מותג משקפי שמש חדש ישראלי-גרמני KREUZBERG KINDER מבית דיוק אופטיקס עושה את צעדיו הראשונים מעבר לים, עם חנות ראשונה שתיפתח בשבוע הקרוב בברלין בכיכר אלכסנדרפלאץ.
מאחורי היוזמה עומד ארז כהן, הבעלים והמנכ"ל של דיוק אופטיקס שמייבאת לארץ כ-22 מותגים בינלאומיים יוקרתיים ביניהם: DITA, MYKITA ,ILLSTEVA , THOM BROWNE, BARTON PERREIRA. כהן מספר איך הרעיון התבשל, "קיבלתי פנייה מצלם אופנה ישראלי שמתגורר בשנים האחרונות בברלין, היפסטר שחי את חיי הלילה, שאייצר עבורו ועבור חבריו קולקציית קפסולה ייחודית. תוך כדי התבשלות הרעיון ועבודה על העיצובים הבנתי שאני והשותף שלי באיטליה מספיק בשלים לצאת לייצור רחב".
בעוד שחברות מתחילות את צעדיהן בארץ ולאחר מכן מרחיבות את הפעילות לחו"ל, כהן הלך על דרך הפוכה. "הקמנו חברה בגרמניה, לקחנו מעצבת מאיטליה שתרגמה את הרעיונות ובתום הייצור לקחנו דמויות צבעוניות מוכרות מהסצנה המקומית שבגרמניה שיהיו הפרזנטורים".
קו צעיר // צילום: גילי שני
כהן מציין כי מאחר שיש באז סביב הדגמים ברשתות החברתיות הם כבר מקבלים פניות רבות, ואף יציגו 80 דגמים בתערוכה שמתקיימת השבוע במילאנו. על השיווק של המותג בארץ מציין כהן כי, "כרגע המותג משווק בחנויות אופטיקה שונות בישראל, ובקיץ אנחנו מתכוונים לפתוח חנות קונספט ראשונה בתל אביב".
הדגמים הם צעירים ולקוחים מתרבות האוונגארד וההיפסטרים, השראה מחיי המועדונים, הברים ותרבות הרחוב האורבנית של ברלין. הדגמים הם יוניסקס וניתן לראות שיש שימוש בצורות גאומטריות נועזות, מגובות במשחקי צבעים מנוגדים ומשלימים ואלמנטים מטאליים המעניקים טאץ' ארטיסטי.
צבעי הדגמים כוללים שחור דרמטי, אדום בוהק וכן גם צבעים רכים ועדינים עם מגע פסטלי ועדשות צבעוניות שקופות בצבעים ורוד, צהוב ותכלת. ובשורה התחתונה, כמה זה עולה לנו? המחיר באירופה נע סביב 175 יורו, ובארץ ניתן למצוא את הדגמים ב-700 עד 800 שקלים.