטנציאל העסקי של פתיחת קו ישיר לישראל. כבר כיום ניתן להצביע על התחלת מימוש הפוטנציאל ובין היתר עלייה של 47% בכניסות תיירים מהודו בשנת 2017 בהשוואה לשנת 2015, לצד המציאות בה למעלה מ-50 מיליון הודים בעלי דרכונים. ממחקר שוק שבוצע על ידי המשרד עולה שההודים, אשר למעלה מ-350 מיליון איש ביניהם גולשים באינטרנט - רואים בישראל "סטארט-אפ ניישן" וכמובילים בקולינריה, ביין ובסגנון חיים.
את טיסת הבכורה שתנחת בארץ יקדמו שר התיירות, יריב לוין, ומנכ"ל משרדו, שיחתמו במעמד זה על הסכם עם חברת התעופה, במסגרתו היא תקבל 250 אלף יורו על כל טיסה שבועית לישראל, ובסך הכל מענק חד פעמי של 750 אלף יורו, אותו תנצל לשיווק הקו החדש לישראל.
חברת אל על, שתעמוד עכשיו מול תחרות בלתי הוגנת, מכיוון שהיא חייבת לעבור במסלול עוקף להודו, המאריך את הדרך בשעתיים, ביקשה להדגיש כי היא מברכת על התחרות, אבל תרצה שזו תהיה תחרות הוגנת בתנאים שווים.