סניף "איקאה" | צילום: יוסי זליגר

אמיתי: הפרסומת של "איקאה" תגלה אם את בהריון

ענקית הרהיטים "איקאה" פרסמה בעיתונות השוודית מודעה מיוחדת שמעניקה הנחה על עריסה לתינוק, וכוללת בדיקת היריון • במקרה שהאישה בהיריון צבע המודעה ישתנה וייחשפו אחוזי ההנחה על העריסה • ב"איקאה" מרוצים מהרעיון של בדיקות המוניות וזולות להריון

עד כמה חברה תרחיק לכת במאמצים שלה כדי להשיג לקוחות חדשים? כנראה עד סוף העולם.

דוגמה לכך הוא הקמפיין החדש של ענקית הרהיטים השוודית "איקאה" שפרסמה בעיתונות השוודית מודעה מיוחדת שמעניקה הנחה על עריסה לתינוק, וכוללת בדיקת היריון.

במודעה עצמה נכתב כי "ההשתנה הזו יכולה לשנות את חייך". כוונת המודעה היא לכך שבמקרה שהאישה בהיריון צבע המודעה ישתנה וייחשפו אחוזי ההנחה על העריסה שמוצגת בה.

הטכנולוגיה שבבסיס המודעה כוללת מאמץ מדעי רב במסגרתו הוכנסו אל תוך המודעה בעיתון חומרים שהפכו אותה למשטח פעיל מבחינה רפואית, כזה שיגיב לחומרים כימיים שונים בשתן האישה הקשורים להיריון.

עם זאת בחברה מודים כי יתכן ולנשים רבות יהיה קשה להגיע עם המודעה לחנות של "איקאה" ולבקש את ההנחה מטעמי בושה.

איגוד הרופאים בשוודיה סירב להתייחס לפיתוח החדש

אלא שהבעיה הזו נתפסת כקטנה כיון שבחרה מציינים כי בדיקות היריון הן יקרות יחסית ולכן "גם אם אישה תנצל את הבדיקה עבור עצמה מבלי להגיע אלינו הרי שתרמנו למשפחות במדינה".

אלא שלא כל קוראי המודעה התרשמו כל כך מהרעיון יוצא הדופן של "איקאה". "ממש קשה לזהות אישה בהיריון, אני למשל פשוט מסתכל על הבטן שלה ויודע לבד. חבל שהמוכרים ב'איקאה' לא יודעים לעשות את האבחנה הזו" צייץ בסרקזם הגולש דילן ספיד.

גם איגוד הרופאים בשוודיה סירב להתייחס לפיתוח החדש ולא אישר אותה מבחינה רישמית כבדיקת היריון מהימנה.

עם זאת ב"איקאה" ובחברה שפיתחה את השיטה מאד מרוצים מהרעיון כיון שלדבריהם מדובר בהתקדמות משמעותית מבחינת יכולות הייצור של בדיקות המוניות וזולות להיריון.

כעת רק ניתן לשאול האם הפיתוח יגיע בקרוב לחנויות "איקאה" בארץ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...