פלקון 9 בשיגור (ארכיון) | צילום: SpaceX

שיגור מוצלח נוסף לפלקון 9 של SpaceX - הציב לוויין תקשורת ספרדי במסלולו

אמש (שלישי) התרחש שיגור מוצלח נוסף של טיל הפלקון 9 של חברת SpaceX, כשעל גבו לוויין במשקל 6 טונות • בחקר התאונה מ-2016, נבדקה אפשרות ל-"התנקשות" בטיל באמצעות רובה, כך התפרסם השבוע

חברת SpaceX שיגרה אתמול (שלישי) בהצלחה את Hispasat, לווין תקשורת ספרדי במשקל 6 טונות, שהוא המטען הגדול ביותר שהעלתה SpaceX לחלל עד כה. בציוץ בטוויטר כתב מנכ"ל ומייסד החברה, אילון מאסק, כי הלוויין היה "כמעט בגודל של אוטובוס עירוני".

היה זה השיגור ה-50 של טיל פלקון-9, והוא בוצע ממרכז החלל קנדי בבסיס חיל האוויר האמריקני בקייפ קנאברל, פלורידה. השיגור בוצע בשעה 12:33 לפי שעון מקומי. 33 דקות לאחר השיגור הגיע הלוויין לנקודה בשמים שבה יתמקם כדי לשפר את קליטת הטלוויזיה והתקשורת רחבת הפס באירופה ובצפון מערב אפריקה. 

הפעם, שלא כרגיל, לא ניסתה SpaceX להנחית את השלב הראשון של הטיל, בגלל תנאי מזג האוויר, שלא איפשרו לאסדה הימית להגיע למקום הנחיתה המשוער.

 

 

האם המתחרים של SpaceX ירו בטיל? 

בתוך כך, מפרסם הוושינגטון פוסט השבוע כי במסגרת חקר התאונה של התפוצצות טיל הפלקון 9 בספטמבר 2016, זה שנשא על גבו את לוויין התקשורת עמוס 6, חשדו ב-SpaceX באפשרות של חבלה מכוונת. זאת, לאחר שהתגלו בשרידי תא הליום חורים הדומים לאלה של כדור רובה, לפי עדותו של מייסד החברה אילון מאסק – אבל התקשו לשחזר את התקלה.

אז מה עשו אנשי החברה? קנו רובה וירו במיכל הליום אחר. "זו טקסס, כן?", אומרת גוון שוטוול, נשיאת SpaceX. "כל אחד יכול להשיג רובה ולירות בדברים". אחרי שגילו כי סימני הפגיעה דומים לאלה מהמיכל ששרד מהפיצוץ, החלו לחשוד בחבלה.

הדברים הגיעו לכדי כך שעובד של SpaceX הופיע במשרדים של United Launch Alliance המתחרה (מיסודן של בואינג ולוקהיד מרטין), וביקש גישה לגג – כי בתצלום לוויין נראה צל חשוד על גג המתחרים, שיש לו קו ראייה (וירי) ישיר לכן השיגור של הטיל שהתפוצץ. 

האנשים ב-ULA סירבו לבקשה, ובסופו של דבר חוקרים של חיל האוויר האמריקני היו אלה שבדקו את הגג. לאחר חקירה, האפשרות של חבלה וירי מכוון מרובה נשללו, והאשם נפל על שסתום לחץ במיכל החמצן הנוזלי של שלב 2. 

ועדיין, מדובר בסיפור מסקרן, שבשעתו הזין תיאוריות קשר שנפוצו ברשת. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...